در حال بارگذاری ...
برنامه سالن‌های تئاتر دولتی در هفته چهارم مردادماه

اغلب سالن‌های دولتی تهران، فصل جدید اجراهای خود را آغاز می‌کنند

در هفته پیش‌رو تالارهای محراب، مولوی، استاد انتظامی خانه هنرمندان و ... میزبان نمایش‌های تازه‌ای می‌شوند. در این گزارش قصد داریم نمایش‌هایی که از روز شنبه؛ بیست‌وسوم لغایت جمعه بیست‌ونهم مردادماه در سالن‌های دولتی تئاتر تهران روی صحنه هستند را به شما معرفی کنیم.

در هفته پیش‌رو تالارهای محراب، مولوی، استاد انتظامی خانه هنرمندان و ... میزبان نمایش‌های تازه‌ای می‌شوند.

در این گزارش قصد داریم نمایش‌هایی که از روز شنبه؛ بیست‌وسوم لغایت جمعه بیست‌ونهم مردادماه در سالن‌های دولتی تئاتر تهران روی صحنه هستند را به شما معرفی کنیم.

هفته پایان برنامه گروه تئاتر «بین» در تالار قشقایی

 مجموعه تئاتر شهر در چهارمین هفته مردادماه با چهار سالن، میزبان چهار نمایش می‌شود.

سالن اصلی: این سالن از روز یک‌شنبه سوم مردادماه میزبان نمایش «سه خواهر و دیگران» اثر حمید امجد شده است. این نمایش که در ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود، تا روز هفتم مهرماه در سالن اصلی باقی خواهد ماند. افشین هاشمی، ریحانه سلامت، معصومه رحمانی، مارال آتشی، رامین سیاردشتی، علیرضا ناصحی، داریوش موفق، محسن حسینی، پیام امیرعبداللهیان، سام کبودوند، بهنوش بختیاری و جمشید جهان‌زاده گروه بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند. نمایش «سه خواهر و دیگران» با بلیت‌های ۲۰، ۳۵ و ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که این فاوت قیمت، به جایگاه مخاطبان ارتباط پیدا می‌کند.

سالن چهارسو: این تالار، از سه‌شنبه ۲۲ تیرماه میزبان نمایش «سفر به نهایت دور» اثر محمد میرعلی‌اکبری شده بود و قرار بود این نمایش تا ۲۲ مردادماه در چهارسو اجرا شود اما «سفر به نهایت دور» تمدید شد و این نمایش تا پایان مردادماه میزبان مخاطبان می‌شود. البته این تمدید، تبعاتی را به دنبال داشت و تغییری را در گروه بازیگران نمایش موجب شد. مارال فرجاد جایگزیم بهناز نادری شد. ساعت اجرای این اثر۲۰ در نظر گرفته شده است. «سفر به نهایت دور» کاری از گروه فیلم و تئاتر «و ناگهان» است و خسرو شهراز، مجید آقاکریمی، آرش فلاحت‌پیشه، محمدرضا مالکی، مسیح کاظمی، مهدی نصرتی، مارال فرجاد (بهناز نادری)، کامبیز منصف، لادن نازی، حمید خوش‌نویس و سحر حق‌شناس در این نمایش به مدت ۹۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. قیمت بلیت این نمایش ۲۵هزار تومان در نظر گرفته شده است اما گروه اجرایی این اثر تخفیفی را برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند. تا پایان اجرای نمایش «سفر به نهایت دور» دانشچویان می‌توانند بیلت این نمایش را با 50 درصد تخفیف و با قیمت 12 هزار و پانصد تومان تهیه کنند.

سالن سایه: از روز جمعه، یکم مردادماه ساعت 19:30 نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» که برداشتی آزاد از رمان مشهور «مسخ» اثر کافکا و ترجمه صادق هدایت است و توسط نادر برهانی‌مرند و فرهاد امینی نوشته شده، با کارگردانی آزاده انصاری به سالن سایه آمده است. این اثر تا روز جمعه؛ ۲۹ مرداماه روی صحنه باقی می‌ماند. در این نمایش عروسکی فرزین محدث، فرزانه عاقلی، علی باروتی، بهرام بهبهانی، مجتبی پیرزاده، مونا عباسی و مینووش رحیمیان بازی می‌کنند و سهیلا باجلان؛ طراح ماسک و عروسک «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» است. برای «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» بلیت ۲۰هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

تالار قشقایی: هفتمین پروژه مرکز مطالعات قشقایی، به گروه تئاتر «بین» اختصاص دارد. این گروه برای قشقایی، پروژه‌ای نمایشی‌موسیقایی را در نظر گرفته‌اند و برنامه‌های متفاوتی در قالب این پروژه برگزار می‌کنند. این پروژه از یک‌شنبه 17 مردادماه با اجرای نمایش «مده‌آ» به کارگردانی شهاب آگاهی آغاز شده است و اینک در هفته پایانی اجراهای خود قرار دارد.

نمایش «مده‌آ» از هفدهم مردادماه ساعت 19 اجراهای خود را در تالار قشقایی آغاز کرده است و تا جمعه، 29 مرداد در این سالن باقی می‌ماند. شهاب آگاهی؛ کارگردان این نمایش به همراه مهدی اعتمادسعید، نمایشنامه این اثر را بر اساس «مده‌آ» اثر اوریپید بازنویسی کرده‌اند و سارا اکبری، نهال فرجادی، مهدی اعتماد سعید، آرش فتاحی، امیر افشار، طاهره هزاوه و محمد مجدطاهری در این اثر 55 دقیقه‌ای بازی می‌کنند. نوید گوهری؛ طراح موسیقی این نمایش است

برنامه گروه تئاتر بین همچون سایر پرژه‌های قشقایی به اجرای نمایش «مده‌آ» محدود نمی‌شود. از آنجا که موزیکالیته یکی از مهمترین عناصر پژوهشی در آثار گروه تئاتر بین است، این گروه در هفته جاری با برگزاری چند برنامه نمایشی‌موسیقایی دیگر نیز میزبان مخاطبان می‌شود که این برنامه‌ها از امروز، یک‌شنبه؛ 24 مردادماه آغاز می‌شود.

برنامه این گروه در روز دوشنبه؛ 25 مرداد ساعت 19 و با اجرای نمایش «مده‌آ» آغاز می‌شود و سپس ساعت 20:15 برنامه تبادل موسیقایی (گدرینگ)‌آوازهای سوگ اجرا می‌شود.

سه‌شنبه؛ 26 مرداد ساعت 16: نشست «مویه‌ها و آوازهای نیاکان» با سخنرانی محمد رحمانپور برگزار می‌شود و ساعت 20:15 و بعد از اجرای نمایش «مده‌آ»، موسیقی‌نمایش « مکبث» اجرا می‌شود.

چهارشنبه؛ 27 مرداد، ساعت 16 نشست «الگوهای جهانی و بررسی نقش اسطوره در جهان علم» با سخنرانی پروانه خسروی‌زاده برگزار می‌شود. پس از «مده‌آ» که ساعت 19 روی صحنه می‌رود، برنامه تبادل موسیقایی‌آوازهای عاشقانه ساعت 20:15 در تالار قشقایی اجرا می‌شود.

پنجشنبه 28 مرداد ساعت 16 نشست «از بداهه‌پردازی تا اجرا» با سخنرانی مارتینا کوسسکا و آیدین صمیمی‌مفخم برگزار می‌شود. تالار قشقایی پس از این نشست دوباره میزبان «مده‌آ» می‌شود و پس از آن، ساعتع 20:15 تبادل موسیقایی‌لالایی اجرا می‌َشود.

جمعه 29 مردادماه و در آخرین روز هفتمین پروژه تالار قشقایی، ساعت 16 تمرین‌اجرای نمایش « سگ ولگرد» برگزار می‌شود. پس از این برنامه، ساعت 19 «مده‌آ» برای آخرین بار روی صحنه می‌رود و ساعت 20:15 موسیقی‌نمایش «مده‌آ» اجرا می‌شود.

سالن استاد انتظامی برای دانشجویان تخفیف قائل شد

تخفیف 50 درصدی «ایوانف» به دانشجویان

تمشاخانه ایرانشهر در این هفته با چهار نمایش میزبان مخاطبان است.

نمایش «خروس می‌خواند» اثر شهرام کرمی از دهم مردادماه ساعت ۱۹ و به مدت یک‌ماه اجراهای خود را در سالن استاد سمندریان آغاز کرده است. رویا افشار، یعقوب صباحی، سیروس همتی، مه‌لقا باقری، سروش طاهری، بهنام شرفی و فرامرز قلیچ‌خانی در این نمایش ۸۵ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. بهای بلیت این اثر، ۳۰ هزار تومان است اما گروه اجرایی این نمایش، تخفیف وفاداری را برای مخاطبان در نظر گرفته‌اند؛ برای خریداران نمایش‌های «ناسور»، «ناگهان پیت حلبی»، «سقراط» و «ترور» بلیت «خروس می‌خواند» با ۳۳ درصد تخفیف و بهای 21 هزار تومان ارائه می‌شود.

از دهم مردادماه؛ نمایشی دیگر نیز اجراهای خود را در سالن استاد سمندریان آغاز کرده است. نمایش «مثل آب برای شکلات» اثر ابراهیم پشت‌کوهی، از ساعت ۲۱ در این سالن روی صحنه رفته است. این نمایشنامه را ابراهیم پشت‌کوهی بر اساس رمانی به همین نام نوشته لورا اسکوئیل نوشته است. دوره اجرای این اثر نیز یک ماه در نظر گرفته شده است. رویا نونهالی، محمد سایبانی، حسین اصیلی، الهام اسکندری، فاطمه جعفری، بهنام پانیزه، معصومه آقابیگی، سارا شاهی، افسانه پرمر، وحید فراهانی و مهسا شکوهی بازیگران «مثل آب برای شکلات» هستند. این اثر نیز با بلیت ۳۰ هزار تومانی به مخاطبان ارائه می‌شود. «مثل آب برای شکلات» نیز برای مخاطبان تخفیف وفاداری در نظر گرفته است و خریداران بلیت‌های نمایش‌های «کالیگولا» و «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار ...» می‌توانند با ۲۰ درصد تخفیف و بهای 24 هزار تومان بلیت این نمایش را تهیه کنند.

البته سالن استاد ناظرزاده کرمانی از روز سه‌شنبه دوازدهم مردادماه میزبان دو نمایش شده است.

در این سالن ابتدا ساعت ۱۸ نمایش «کچلو» به کارگردانی رضا کشاورز اجرا می‌شود و سپس ساعت 20:30 نمایش «ایوانف آنتوان چخوف» اثر امیررضا کوهستانی روی صحنه می‌رود.

«کچلو» تا پنج‌شنبه ۱۱ شهریورماه روی صحنه باقی می‌ماند. کاوه توکلی، مهران گل‌محمدی، مهدی سفاری، مریم مالمیر، آیدا صادقی، مژگان حامدی و رضا کشاورز، بازیگران این نمایش ۵۰ دقیقه‌ای هستند. برای «کچلو» نیز بلیت ۳۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است اما گروه اجرایی این نمایش برای مخاطبان تیوال، 33 درصد تخفیف در نظر گرفته‌اند و بلیت این نمایش با قیمت ۲۰ هزار تومان به این دسته از مخاطبان ارائه می‌شود.

«ایوانف آنتون چخوف» تا جمعه؛ دوازهم شهریورماه روی صحنه باقی می‌ماند. محمدحسن معجونی، سعید چنگیزیان، مهین صدری، وحید آقاپور، محمدرضا نجفی، فریبا کامران، علی باقری، فاطمه فخرایی، رضا بهبودی و نگار جواهریان در این نمایش ۱۶۵ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. «ایوانف آنتوان چخوف» با دو قیمت بلیت 30 و ۴۰ هزار تومانی به فروش می‌رسد که بلیت‌های 30 هزار تومانی به مخاطبانی تعلق می‌گیرند که مایل هستند در بخش خارج از ظرفیت حضور یابند. همچنین دانشجویان می‌توانند از 50 درصد تخفیف برخوردار شوند. دانشجویان برای بهره بردن از این تخفیف باید با کارت دانشجویی خود به تماشاخانه ایرانشهر مراجعه و بلیت‌های خود را به‌صورت حضوری تهیه کنند.

فصل جدید تماشاخانه استاد انتظامی آغاز شد

سالن استاد انتظامی که از امروز؛ یک‌شنبه 24 مردادماه فصل جدید اجراهای خود را آغاز می‌کند، با سه نمایش میزبان مخاطبان می‌شود.

نمایش «سیه‌نامه باستانی» اثر هادی حوری از ساعت 17:30 یک‌شنبه 24 مردادماه به مدت 60 دقیقه مهمان سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان می‌شود و تا هفدهم شهریورماه در این سالن باقی می‌ماند. مرتضی زارع و فرامرز قلیچ‌خانی بازیگران این نمایش هستند و مرشد محمدجواد خرمی در این اثر آواز و ضرب زورخانه‌ای را بر عهده دارد. بهای بلیت این اثر، ۱۵هزار تومان تعیین شده است اما گروه اجرایی این نمایش تخفیف‌هایی را برای مخاطبان در نظر گرفته‌اند. در سه روز نخست اجرا؛ یعنی از 24 لغایت 26 مردادماه بلیت نمایش «سیه‌نامه باستانی» با 30 درصد تخفیف و بهای 10 هزار و پانصد تومان ارائه می‌شود. همچنین مخاطبانی که بیش از پنج بلیت خریداری کنند مشمول تخفیف گروهی 30 درصدی می‌شوند و هر یک از بلیت‌ها به قیمت ۱۰ هزار و پانصد تومان محاسبه می‌شود. همچنین دانشجویان نیز می‌توانند از 50 درصد تخفیف برخوردار شوند. بلیت دانشجویان به‌صورت حضوری فروخته می‌شود.

همچنین از ساعت 19:30، نمایش «چاروسی» اثر خسرو امیری نیز اجراهای خود را در سالن استاد انتظامی آغاز می‌کند و تا دوازدهم شهریورماه در این سالن به اجراهای خود ادامه می‌دهد. کوروش شاهونه تنها بازیگر این نمایش است بهای بلیت «چاروسی» نیز ۱۵ هزار تومان است اما گروه اجرایی برای سه روز نخست اجرا، تخفیف در نظر گرفته است و بلیت‌های نمایش را با قیمت 10 هزار تومان ارائه می‌کند.

سومین نمایشی که اجراهای خود را در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان آغاز می‌کند، «درها و دیوارها» نوشته سیاوش پاکراه و با کارگردانی بهار رضی‌زاده است. این نمایش که در ساعت 21 اجرا می‌شود، تا هفدهم شهریورماه در سالن استاد انتظامی باقی می‌ماند. مرضیه بدرقه، مهدی حسینی‌نیا و شوکا کریمی بازیگران این نمایش 60 دقیقه‌ای هستند. بهای بلیت «درها و دیوارها» نیز ۱۵ هزار تومان است اما گروه اجرایی این نمایش تخفیف‌هایی را برای مخاطبان در نظر گرفته‌اند. در سه روز نخست اجرا؛ یعنی از 24 لغایت 26 مردادماه بلیت‌های این نمایش  با 33 درصد تخفیف و بهای 10 هزار تومان ارائه می‌شود. همچنین مخاطبانی که بیش از پنج بلیت خریداری کنند مشمول تخفیف گروهی 33 درصدی می‌شوند و هر یک از بلیت‌ها به قیمت ۱۰ هزار تومان محاسبه می‌شود که این تخفیف، از 27 مردادماه و همزمان با پایان یافتن تخفیف سه روز نخست آغاز می‌شود. همچنین دانشجویان نیز می‌توانند از 33 درصد تخفیف برخوردار شوند. بلیت دانشجویان به‌صورت حضوری فروخته می‌شود.

ایستگاه پایانی «ماشینیست»

در هفته پیش رو، تالار مولوی با پنج نمایش میزبان مخاطبان تئاتر است.

سالن اصلی تالار مولوی در هفته جاری میزبان سه نمایش «ماشینیست»، «مکعب» و «نبرد گالیله» است که «ماشینیست» در این هفته دو اجرای پایانی خود را تجربه می‌کند.

«ماشینیست» اثر مهدی مشهدی‌کاظمی که از یک‌شنبه؛ سوم مردادماه ساعت ۲۰:۳۰ اجراهای خود را در سالن اصلی تالار مولوی آغاز کرده بود، دوشنبه، 25 مردادماه به اجراهای خود پایان می‌دهد. پویان یحیی‌پور، ماهانا نریمانی، مهدی مشهدی‌کاظمی، آرش اشاداد، حسام‌الدین آریان‌فر، ایمان ده‌یادگاری و امیرحسین میرفندرسکی بازیگران این نمایش ۶۰ دقیقه‌ای هستند. بلیت این نمایش نیز ۲۰ هزار تومان است

اجراهای تازه سالن بزرگ تالار مولوی از ساعت 18 یک‌شنبه 24 مردادماه و با نمایش «مکعب» اثر مشترک سید محمدمهدی هوشیار و محمد اله‌دادی آغاز می‌شود. این نمایش 70 دقیقه‌ای تا پانزدهم شهریورماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد. شاهین گل‌کار، نرگس ذاکری، سید آرش هوشیار، ملیکا بهجت، قاسم روشنایی، فاطمه حسین‌زاده، لیلا جوادی‌هستیان، سوگند بنای‌قاسمی و امیر روشنایی بازیگران این نمایش هستند. بلیت این نمایش با قیمت ۲۰ هزار تومان ارائه می‌شود اما در سه روز نخست اجرا، تخفیف 50 درصدی برای این اثر در نظر گرفته شده است و بلیت نمایش «مکعب» با قیمت ۱۰ هزار تومان ارائه می‌شود.

اما از روز سه‌شنبه؛ 26 مردادماه ساعت ۲۰:۳۰ سالن اصلی تالار مولوی میزبان نمایشی جدید به نام «نبرد گالیله» با کارگردانی مسعود طیبی می‌شود می‌شود که این اثر نیز تا 15 شهریورماه در این سالن باقی می‌ماند. نمایشنامه «نبرد گالیله» بر اساس «زندگی گالیله» اثر برتولت برشت نوشته شده است. اریاز ذالفقاری، الهام جدی، زهره زرگر، محمدرضا جوادی، شهاب ملک‌پور، سالار خمسه، ایمان میرهاشمی، شیوا امانی، علی محمودزاده، مژگان رایگان، محمدصادق، سهیل باباعلی، رضاشرافتی، فخردین سعادت‌زاده، مرتضی پادیاد، مهدی حیدریان و علیرضا قیدری بازیگران این نمایش 100 دقیقه‌ای هستند. بلیت این نمایش نیز ۲۰ هزار تومان است

اما از روز جمعه؛ یکم مردادماه ساعت 19:30 سالن کوچک تالار مولوی میزبان نمایش «فردا» اثر امین اسفندیار شده است. این اثر که قرار بود تا ۲۱ مردادماه روی صحنه باقی بماند، تمدید شد و امروز؛ یک‌شنبه 24 مردادماه آخرین اجراهایش را در دو نوبت 17 و 19:30 تجربه می‌کند. ایمان صیادبرهانی و سعید زارعی در این نمایش ۵۵ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. برای «فردا» بلیت‌های ۲۰هزار تومانی در نظر گرفته شده است اما بلیت‌های این اثر، به اتمام رسیده‌اند.

اما از چهارشنبه؛ 27 مردادماه ساعت 19:30 سالن کوچک تالار مولوی میزبان مونولوگ «نمی‌دونم یا بغضی که نمی‌ترکد» اثر علی بیگدلی می‌شود. این نمایش نیز تا 15 شهریورماه روی صحنه باقی می ماند. مریم داننده‌فرد در این مونولوگ یک ساعته بازی می‌کند. این نمایش نیز با بلیت ۲۰هزار تومانی ارائه می‌شود اما دانشجویان می‌توانند با 50 درصد تخفیف و بهای 10 هزار تومان بلیت این نمایش را تهیه کنند.

مصدق 28 مرداد در تالار وحدت روی صحنه می‌رود

تالار وحدت از یک‌شنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۱۸، میزبان نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» اثر اصغر خلیلی شده است. این اثر که کاری از گروه تئاتر «تجربه نو» است، قرار بود بیستم مردادماه به اجراهای خود پایان دهد اما این نایش تا پایان مردادماه تمدید شد. فرهاد آئیش، رویا میرعلمی، ایرج راد، رضا بهبودی، خسرو احمدی، مریم امینی و . . . در این نمایش ۱۰۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. محمدرضا منصوری نیز علاوه‌بر اجرای موسیقی زنده این نمایش و خوانندگی، تهیه‌کنندگی این نمایش را بر عهده گرفته است. برای «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» بلیت‌هایی با قیمت‌های ۲۵، ۳۰، ۳۵ و ۴۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حافظ سه اجرایی شد

این هفته، تالار حافظ با سه نمایش میزبان مخاطبان است.

این تالار از ۲۱ مردادماه دور جدید اجراهای خود را آغاز کرده است.

ابتدا از ساعت 17:30 پنج‌شنبه 21 مردادماه آنسامبل اسپانیش «یرما » با کارگردانی مشترک الهام شکیب و اشکان صادقی در تالار حافظ روی صحنه رفت. در این نمایش که به مدت 10 روز و تا 31 مردادماه اجرا می‌شود، نگار عابدی، فرهاد جم، اشکان صادقی، آتیه جاوید، پرنده علایی و الهام شکیب بازی می‌کنند. عماد اجلال آهنگساز این اثر است و هانا کامکار و احمد قائد خوانندگان آن هستند. عماد اجلال، احمد قائدوکیان کردستانى گروه نوازندگان «یرما» را تشکیل می‌دهند و بهزاد جاودان‌فرد؛ طراح حرکت این اثر است. بهای بلیت آنسامبل اسپانیش «یرما» 25 و ۳۰هزار تومان تعیین شده است اما گروه اجرایی از روی یک‌شنبه تا چهارشنبه تمام بلیت‌ها را با قیمت 25 هزار تومان ارائه می‌کند.

دومین نمایشی که از 21 مردادماه ساعت 19 اجرای خود را در تالار حافظ آغاز کرده، نمایش «هیپولیت» نوشته اوریپید و با کارگردانی فرزاد امینی است. این نمایش تا 18 شهریورماه روی صحنه باقی می‌ماند. بهرام عباسی‌فرد، سرور خسروانی، نیره سادات میرزایی، محمدرضا فرزام، مجید جور، سروش حائری و الناز اسماعیل‌زادگان در این نمایش 80 دقیقه‌ای بازی می‌کنند. این نمایش پیش از این از نهم الی هجدهم تیرماه روی صحنه رفته بود. بلیت نمایش «هیپولیت» 25 هزار تومان است اما امروز، 24 مردادماه بلیت این نمایش با 30 درصد تخفیف و قیم 17 هزار  پانصد تومان ارائه می‌شود. همچنین در روز چهارشنبه ۲۷ مردادماه نیز برای این اثر 30 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است و با همین قیمت ارائه می‌شود.

نمایش «پری» نوشته خیراله تقیانی‌پور و با کارگردانی امیر غفارمنش نیز از 21 مردادماه اجراهای خود را د رتالار حافظ آغاز کرده است. این نمایش 80 دقیقه‌ای ساعت 21 روی صحنه می‌رود و تا 18 شهریورماه به اجرای خود ادامه می‌دهد. امیر کربلایی‌زاده، مجید یاسر، سامان دارابی، یزدان فتوحی، مهدی زمین‌پرداز، کامبیز امینی، علیرضا مهران، فرزاد حاتمیان، محمد خداوردی، امیر حشمی، آرش دولتی و آزاده زارعی در این نمایش  بازی می‌کنند. بلیت نمایش «پری» 25 هزار تومان است.

خانه نمایش میزبان «هنرور» می‌شود

از امروز، یک‌شنبه 24 مردادماه ساعت 19، نمایش «هنرور» نوشته مهدی اسدزاده و با کارگردانی عرفان ابراهیمی اجراهای خود را در خانه نمایش اداره تئاتر آغاز می‌کند و تا 21 شهریورماه در این سالن روی صحنه باقی می‌ماند. عرفان ابراهیمی در این نمایش 50 دقیقه‌ای بازی می‌کند. بلیت «هنرور» ۱۲هزار تومان است اما گروه اجرایی در سه روز نخست اجرا، بلیت نمایش را با قیمت 10 هزار تومان ارائه می‌کنند.

محراب هم کودکانه شد

سه اثر نمایشی در دو سالن اصلی و کوچک تالار محراب اجرا می‌شود.

از امروز؛ یک‌شنبه 24 مردادماه ساعت 19:30، اجرای نمایش «هزار و یک مکر» نوشته شه‌ناز روستایی و با کارگردانی برکه فروتن اجرای خود را در سالن اصلی تالار محراب آغاز کرده است. این اثر تا چهارشنبه؛ 31 شهریورماه در این سالن روی صحنه خواهد بود. مجید علم‌بیگی، فیروز حیدرزاده، حمیدرضا ملاحسینی، داوود معینی‌کیا، هاتف کلانه، پدرام خیرابی، مریم عسگری و راشین فروتن بازیگران این نمایش هستند. قیمت بلیت این نمایش ۲۰هزار تومان است اما در سه روز نخست اجرا، بلیت «هزار و یک مکر» با 30 درصد تخفیف و قیمت 14 هزار تومان ارائه می‌شود.

سالن کوچک تالار محراب از چهارشنبه 20 مردادماه، ساعت 19:30 میزبان نمایش «مضحکه سریر مردگان» نوشته سارا الهیان و با کارگردانی سید حسن حسینی شده است. این نمایش 80 دقیقه‌ای تا دهم شهریورماه در این سالن اجرا می‌شود. مهران شجاع، میلاد نظری، نیلوفر جیردهی، علیرضا یزدانی، آدینه سمنانی، مهسان عطایی، محسن اسلامی، میلاد صیادی، مهدیه جلمبادانی، حمید صابری، جلال میرواعظی و صلاح‌الدین اسماعیلی در این اثر بازی می‌کنند. بهای بلیت «مضحکه سریر مردگان» 15 و 20 هزار تومان است.

اما از امروز؛ یک‌شنبه 24 مردادماه ساعت 18، سالن کوچک تالار محراب از میزبان نمایش «شاهزاده خانم» نوشته حمیدرضا حسینعلی و با کارگردانی ماندانا  عبقری شده است. ماندانا عبقری، علیرضا دهقانی، امید رنجکش، پویا یزدان‌جو، مریم علی‌پور و ماهان دوانلو در این اثر 60 دقیقه‌ای مختص کودک و نوجوان بازی می‌کنند. بهای بلیت «شاهزاده خانم» 10 هزار تومان است.

 

سنگلجی که انسانش آرزوست

از روز یک‌شنبه؛ دهم مردادماه، ساعت 19:30 تماشاخانه سنگلج میزبان نمایش «انسانم آرزوست» اثر داوود فتحعلی‌بیگی شده است. این اثر تا دهم شهریورماه در این سالن باقی می‌ماند. مدت زمان اجرای این نمایش ۱۲۰ دقیقه است و داوود داداشی، غلام بابوته، صادق توکلی، شاهین اعلائی‌نژاد، زری اماد، شهرام مسعودی، شهره اشتری، محسن پوشایی، ساسان مهرپویان، منیژه داوری، شیرین کاشفی، امیرحسین انصافی، امیرمحمد انصافی، باباک مولانا، محسن میرهاشمی، حمیدرضا جهانگیری، سام راد، امید مصباحی، سعید وفایی، مینا دستگرده، مهدی صفاری‌نژاد و نسیم توکلی در آن بازی می‌کنند. بهای بلیت این نمایش با توجه به صندلی مخاطب؛ 15هزار و پانصد، 20 هزار و 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

«چهل گیس و حسن گچل» تمدید شد

حوزه هنری در دو سالن «مهر» و «ماه» دو نمایش را به مخاطبان ارائه می‌کند

تماشاخانه مهر، از روز پنج‌شنبه؛ ۲۴ تیرماه میزبان نمایش «چهل گیس و حسن کچل» نوشته ساغر خواجه‌امیری و با کارگردانی پوران مرادی‌مزرعه‌نو شده است. این نمایش که قرار بود تا ۲۰ مردادماه ساعت 19:30 روی صحنه باقی بماند، تمدید شد و تا 29 مردادما میزبان مخاطبان است. حسین پورکریمی، فاطمه امینی، فرانک جلیلی و امیر بنی‌جمالی در این نمایش بازی می‌کنند. مشاور و مجری طرح این نمایش، امیر کربلایی‌زاده است. بهای بلیت این اثر ۱۵هزار تومان است اما گروه اجرایی نمایش تخفیف‌هایی را برای مخاطبان در نظر گرفته‌اند؛ برای خریداران نمایش‌های «جیجک علیشاه» (اجرای سنگلج) و «آقای شهروند و صلح جهانی علیه تروریسم روانی»، بلیت «چهل گیس و …» با ۳۳ درصد تخفیف و بهای ۱۰ هزار تومان ارائه می‌شود. همچنین با خرید چهار بلیت با ۲۰ درصد ، خرید هشت بلیت ۳۰ درصد و ۱۰ بلیت ۵۰ درصد تخفیف به مخاطبان تعلق می‌گیرد.

اما تماشاخانه ماه از روز سه‌شنبه، ۲۹ تیرماه ساعت 19:30 به مدت یک ماه با نمایش «بهشت با طعم چای تلخ» اثر خسرو امیری میزبان مخاطبان تئاتر شده است. در این نمایش ۴۵ دقیقه‌ای، علی رجایی، کوروش شاهونه و بهار ارجمند بازی می‌کنند. بلیت این نمایش ۱۵ هزار تومان است.

«ماه پیشونی» میزبان کودکان است

از روز سه‌شنبه؛ ۲۹ تیرماه ساعت 19:30، نمایش «ماه پیشونی» اثر مریم کاظمی به سالن بوستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده است. مریم کاظمی، سیدجواد زیتونی، نسیم امیرخسرو، هایده حسین‌زاده، میلاد رمضانی (ورجاوند)، عرفان میدانلو، فاطمه خدابنده‌لو، حسام کلانتری، پریسا فلاح‌زاده، نازنین صفا، مسعود پورجمشید، زهرا روشن‌ضمیر، سمیه بیگی، مهراد زمانی، شیوا شریعت‌زاده و نینا فرشادی گروه بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند. بهای بلیت این اجرا، هشت‌هزار تومان است.

پسرک بی‌لبخند تخفیف در نظرگرفت

تالار هنر میزبان دو تئاتر است.

این تالار از نوزدهم مردادماه ساعت 18:30 به مدت یک ماه میزبان نمایش «پسرک خنده نداشت» اثر میثم عباسی شده است. در این نمایش 60 دقیقه‌ای شادی امیری، مهدی انصاری، مهرداد باقری، سعید بصیری، دانیال بلوری،  تارا حیدری، نسیم خوسروشاهی، مهدی داودی، میلاد رمضانی (ورجاوند)، نیلوفر سیاری، شیرین صنعت‌گر، مهدی ضیائی، امید قجر، آیدا کلاهی، امید مباشری، میرنادر مظلومی، امین موذن و رضا نعمتیان بازی می‌کنند. بلیت این نمایش ۱۴ هزار تومان است اما در رزوهای سه‌شنبه و جمعه بلیت این اثر با 25 درصد تخفیف و قیمت 10 هزار و پانصد تومان ارائه می‌شود.

دیگر نمایش ارائه شده در تالار هنر «قصه بخت برگشته» نوشته کیومرث قنبری‌آذر و با کارگردانی رحمت امینی است. این اثر تا 19 شهریورماه روی صحنه باقی می‌ماند. مسعود شاکرمی، رضا عموزادبهروز سروعلیشاهی، وحید منتظری، گلناز توسلی، حمیدرضا سنگیان، رضا کربلایی و هیوا امینی در این نمایش بازی می‌کنند. بلیت نمایش «قصه بخت برگشته» ۱۴ هزار تومان است.

روزهای پایانی قصه‌های من و تو رستم و شاهنامه د

نمایش «قصه‌های من و تو و رستم و شاهنامه» نوشته حسن باستانی و با کارگردانی مریم معترف اجراهای خود را از روز یک‌شنبه ۲۰ تیرماه ساعت 19:30در فرهنگسرای ابن‌سینا آغاز کرده است. این نمایش عروسکی ۷۵ دقیقه‌ای تا یک‌شنبه ۳۱ مردادماه در این سالن به کار خود ادامه می‌دهد. این نمایش ویژه مخاطب کودک روی صحنه می‌رود. ناصر آویژه، حسین مزینانی و مونا شمس‌الدینی بازیگران این نمایش هستند. بهای بلیت‌های این نمایش، ۱۰ و ۱۵هزار تومان در نظر گرفته شده است و بلیت اجراها روز پنج‌شنبه 28 مردادماه این نمایش به اتمام رسیده‌اند.

نیاوران میزبان بانوان شد

فرهنگسرای نیاوران در این هفته میزبان چهار اثر نمایشی شد.

نمایش موزیکال کودک «پلنگ خیال‌باف» نوشته مجتبی خمسه و با کارگردانی سحر پورفرج از یک‌شنبه سوم مردادماه ساعت ۱۷ به سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران آمده است و تا پنجم شهریورماه به اجرای خود ادامه می‌دهد. این اثر روزهای شنبه اجرا می‌شود و روز تعطیل آن، سه‌شنبه است اما در این هفته، نمایش روز سه‌شنبه نیز روی صحنه می‌رود. مجتبی خمسه، نیما فاضلی و محمد روستا در این نمایش ۵۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. بهای این اثر، ۱۲ هزار تومان است اما بلیت روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، 24 و 25 مردادماه با 25 درصد تخفیف و قیمت 9 هزار تومان ارائه می‌شود.

همچنین از روز یک‌شنبه؛ سوم مردادماه ساعت 19:30 نمایشی دیگر به نام «بیتل‌ها» نوشته محمد چرم‌شیر و با کارگردانی نینا نفیسی اجرای خود را در فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده است. این اثر تا پایان مردادماه میزبان مخاطبان خواهد بود. البته ساعت اجرای این اثر در روزهای سه‌شنبه تغییر می‌کند و در این روز «بیتل‌ها» ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود. هاله گرجی، شهزاد وجدانی، شکوفه هاشمیان و تبسم هاشمی در این نمایش یک ساعته بازی می‌کنند. بلیت این اثر ۲۵ هزار تومان تعیین شده است.

اما از روز پنج‌شنبه، ۱۴ مردادماه ساعت ۲۰، باغ فرهنگسرای نیاوران، اجرای نمایش «همه، پسران من» نوشته آرتور میلر، با ترجمه حسین پرورش و کارگردانی دانیال شهریاری اجرای خود را آغاز کرده است. این اثر تا ۳۱ مردادماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد. بابک جعفریه، حلیمه نوروزی، احمد صفرزاده، مهدیه زندیه، فرزاد آیتی، علی قربان‌خانی، پروانه شامخی، محمدرضا ذوالفقاری، پونه صمدیان و باراد روحانی در این نمایش ۹۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. برای نمایش «همه، پسران من» بلیت ۱۵ هزار تومانی در نظر گرفته شده است اما گروه اجرایی نمایش به مخاطبانی که پنج بلیت یا بیشتر بخرند، ۲۰ درصد تخفیف می‌دهد. همچنین افرادی که بلیت نمایش‌های «چشم‌اندازی از پل» یا «خاطره دو دوشنبه» را خریده باشند، می‌توانند بلیت این اثر را با قیمت ۱۳هزار و پانصد تومان تهیه کنند.

اما چهارمین نمایشی که در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت، «سفر به آیین‌های ایران زمین» است. این نمایش روز یک‌شنبه 24 مردادماه ساعت 20 ویژه بانوان اجرا شد. لیلا عظیم‌پور، محیا حافظی‌راد، شقایق صمدی، نسا مرادی، سپیده سهرابی ، مهسا معارف‌وند، مائده قنبری، لیلا گنج‌خانی، سارا طهماسبی، هلیا دهقانی، الناز شاکری، سارا محمدپور، آتنا کریمی، بیتا یعقوبی‌راد، فرنوش طیبی، ستاره دهقانی، غزاله اصلانی، کیانا کرمی، کیمیا مسروری و آیدا ایرانپور بازیگران نمایش و مهناز آبادیان راوی این اثر است. بلیت این نمایش با قیمت 60 هزار تومان ارائه شد.

ارسباران و سه نمایش

فرهنگسرای ارسباران با سه نمایش میزبان مخاطبان تئاتر می‌شود

از دوشنبه، یازدهم مردادماه ساعت ۱۹ نمایش «کلوچه های خدا» اثر آرش شریف‌زاده اجراهای خود را در سالن هنر فرهنگسرای ارسباران آغاز می‌کند. سعید حاجی‌حیدری، مصطفی دارابی، سیدشایان موسوی، سحر زینلی، مبینا احرار، پویا شش‌پری و امین جوادی بازیگران این اثر هستند. بلیت این نمایش هشت هزار تومان در نظر گرفته شده است.

اما از یازدهم مردادماه ساعت ۲۱، نمایش دیگری به نام «تهمینه در هفت خان رستم» اثر کیاوش زارع‌طلب اجراهای خود را در این فرهنگسرا آغاز می‌کند. این اثر تا ۲۶ مردادماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد. لیلا عبدی، سودابه صفری، مریم سلیمانی، ملیکا مشعل، مریم داور، سمیه مهدی‌پور، مهسا مظاهری، شهرزاد علی‌محمدی و … بازیگران این نمایش ۷۰ دقیقه‌ای هستند. برای این نمایش بلیت ۲۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

از شانزدهم مردادماه ساعت 19:30، نمایش «خانه فراموشان» نوشته طلا معتضدی و کارگردانی مجتبی فروهر اجراهای خود را در این فرهنگسرا آغاز می‌کند. این اثر تا 31 مردادماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد. عباس علیرضا، لاله مرزبان، پگاه نوربخش، سپیده علیمحمدی و کیانا دریابک بازیگران این نمایش 60 دقیقه‌ای هستند. برای این نمایش بلیت 15 هزار تومانی در نظر گرفته شده است اما از روز شنبه تا چهارشنبه بلیت این اثر با ۳۰ درصد تخفیف و بهای 10 هزار و پانصد تومان ارائه می‌َشود.

پری صابری شمس و مولانا را روایت می‌کند

ایوان عطار کاخ سعدآباد نیز پس از مدت‌ها از پنج شنبه چهاردهم مردادماه ساعت ۲۰ میزبان نمایش «شمس پرنده» اثر پری صابری می‌شود. این اثر تا ۱۷ شهریورماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد. محمد حاتمی و سیروس اسنقی در این نمایش ۱۱۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. پری صابری درباره جدیدترین نمایش خود گفته است « در راستای مروری بر آثار نمایشی‌ام که بر مبنای فرهنگ فاخر ایران و با موضوع زندگی و اشعار شعرایی مثل مولوی، فردوسی، عطار و… است، نمایش «شمس پرنده» با نگاهی به دیدار شمس و مولانا است. این نمایش همچون دیگر آثارم آمیزه‌ای از شعر، موسیقی و حرکت است، چرا که تجربه نشان داده که در نمایش تمام نیازهایی را که با کلام ادا نمی‌شود را می‌توان با حرکت و موسیقی زنده که عضله‌بندی کار نمایش است، به تماشاگر منتقل کرد.» برای «شمس پرنده» بلیت با قیمت‌های 70، ۴۰ و 20 هزار تومان فروخته می‌شود.




نظرات کاربران