در حال بارگذاری ...

اجرای دو نمایش محمد عاقبتی در خارج از کشور

محمد عاقبتی دو نمایش "خاموشی" و "کنفراس پرندگان" را در "دالاس" آمریکا به روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا، محمد عاقبتی نمایش کمدی تلخ «خاموشی» را به تهیه‌کنندگی مؤسسه فرهنگی و هنری آرام‌آرت به روی صحنه می‌برد.

نمایش «خاموشی» به نویسندگی آرامه اعتمادی و مهرنوش علی‌آقایی در مراسم اولین سالگرد این موسسه اجرا خواهد شد.

این نمایشنامه یک کمدی سیاه و درباره کافه‌ای است که در گوشه‌ای از دنیا راه‌اندازی شده. یکی از پیش‌خدمت‌های قدیمی، تنها چند ساعت فرصت دارد تا همه اهالی کافه را از خبری مهم و حیاتی باخبر کند...

۱۰ بازیگر این نمایش، از میان هنرجویان مؤسسه آرام‌آرت که زیرنظر این کارگردان در یک دوره‌ی ۴۵ روزه با عنوان «بازیگری و بداهه‌پردازی روی صحنه تئاتر» برگزار شد، انتخاب شده‌اند.

نمایش «خاموشی» با نام انگلیسی Blackout روز جمعه بیست و نهم مرداد ماه ساعت ۸ شب به وقت محلی به روی صحنه سالن چهارصد نفره‌ی آیزمن سنتر خواهد رفت.

عاقبتی با همکاری مؤسسه نامبرده که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری ایران در شهر دالاس مشغول است، در روز ذکر شده، نمایش «کنفرانس پرندگان» را برای کودکان و نوجوانان به روی صحنه خواهد برد.

این نمایش که برگرفته از داستان سیمرغ در منطق‌الطیر اثر عطار نیشابوری است، با ۱۱ بازیگر کودک و نوجوان ایرانی و خارجی که برگزیدگان کلاس‌های این کارگردان در مؤسسه فوق است، در سالن آیزمن سنتر ساعت ۶ عصر به وقت محلی امریکا، اجرا خواهد شد.

همچنین ساخت و تنظیم موسیقی هر دو نمایش به عهده احسان مطوری است.




مطالب مرتبط

در نشست «دنیای فانتزی» مطرح شد

دسته‌بندی تئاتر به عروسکی و غیرعروسکی درست نیست
در نشست «دنیای فانتزی» مطرح شد

دسته‌بندی تئاتر به عروسکی و غیرعروسکی درست نیست

در نشست تخصصی «دنیای فانتزی» با بیان این نکته که دسته‌بندی تئاتر به عروسکی و غیرعروسکی دسته‌بندی درستی نیست، بر این موضوع تاکید شد که جشنواره‌ نمایش‌های عروسکی نباید تنها راه بقا و ادامه حیات هنرمندان تئاتری باشد که ابزار کارشان عروسک است.

|

نظرات کاربران