در حال بارگذاری ...
مدیرعامل سابق خانه تئاتر از شرایط ساختمان جدید این موسسه می‌گوید

سالن جدید خانه تئاتر در انتظار کمک‌هزینه است

ایرج راد از آماده‌سازی ساختمان جدید خانه تئاتر و سالن تئاتر این ساختمان از لحاظ سخت‌افزاری و نیاز به کمک هزینه برای تجهیز کردن آن خبر داد

به گزارش ایران تئاتر ، ایرج راد؛ مدیرعامل سابق خانه تئاتر و یکی از اعضای این انجمن، درباره شرایط مکان جدید خانه تئاتر گفت: کار ساختمان جدید خانه تئاتر مدت‌هاست که به اتمام رسیده است. در طبقه پایین این ساختمان، یک سالن تئا‌تر ساخته‌ایک. باقی کارهای ساختمان انجام شده است تا جایی که مبلمان، میزهای اداری و میز اتاق کنفرانس هم خریداری شده است. الان بیشترین زمان من، صرف همین سالن می‌شود. کارهای همچون آکوستیک‌سازی، کابل کشی، نصب دستگاه‌های تهویه هوا  و ... آن انجام شده است. سه وسیله گرمایش و سرمایش در آن تعبیه شده و همه نکات ایمنی و زیبا‌شناسی رعایت شده است. الان درگیر کف‌پوش سالن هستیم. این بخش چوبی است و طبیعتا زمانی را نیاز دارد تا با ابعاد درستی برش بخورد و به بخش خشک‌کن رود. امیدواریم که این بخش نیز سریع‌تر به اتمام برسد.

وی در ادامه افزود: از این بخش که گذر کنیم، باید به فکر امکانات صوتی و نوری سالن باشیم. امیدوارم هستم نهایتا تا سه ماه آینده این مسائل مرتفع شود. متاسفانه برای خریدن این تجهیزات بودجه و امکانات مالی نداریم. نامه‌نگاری‌هایی انجام داده‌ام و قول‌های مساعدی هم گرفته‌ام اما با وجود پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، متاسفانه در این زمینه که آیا کمک هزینه‌ای به ما تعلق می‌گیرد یا خیر، هنوز جواب صریحی داده نشده است. البته به ما نگفته‌اند که این بودجه به ما داده نمی‌شود. هنوز امیدواریم.

راد درباره مشکلات آماده‌سازی مکان جدید خانه تئاتر گفت: ساختمان جدید خانه تئاتر، حاصل 10 سال زحمت و کار بی‌وقفه تمام اهالی خانه تئاتر است. هر آنچه که در این ساختمان وجود دارد، از مصالح سازنده آن تا وسایل، به نام خانه تئا‌تر است. بسیای از افراد به ما پیشنهاد کرده بودند که  این کار را سه الی چهار ساله تمام کنند و در ازای کمکشان، شریک شوند و سهمی داشته باشند ولی ما برای حفظ استقلال خانه تئا‌تر نپذیرفتیم. صبر و تحمل کردیم و کوشیدیم تا آنجا که ممکن است از طریق کمک گرفتن از افراد مختلف بدون شریک کردن آن‌ها، هزینه‌ها را تامین کنیم.

این هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر درمورد هزینه‌های این ساختمان جدید، گفت: مبلغی که برای ساخت و ساز این ساختمان هزینه شده است غیر قابل باور است. ما زمینی با مساحت 361 متر مربع و تراکم هزار و پانصد متر را با استفاده از بهترین مصالح ساختمانی با مبلغی معادل سه میلیارد و دویست، سیصد هزار تومان به یک ساختمان تبدیل کردیم! این مبلغی است که تا رسیدن به مرحله معماری کامل و نقاشی ساختمان هزینه شده است.

وی در ادامه افزود: هر کس از مخالف و موافق این ساختمان را دیده حیرت زده شده است و این سوال برایش پیش آمده که مگر می‌توان با این هزینه چنین ساختمانی  بنا کرد؟! ما نشان دادیم که چنین کاری امکان پذیر است. من تمام اعتبارم را بر سر این کار گذاشتم و با استفاده از اعتبار خودم از هر کجا که می‌توانستم تخفیف‌های ویژه گرفتم. محبت‌های دوستانی که بهترین کالاهایشان را با تخفیف در اختیار من قرار دادند کمک رسان من بودند. امیدوارم سایر مشکلات نیز به زودی مرتفع شوند.

 




مطالب مرتبط

همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن
همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و حسن دولت‌آبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از کاربری‌های این ساختمان را تبدیل آن به محل پلاتو برای نسل جوان تئاتر ایران به‌منظور تمرین و اجرا و حتی ایجاد موزه تئاتر ...

|

در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود
در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود

احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» که به مناسبت شب یلدا و آغاز فصل زمستان در خانه هنرمندان برگزار شد، گفت یلدا مطابق همه آن چیزی بوده که در فرهنگ ایران بوده است و آن این‌که تاریکی به‌روشنی رسیده؛ شب به‌روز ختم شده و امید در پس ناامیدی متولد ...

|

محمدمهدی اسماعیلی: تئاتر شهر قلب تپنده هنر تهران و ایران است

مراسم آغاز احداث حریم تئاتر شهر برگزار شد
محمدمهدی اسماعیلی: تئاتر شهر قلب تپنده هنر تهران و ایران است

مراسم آغاز احداث حریم تئاتر شهر برگزار شد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آغاز پروژه احداث حریم تئاتر شهر که روز شنبه دوم دی در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد، گفت: تئاتر شهر قلب تپنده هنر تهران و ایران است.

|

آیین نکوداشت زنده‌یاد جعفر والی برگزار شد

در ستایش کسی که صحنه برایش مقدس بود
آیین نکوداشت زنده‌یاد جعفر والی برگزار شد

در ستایش کسی که صحنه برایش مقدس بود

ایرج راد در آیین نکوداشت هنرمند فقید جعفر والی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون گفت زنده‌یاد والی در تمام زمینه‌ها عاشق تئاتر بود و همه نیز او را دوست داشتند. او فعالیت‌های زیادی را به انجام رساند و خصوصیات بسیار خاصی داشت که ازجمله آن‌ها ریزبینی، دقت، ...

|

نظرات کاربران