در حال بارگذاری ...
تقی یحیایی در گفت‌وگو با ایران تئاتر اعلام کرد:

«نقل ضامن» در خیابان شهید می‌شد

کارگردان «نقل ضامن» اعلام کرد که این اثر خیابانی است اما چون که تکنیک این نمایش، سایه است و با نور شهید می‌شود، آن را به سالن بردیم

سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان در روز نخست جشنواره، در دو نوبت؛ 17 و 19 میزبان نمایش «نقل ضامن» نوشته مهدی صالحیار و با کارگردانی تقی یحیایی از شهر مرند شد. کارگردان «نقل ضامن» درمورد میزان استقبال مخاطبان از این اثر گفت: از اجرای نمایش در جشنواره تئاتر عروسکی راضی بودم و استقبال مخاطبان نیز خوب بود.

کارگردان نمایش «نقل ضامن» در مورد این اثر، گفت: «نقل ضامن» نمایشی عروسکی است که به ضامن آهو؛ امام رضا (ع) می‌پردازد. در این نمایش عروسک‌ها را از فوم درست کرده بودیم. البته عروسک‌ها باید از پوست درست می‌شدند اما می‌خواستیم شیوه دیگری را نیز تجربه کنیم و به همین دلیل به جای پوست، از فوم استفاده کردیم.

یحیایی ضمن اعلام این مطلب که قرار بود این نمایش در بخش خیابانی حضور داشت باشد، گفت: نمایش ما در دسته آثار خیابانی جای می‌گیرد اما ازآنجاکه «نقل ضامن» نمایش سایه است و با نور شهید می‌شود، نمی‌توانستیم در روشنایی روز نمایش را روی صحنه ببریم و شیوه اجرایی ما به تاریکی نیاز داشت، یا باید پس‌ازآنکه هوا تاریک شد نمایش را در خیابان اجرا می‌کردیم و یا اجرا را به سالن می‌بردیم. با صلاح‌دید برگزارکنندگان جشنواره، راه دوم را پیش گرفتیم.

تقی یحیایی ضمن اعلام این مطلب که «نقل ضامن» اثری از گروه تئاتر اوینار است، در مورد پروسه آماده‌سازی این نمایش گفت: این نمایش را در مرند تمرین و اجرا کرده بودیم. پس‌ازآن، نمایش را در تبریز هم اجرا کردیم و در آن اجراها نیز در سالن تئاتر نمایش را اجرا کردیم.




نظرات کاربران