در حال بارگذاری ...

«قصه بخت برگشته» و «پسرک خنده نداشت» از هشتم شهریورماه دوباره به صحنه می روند

تالار هنر از یکم لغایت هفتم شهریورماه میزبان شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی می‌شود و پس از آن، از هشتم شهریور، اجرای دو نمایش «قصه بخت برگشته» و «پسرک خنده نداشت» و را از سر می‌گیرد.

به گزارش ایران تئاتر تالار هنر از نوزدهم مردادماه ساعت ۱۸:۳۰ میزبان نمایش «پسرک خنده نداشت» اثر میثم عباسی شده است. نمایشنامه «پسرک خنده نداشت» را میثم عباسی بر اساس شعر «حسین‌قلی که لب نداشت» اثر احمد شاملو نوشته است.

این اثر پس از وقفه‌ای یک هفته‌ای؛ از هشتم شهریورماه و پس از خاتمه یافتن شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی، دوباره اجراهای خود را از سر می‌گیرد و تا نوزدهم شهریور در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

در این نمایش ۶۰ دقیقه‌ای شادی امیری، مهدی انصاری، مهرداد باقری، سعید بصیری، دانیال بلوری،  تارا حیدری، نسیم خوسروشاهی، مهدی داودی، میلاد رمضانی (ورجاوند)، نیلوفر سیاری، شیرین صنعت‌گر، مهدی ضیائی، امید قجر، آیدا کلاهی، امید مباشری، میرنادر مظلومی، امین موذن و رضا نعمتیان بازی می‌کنند. میلاد عباسی؛ آهنگسالز این نمایش موزیکال است و بهنوش کاظمی‌زاده، سحرصفاری، احسان ملاقدیمی و ایمان موسوی‌زاده، گروه بازیگران این اثر را تشکیل می‌دهند موسیقی این نمایش به‌صورت زنده اجرا می‌شود.

بلیت این نمایش ۱۴ هزار تومان است اما در رزوهای سه‌شنبه و جمعه بلیت این اثر با ۲۵ درصد تخفیف و قیمت ۱۰ هزار و پانصد تومان ارائه می‌شود.

همزمان با «پسرک خنده نداشت»، نمایش «قصه بخت برگشته» نوشته کیومرث قنبری‌آذر و با کارگردانی رحمت امینی به تالار هنر آمده است. طبق اعلام رحمت امینی، متن اولیه «قصه بخت برگشته» توسط محمدرضا بی‌گناه نوشته شده بود اما کارشناسان تالار هنر تشخیص دادند این کار مختص کودک نیست به همین جهت و چون محمدرضا بی‌گناه به خارج از کشور رفته بود امینی به سراغ کیومرث قنبری‌آذر رفت و او متن تازه‌ای را بر اساس داستان فولکلور «بخت خفته» که یکی از راویانش احمد شاملو است و در کتاب «کوچه» این افسانه را آورده است، نوشت.

این اثر نیز به دلیل اجرای آثار حاضر در شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی، با وقفه‌ای هفت روزه مواجعه شده است و از هشتم شهریور، دور جدید اجراهای خود را آغاز می‌کند. این نمایش نیز تا ۱۹ شهریورماه روی صحنه باقی می‌ماند. مسعود شاکرمی، رضا عموزادبهروز سروعلیشاهی، وحید منتظری، گلناز توسلی، حمیدرضا سنگیان، رضا کربلایی و هیوا امینی در این نمایش بازی می‌کنند. بلیت نمایش «قصه بخت برگشته» ۱۴ هزار تومان است.

گفتنی است از یکم الی هشتم شهریورماه تالار هنر در قالب شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی میزبان نمایش‌های «شهر توقالی» نوشته الهام ابراهیم‌زاده و با کارگردانی مشترک الهام ابراهیم‌زاده و مژگان بهمدی از مشهد، «بنیامین و بن تن» نوشته بهرام جلالی‌پور و با کارگردانی آرش شریف‌زاده از تهران، «سفر شگفت‌انگیز» اثر دمیتری نوموکنف از کشور آلمان، «لاکی عجق وجق» نوشته امیر مشهدی‌عباس و با کارگردانی آناهیتا غنی‌زاده از تهران، «پیتر ببره» نوشته الف. یانوشوسکا و ی. ویلکووسکی و با کارگردانی دمیتری نویانزین از کشور اوکراین و «غول بزرگ مهربان» نوشته دیوید وود، با ترجمه حسین فدایی‌حسین و کارگردانی مریم کاظمی  از تهران می‌شود

 




مطالب مرتبط

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

اولین برنامه نمایشنامه‌خوانی تالار هنر در راستای معرفی آثار برتر جهان در قالب نمایشنامه‌خوانی، به نمایشنامه «پینوکیو» با کارگردانی داوود زارع اختصاص پیدا کرده است که در روزهای ابتدایی اردیبهشت 1403 به صحنه خواهد رفت.

|

پهنه رودکی ظرفیت‌ خوبی برای میزبانی رویدادهای مختلف مذهبی و هنری دارد

دیدار مدیرعامل بنیاد رودکی با شهردار منطقه 11 تهران
پهنه رودکی ظرفیت‌ خوبی برای میزبانی رویدادهای مختلف مذهبی و هنری دارد

دیدار مدیرعامل بنیاد رودکی با شهردار منطقه 11 تهران

مدیرعامل بنیاد رودکی و شهردار منطقه 11 تهران در جلسه‌ای پیرامون تعاملات فرهنگی هنری بویژه بهره‌مندی مردم از خدمات فرهنگی و اجتماعی در پهنه رودکی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

|

آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت
آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 17 فروردین‌ ١۴٠٣ اعلام شد. طبق این گزارش نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی و بازی هوتن شکیبا با 24 اجرا به فروشی 130 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

|

نظرات کاربران