در حال بارگذاری ...
با ترجمه صمد چینی‌فروشان

«چشم کارگردان» و «دراماتورژی، انقلابی در تئاتر» منتشر می‌شود

صمد چینی‌فروشان از ترجمه دو کتاب «چشم کارگردان» نوشته جان آهارت و «دراماتورژی، انقلابی در تئاتر» خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر، صمد چینی‌فروشان کتاب «چشم کارگردان» را درس‌نامه‌ای جامع برای استفاده در تمامی سطوح آموزشی مربوط  به کارگردانی و بازیگری دانست و افزود: جان آهارت در این اثر تجربیات خود را در عرصه کارگردانی مطرح کرده است. کتاب از هفت فصل تشکیل شده و هر فصل با نمونه آموزشی و تمرینی به پایان می‌رسد.

«مبانی: آماده سازی‌های اولیه»، «تمرین: فرصتی برای تجربه اندوزی»، «تحلیل متن: طرح یا نقشه تمرین»، «سبک: به اشتراک گذاردن دیدگاه‌ها»، «کارکردن با همکاران»، «کارگردان و فضای تئاتری» و «تصویر کلی» از فصل‌های کتاب محسوب می‌شود.

مقدمه کتاب «چشم کارگردان» توسط مسعود دلخواه نوشته شده است. این اثر با ترجمه صمد چینی‌فروشان از سوی نشر قطره روانه بازار کتابفروشی‌ها خواهد شد.

جان آهارت استاد ممتاز تئاتر دانشگاه ایلی نویز است. وی به دلیل کارهایش به عنوان کارگردان، آموزگار، مدیر و سازمان‌دهنده، تقدیرنامه‌های بسیاری دریافت کرده و از چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر آمریکا است.

همچنین چینی‌فروشان این روزها مشغول ترجمه کتاب «دراماتورژی، انقلابی در تئاتر» است که مجموعه پژوهشی به شمار می‌آید.

وی این اثر را فرهنگ دراماتورژی دانست و تصریح کرد: در کتاب «دراماتورژی، انقلابی در تئاتر» تاریخ‌نگاری، مفهوم و کاربرد دراماتورژی مطرح می‌شود و پاسخ‌های جاری درباره دراماتورژی را به مخاطبان ارائه می‌دهد. این کتاب، پژوهشی در مبانی و دلایل وقوع این تحول انقلابی است. همچنین حاوی تجربیات دراماتورژی در آلمان، انگلستان و آمریکا است.

 




نظرات کاربران