در حال بارگذاری ...
مهدی شفیعی در گشایش نمایشگاه عروسک های استاد ذوالفقاری:

از استقبال مردم شگفت زده شدم

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عروسک های زنده یاد جواد ذوالفقاری به ایران تئاتر گفت: برنامه افتتاحیه جشنواره عروسکی خوشبختانه همان طور که جزء اهداف این جشنواره است با اقبال خیلی خوب مردم و اقشار مختلف و به نوعی مخاطبان اصلی جشنواره روبرو شد. این اتفاق نشان داد فارغ از حواشی معمول یک جشنواره اگر برنامه‌ها را خوب بازتعریف کرده و متناسب با فرهنگ مردم برنامه‌ای را اجرا کنیم، کارمان شریف و هدفش ارتباط با مردم باشد، قطعا با اقبال مردم هم مواجه می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر ، وی با ابراز شگفتی از استقبال مردم از کارناوال عروسک ها و نمایش های جشنواره گفت: از اتفاق دیروز و استقبال همه مردم از جشنواره خیلی شگفت‌زده شدم. شگفتی دیگرم از حضور همه علاقه‌مندان و مخاطبان در سالن‌های نمایش بود. این حضور و مشارکت مردم همان ظرفیت عظیم تئاتر و هنرهای نمایشیست که نباید از آن غافل شویم.

وی ابراز کرد: همه اینها نشانه‌های خوبی است برای جشنواره تیاتر عروسکی  که توانسته ارتباطش را به صورت حداکثری با مخاطب برقرار کند.

مهدی شفیعی در بیان تشکر خود از مرضیه برومند و ستاد جشنواره گفت: جا دارد که تشکر کنم از خانم برومند و ستاد برگزاری جشنواره عروسکی که نشان دادند خیلی خوب برنامه‌ریزی کرده‌اند و هدف‌گذاری‌شان به خوبی پی‍‍‍‍‍‍‍ش می‌رود.

مدیر کل هنرهای نمایشی درباره مراسم گرامی داشت زنده یاد جواد ذوالفقاری نیز به ایران تئاتر گفت: این مراسم از همان اتفاق‌های خوب، باسلیقه و  ظریفی است که متناسب با اهداف جشنواره تعیین شده است. همه ما اعتقاد داریم عروسک‌ها همزاد بشر هستند و نباید از زندگی ما حذف شوند.

وی عروسک‌ها را پیکرهای بی‌جانی معرفی کرد که به زندگی انسان روح می‌دهند.

شفیعی افزود: خیلی از هنرمندان صاحب نام عروسکی ما در همین مسیر تلاش کرده و زندگی‌شان را گذاشته‌اند. از سلامتی و رفاه اجتماعی‌شان زده‌اند تا به این هدف برسند و نقش عروسک‌ها را در زندگی مردم ما ، بیش از هر زمان دیگر برجسته نگاه دارند. زنده یاد ذوالفقاری هم از این دسته هنرمندان بود.

وی برپایی گرامیداشت این هنرمند را حرکتی بسیار به جا عنوان کرده و ادامه داد: مراسم بسیار خوب طراحی شده و کار بسیار با سلیقه‌ای بود. جا دارد از امیر اثباتی؛ طراح غرفه‌ها و مریم معینی بابت انتخاب و طراحی بسیار زیبای چیدمان عروسک ها تشکر کنم.

وی از باقی ماندن فضای نمایشگاه عروسک ها در لابی سالن اصلی خبر داده و تصریح کرد: می‌شود با همین طراحی درباره یادگارهای هنرمندانی که امروز در میان ما نیستند و آثار ارزشمندی را خلق کرده‌اند برنامه ریزی کرد. چنین محیطی می‌تواند فضای هنری امروز ما را غنا ببخشند.

شفیعی با بیان این جمله که اعتقاد دارم این ژانر هنری ظرفیت های بسیاری دارد گفت: قطعا در روز های آینده جشنواره باز هم از این اتفاق‌های خوب ، از این تیم خوب و برنامه‌ریز شاهد خواهیم بود و از اقبال مردم و مخاطبانی که از میان اقشار مختلف  هستند خرسند خواهیم شد

وی درباره طراحی نمایشگاه به خبر نگار ما گفت: این نمایشگاه را پرتابل طراحی کرده‌ایم. امیر اثباتی با نگاه باقی ماندن فضای نمایشگاهی طراحی کرده است و قطعا با همین هدفی که الان بهره‌برداری می‌شود در آینده هم برنامه هایی خواهد داشت.

شفیعی در پاسخ به این سوال که این اتفاق می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای تاسیس موزه عروسک باشد؟ گفت: موزه تیاتر و موزه عروسک‌ها از آن اتفاق‌هایی هست که همواره پیگیری می‌شود. این موزه‌ها مطالبه جامعه هنری و مدیریت حوزه تیاتر است. خوشبختانه اتفاق‌های خوبی می‌افتد که به آن نزدیک شویم.

وی ادامه داد: بخشی از نیازها سخت‌افزار و فضای مناسب است که امیدوارم این اتفاق به زودی به نتیجه برسد. بخش دیگر، روح و نرم‌افزار و سخت‌افزاری که ضرورت دارد از آنها بهره بگیریم است. موزه باید حیات داشته باشد و حضور آن بتواند ایجاد پویایی و نشاط و قوامی در هنری همچون هنر تیاتر کند. همه این اتفاقات می تواند زمینه‌ساز اتفاق خوبی باشد که همه به سمت آن حرکت می‌کنیم .




نظرات کاربران