در حال بارگذاری ...

نتایج دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر اعلام شد

دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) با برگزاری مراسم اختتامیه پایان یافت.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، تعداد 212 اثر از 26 استان کشور به دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) ارسال شد و درنهایت 23 اثر توسط هیئت‌داوران جهت نمایش انتخاب شد که شامل ۱۲ اثر صحنه‌ای، ۴ اثر آیینی، سنتی و میهمان و ۷ اثر خیابانی بود.

 س از 3 روز نمایش آثار صحنه‌ای و خیابانی هیات داوران با اعلام منتخبان به دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر خاتمه دادند.

آرای هیئت‌داوران بخش خیابانی دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران(اهر)؛ به طراح بروشور نمایش(کوچ) آقای (بهنام کاوه) از آبادان، طراح موسیقی نمایش(کوچ)  آقای ( حسن خنفرلا) از آبادان، و طراح موسیقی نمایش(آیا کسی هست کار را تمام کند)آقای (سینا سراجی) از کرج، طراح صحنه (نمایش ریشه و تیشه) خانم (آرا محسنی) از شهرستان اهر، طراح لباس نمایش( حکایت غریب) سرکار خانم(هاجر نوروزی)از شهرستان رشت و طراح لباس نمایش( به همین سادگی) سرکار خانم (پریوش فتاح زاده) از شهرستان مرند لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد.

در بخش بازیگری زن رؤیا جلیلی بازیگر نمایش (اوره ییم ییخیلیب قوللاریم اوسته ) از ارومیه مقام سوم، زهرا حسین عرب بازیگر نمایش(خیابان،کوچه،خانه از اندیمشک و زینب  قمری بازیگر نمایش(آیا کسی هست کارراتمام کند) از شهرستان کرج مقام اول این بخش را به دست آوردند.

در بخش بازیگری مرد هیئت‌داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به جهت (کسب مقام سوم بازیگری مرد) به‌طور مشترک به بهنام کاوه بازیگر نمایش (کوچ) از آبادان و به احسان فلاحیان بازیگر (نمایش آیا کسی هست کار را تمام کند) از شهرستان کرج، مقام دوم بازیگری مرد به قاسم عیسی نژاد بازیگر (نمایش اوره ییم ییخیلیب قوللاریم اوسته) از ارومیه و احمد نخودیان از اصفهان مقام اول بازیگری مرد تقدیم کرد.

در بخش متن؛ نمایش‌های مستر شهروند اثر جلال مشتاقیان زاده از اصفهان مقام دوم و نمایش کوچ اثر بهنام کاوه از آبادان صاحب عناوین برتر شدند.

احسان فلاحیان از کرج و زحل زاد حیدر از اهر مقام دوم و جلال مشتاقیان زاده از اصفهان مقام اول بخش کارگردانی بخش خیابانی دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران(اهر) را به دست آوردند.

آتش تقی پور، مهدی لزیری و عباس شاه محمد زاده هیئت‌داوران بخش خیابانی دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران(اهر) را تشکیل می‌دادند.

بخش صحنه‌ای دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (اهر) نیز نفرات برتر خود را شناخت؛در این قسمت ابتدا هیئت‌داوران از حضور و بازی سه کودک خردسال به نامهای؛ نیما رواسجانی، زهرا   کرد اهری و رسا  رواسجانی به خاطر بازی در نمایش (سوسامیشام سو) از (اهر) با اهدای لوح و جایزه‌ی  نقدی تقدیر به عمل می‌آورد.

در بخش موسیقی صحنه‌ای، ناصر کریمی نیک و آقای افق ایرجی به خاطر اجرای موسیقی صحنه‌ای زنده به نمایش وداع با اسلحه از اراک و اکبر محمدی کهریزه به موسیقی انتخابی نمایش دامغالی دنیز از نقده مقام های اول و دوم را کسب کردند.

در بخش طراحی صحنه، نسیم عموزاده به خاطر طراحی صحنه نمایش سیزده صفر پنج از اهر، امین رجب پور از اهر به خاطر طراحی صحنه نمایش سوسامیشام سو با کسب مقام‌های اول و دوم لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی دریافت کردند.

از 2 نمایش ( انفال سیب) از هرسین کرمانشاه به خاطر به صحنه کشاندن ارزش‌های دفاع مقدس و عنایت به فرهنگ بومی و سون باهارین گوزیاشلاری به خاطر به صحنه کشاندن ارزش‌های فولکلوریک و مفاهیم بومی تقدیر ویژه به عمل آمد.

 مهسا نظری به خاطر بازی در نمایش (دوشیزه شانسی خانم) از اراک، الناز صابری به خاطر بازی در نمایش (دامغالی دنیز) از نقده و نرگس خاک کار به خاطر بازی در نمایش (دردسرهای یک مستأجر) از ملایر مقام‌های اول و دوم مشترک را در بخش بازیگری زن بخش صحنه‌ای دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (اهر) به دست آوردند.

امیرمحمد پور به خاطر بازی در نمایش نویسنده شکست‌خورده از اهر و پوریا رضائی به خاطر بازی در نمایش دوشیزه شانسی خانم از اراک مقام سوم مشترک، امیر نورش به خاطر بازی در نمایش مسافر از اهر و شهرام سلطانی به خاطر بازی در نمایش وداع با اسلحه مقام دوم مشترک و میلاد زنگنه به خاطر بازی در نمایش دردسرهای یک مستأجر از ملایر مقام اول بازیگری مرد بخش صحنه‌ای دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (اهر) به دست آوردند.

در بخش متن نمایشی معین جعفری به خاطر نمایشنامه سیزده صفر پنج و معصومه هادی به خاطر نمایشنامه سوسامیشام سو هر دو از اهر حائز رتبه برتر شدند.

معین جعفری از اهر به خاطر کارگردانی نمایش سیزده صفر پنج، اکبر محمدی کارگردان نمایش دامغالی دنیز از نقده و شهرام سلطانی به خاطر نمایش وداع با اسلحه از اراک  و امین رجب پور به خاطر نمایش سوسامیشام سو از اهر به مقام‌های اول، دوم و سوم مشترک بخش کارگردانی دست یافتند.

هیئت‌داوران از میان نمایش‌های اجراشده با توجه به حساسیت موضوع و پرداختن به مسائل حیاتی زیست‌محیطی و ارائه‌ی آن در قالب دراماتیکی جایزه بخش نمایش ویژه خود شامل تندیس جشنواره و لوح تقدیر به دو نمایش (سوسامیشام سو) از اهر و نمایش (دامغالی دنیز) از نقده اهداء کرد.

دکتر علی پویان، بابک نهرین و دکتر اردشیر صالح پور هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران(اهر) را تشکیل می‌دادند .

بعد از اعلام رای داوران در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر از جبرائیل فتح اله پور و حمید فرج زاده تجلیل به عمل آمد.




نظرات کاربران