در حال بارگذاری ...
در اختتامیه دومین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ صورت گرفت

تقدیم جایزه به فرزند شهید مدافع حرم

آیین اختتامیه ی دومین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ با حضور و تجلیل از مرجانه دلدار گلچین و همچنین با حضورکیوان نخعی مدیر روابط عمومی ادره کل هنرهای نمایشی و عبدالحی شماسی نویسنده و کارگردان و معاون فرهنگی ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، علی اصغر یوسف نژاد  نماینده ساری و میاندرود و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


در ابتدای این مراسم هوشنگ رضایی پیشکسوت تئاتر ساری ضمن تشکر از شهرداری و شورای شهر ساری و سایر دستگاه های دولتی و خصوصی که بانی برگزاری دومین دوره از این جشنواره بودند ابراز امیدواری کرد در سایه تلاش و همکاری این جشنواره ادامه یابد.

 

وی همچنین خطاب به کیوان نخعی مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی گفت: امیدواریم جنابعالی که از همکاران نزدیک و موثر مدیر کل محترم هنرهای نمایشی هستید با ارائه ی گزارش دقیق و توصیف بخش های مختلف جشنواره و نیز استقبال باشکوه مردم ،ایشان و همکاران اداره کل را نسبت به حمایت جدی تر از این جشنواره ترغیب و تشویق نمایید.


در ادامه این مراسم عیسی بابایی مدیرعامل موسسه اعتباری کاسپین که یکی از حامیان این جشنواره بود با اشاره به اینکه خود در ایام جوانی به بازیگری علاقه داشت و چندبار به روی صحنه هم رفته است،  افزود: با توجه به پایین بودن بودجه ی تولید نمایش و بدلیل علاقه ام به صحنه بر خود و مجموعه لازم دیدم کنار ستاد اجرایی این دبیرخانه بایستم و از این پس نیز هرجا که لازم ببینیم و تشخیص دهیم از فعالیت های فرهنگی هنری که مانند این جشنواره کیفیت و قوام داشته باشد پشتیبانی خواهیم کرد.


هم چنین  رشیدی طراح و دبیر  جشنواره ضمن خیرمقدم به مردم و مرجانه دلدار گلچین و با اشاره به مغتنم بودن حضور کیوان نخعی مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: هدف این جشنواره ایجاد آشتی مردم با سالن های سوت و کور اجراهای نمایشی در شهرستان هاست امادبیرخانه هرگز در سیاست انتخاب آثار کیفیت را فدای خنداندن محض به هر قیمتی نکرد و نمایش هایی به این جشنواره دعوت شدند که از تنوع خوبی هم در موضوع و هم در کارگردانی برخوردار بودند.
وی خطاب به علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ای که در شهرستان ها برای اجرای نمایش می دهند بسیار پایین است و بهیچ وجه نمی تواند محرکی برای تولید مناسب باشد.

 

وی افزود: این وظیفه ی شما نمایندگان مجلس است که بنشینید و یک بار برای همیشه به وضع قوانینی بپردازید که منجر به افزایش بودجه های نمایش کشور شود و نیز این شما هستید که می توانید قوانینی وضع کنید که منجر به تقویت توسعه ی عمرانی از قبیل سالن های استاندارد برای اجرای نمایش شود.


افشین رشیدی ضمن تشکر ویژه از شهرداری و شورای شهر ساری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خطاب به هنرمندان شهرستان های میهمان گفت: بروید و با تشریح حمایت های شهردار و شورای شهر ساری در خصوص حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری از شهردار و شورای شهر خود مطالبات خود را پیگیری کنید چرا که عملکرد مهدی عبوری شهردار ساری ظرفیت الگو بودن برای سایر شهرهای استان را دارد.


در بخش دوم این اختتامیه که به تجلیل از سالها فعالیت مستمر مرجانه دلدار گلچین اختصاص داشت پس از پخش گزارشی مردمی از سطح شهرستان ساری که با موضوع نظر مردم در خصوص کیفیت  بازیگری وی بود..، گفتگوی جذابی با اجرای افشین رشیدی دبیر این جشنواره و این بازیگر شاخص عرصه ی طنز و کمدی انجام گرفت

.در این گفتگو موضوعاتی مانند کیفیت فیلمنامه ها از 15 سال گذشته تا امروز،صحت و سقم پیشنهادات بی شرمانه به برخی بانوان بازیگر و نیز چگونگی اجرای دقیق یک نقش و موضوعات دیگر به بحث گذاشته شد.


مرجانه دلدار گلچین صداقت ،عشق به مردم و انضباط فردی را از شاخصه های مثبت یک بازیگر دانست و گفت: هنرمند اگر با مردم مهربان باشد و برای آنان از تمام وجودش مایه بگذارد مردم نیز تا پایان این هنرنمایی ها و زندگی عمومی در کنارش خواهد بود و با توجه به اینکه مردم بزرگترین سرمایه اند معتقدم نمی شود این سرمایه را به راحتی خرج کرد.


مرجانه دلدار گلچین همچنین از زیبایی هتل محل اقامت خود و میهمان نوازی شایسته ی دبیرخانه سخن گفت و ابراز امیدواری کرد باز هم به مازندران بیاید .


برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع اقتباس در نویسندگی و کارگردانی و نیز ایجاد زمینه برنامه های تفریحی از دیگر ویژگی های این جشنواره بود.


در پایان مراسم ضمن تقدیر و اهدا تندیس به کارگردان های 8 نمایش راه یافته به جشنواره نمایش(مرگ در زنه) به کارگردانی حامد مربوط صادق از شهرستان محمودآباد که اقتباسی آزاد به زبان محلی از نمایشنامه معروف (مرگ در می زند)از وودی آلن است توانست با کسب 87 درصد آراء مردمی ،جایزه یک میلیون تومانی در این بخش را به خود اختصاص دهد.کارگردان این نمایش جایزه خود را به دختر شهید مدافع حرم محمودآباد تقدیم کرد.


لازم به ذکر است در حاشیه و پس از پایان مراسم اختتامیه علاقمندان به حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر پرسش های خود را با کیوان نخعی مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی در میان گذاشتند.


دومین جشنواره استانی تئاتر طنز دیالوگ از 13 تا 15 مرداد در شهرستان ساری برگزارشد.




نظرات کاربران