در حال بارگذاری ...
کارگردان «ترانه خورشید و ماه»:

کودکان مخاطبان صادقی هستند

نمایش «ترانه خورشید و ماه» به نویسندگی و کارگردانی ویکتور ویکتورفسکی از لهستان در شانزدهمین جشنواره بین المللی «نمایش عروسکی تهران – مبارک» در محوطه تئاتر شهر ساعت ۲۰:۳۰ اجرا شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

کارگردان این نمایش درباره «ترانه خورشید و ماه» به ایران تئاتر گفت:‌ من برای سنین مختلف کار می کنم اما در این نمایش سعی کردم، مفاهیمی درباره عشق و انسانیت را به کودکان انتقال بدهم.

وی افزود: مخاطب این اجرا بزرگسالان هستند و شاید پذیرش و ارتباط گرفتن با مفاهیمی مانند شب، روز، خورشید، ماه،شروع و پایان برای کودکان سخت باشد اما استفاده از عروسک ها و غیره مسلما برای بچه ها جالب است.

ویکتورفسکی با این توضیح که نمایش «ترانه خورشید و ماه» 15 سال قبل تولید و اجرا شده، تصریح کرد: کارهای دیگری بود که می توانستیم آنها را در این رویداد اجرا کنیم اما دوستی در ایران دارم که این نمایش را از گروه ما دیده و پسندیده بود. او پیشنهاد داد این نمایش را به جشنواره بیاوریم. 

وی که برای نخستین بار در این جشنواره شرکت کرده است، افزود: جشنواره خوبی برگزار شد و از حضور در این رویداد راضی هستم. 

ویکتورفسکی توضیح داد: من سی سال است که کار تئاتر انجام می دهم اما طی ده سال اخیر تمرکزم روی تئاتر کودک بوده است. کودکان مخاطبان صادقی هستند. به راحتی اگر کاری را دوست نداشته باشند، می گویند خوب نبود و اگر دوست داشته باشند، آن اثر را به طور کامل می بینند.

این کارگردان که دبیر جشنواره تئاتر کودک لهستان نیز هست، اضافه کرد: سفر به ایران بسیار خوب بود. طی یک ماه برای اجرا و حضور در ایران آماده شدیم. امیدوارم باز هم بتوانم در جشنواره تئاتر عروسکی یا جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شرکت داشته باشم. 




نظرات کاربران