در حال بارگذاری ...
مدیر پاتوق تئاتر عروسکی :

پرورش نسل آشنا با تئاتر عروسکی هدفمان است

مدیر پاتوق تئاتر عروسکی شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک گفت: اگر نسلی را پرورش بدهیم که با ویژگی های نمایش عروسکی آشنا باشد، مسلما در آینده مخاطبان خوبی برای این حوزه داشته باشیم.


افسانه زمانی به ایران تئاتر گفت: یکی از مشکلات تئاتر عروسکی در کشور ما این است که همه گمان می کنند، تئاتر عروسکی مختص کودکان است در حالی که اینگونه نیست.  در پاتوق عروسکی تلاش می کنیم تا نسلی پرورش پیدا کند که با تئاتر عروسکی بیگانه نباشد. 
وی افزود:‌  با توجه به تجربه ای که در برگزاری پاتوق سنتی برای کودکان در جشنواره تئاتر آئینی سنتی داشتم، خانم برومند دبیر جشنواره  پیشنهاد داد که پاتوق تئاتر عروسکی برای کودکان داشته باشیم.در فضای باز پارک دانشجو  این پاتوق عروسکی را برپا کردیم و خوشبختانه مورد استقبال کودکان و خانواده ها قرار گرفته است.  کودکان در  این پاتوق با عروسک سازی و شیوه های تئاتر عروسکی آشنا می شوند. 

زمانی درباره دیگر بخش های جنبی جشنواره گفت:‌ برای بخش نشست های شبانه خانم برومند علاقمند بود که ما شرایطی را برای تعامل بیشتر بین شرکت کننده های داخلی و خارجی و مهمانان جشنواره فراهم بیاوریم تا با هم ملاقات داشته باشند و فضایی برای پایان هر روزشان در جشنواره شکل بگیرد. 

هر روز مهمان ها یا درگیر اجراهای خودشان هستند یا به تماشای دیگر نمایش ها می نشینند. پس تصمیم گرفتیم که فضایی را ایجاد کنیم تا گروه ها بیشتر با هم آشنا شوند و به همین دلیل برنامه هایی از جمله نمایشنامه خوانی را ترتیب دادیم.

دو نمایشنامه خوانی داشتیم و سعی کردیم آثاری را انتخاب کنیم که جنبه عروسکی و فانتزی داشته باشند. یک متن خارجی نوشته اوراند هریس با ترجمه حسین فدایی و یک متن ایرانی نوشته آرین رضایی هر دو را خودم کارگردانی کردم و نمایشنامه خوانی کردیم.

خوشبختانه این بخش باعث تعامل خوبی بین  شرکت کنندگان جشنواره شده است.




نظرات کاربران