در حال بارگذاری ...
به دلیل استقبال هنرمندان از حضور در عرصه تئاتر خیابانی

مهلت ارسال آثار به جشنواره مریوان تا 25 مردادماه تمدید شد

به گفته رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی مریوان، به دلیل استقبال هنرمندان مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان تا ۲۵ مردادماه تمدید شد.

خسرو معین افشار رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان مریوان در گفت وگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: با توجه به  استقبال هنرمندان برای شرکت در جشنواره و تقاضاهای مکرر هنرمندان که کارهایشان برای ارائه در یازدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان آماده نشده بود، تصمیم گرفتیم که مهلت ارسال این جشنواره را برای 10 روز دیگر تمدید کنیم. مهلت ارسال اثر به این جشنواره تا 15 مردادماه بود که براین اساس تا 25 مردادماه تمدید شد و جشنواره نیمه سوم شهریورماه برگزار خواهد شد.

 

او افزود: استقبال از این دوره از جشنواره تاکنون خوب بوده است و یکی از مشکلاتی که در این دوره با آن مواجه هستیم عدم تامین بودجه جشنواره از سوی استان است. بودجه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از سوی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان تامین می شود که متاسفانه استان نتوانسته هنوز بودجه این بخش را تامین کند.

 

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مریوان یادآور شد: شیوه برگزاری این دوره از جشنواره تفاوتی با دوره های پیش نداشته است و نمایش های برگزیده به بخش جنبی جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه خواهند یافت.

یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان  از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کردستان، انجمن هنرهای نمایشی ایران و اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری شورای اسلامی‌ و شهرداری مریوان برگزار می شود.

 

این جشنواره با محورهای، نگاه هنرمندانه به شعار سال١٣٩٥ «اقتصاد مقاومتی،اقدام وعمل»، پیشرفت اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی با تکیه بر توان و استعداد ایرانی، وفاق و انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی برای پیشرفت کشور، ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری، موضوعات شهروندی و معضلات شهری، محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی (با تأکید بر دریاچه زریبار)، آگاهی بخشی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق، دروغ و ... با استفاده از امکانات هنرهای نمایشی و ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها است و مبارزه با تروریسم  برگزار می شود.




مطالب مرتبط

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد
استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد

نخستین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، میزبان حضور گرم تماشاگران این شهر از جمله «بلبل دریاچه» بود و شاهد اجرای 23 نمایش با موضوع‌هایی متفاوت و متنوع شد.

|

نظرات کاربران