در حال بارگذاری ...
محمد احمدی خبر داد

شهربانوزاد نمایشنامه ای بر اساس داستان زندگی شهربانو و شهرزاد است

محمد احمدی از آماده شدن نمایشنامه شهربانوزاد بر اساس داستان زندگی شهربانو همسر امام حسین (ع) و شهرزاد قصه گو خبر داد.

این کارگردان و نمایشنامه نویس به ایران تئاتر گفت: پروسه نگارش این متن 6 ماه به طول انجامید و در این مدت تحقیقات بسیاری روی این قصه ها کردم.

وی با اشاره به داستان زندگی های شهربانو و شهرزاد، ادامه داد:‌ این متن یازده شخصیت اصلی دارد. از جمله این شخصیت ها علاوه بر شهربانو و شهرزاد، خواهر شهرزاد، خواهر شهربانو، همسر شهرزاد و سلمان فارسی هستند.

احمدی درباره دلیل پرداختن به داستان زندگی این دو شخصیت تصریح کرد: شهرزاد در تاریخ ادبیات ما یک شخصیت ماندگار است. از طرفی  سرنوشت شهرزاد و شهربانو یک نقطه اشتراک دارد و آن هم عشق است. سعی کردم در متن به این موضوع نقطه اشتراک بپردازم.

وی در پاسخ به این سوال که شهربانوزاد در حال حاضر در چه مرحله ای از تولید قرار دارد، گفت:‌ با توجه به اینکه این نمایش اثر سنگینی است، نمی خواهم دچار مشکلات مالی بشود چرا که معتقد هستم مشکلات مالی به اثر لطمه می زند.  متن را به مدیر کل هنرهای نمایشی ارائه کردم و قرار شد، آقای شفیعی شخصا متن را بخواند و نظرش را اعلام کند. از طرفی آقای رحمت امینی سرپرست ارزشیابی و نظارت بر نمایش چون متن را خوانده است، پیشنهاد داد که یک جلسه نمایشنامه خوانی برگزار کینم. فعلا منتظر هستیم که ببینم شرایط چگونه پیش می رود.

کارگردانی 14 تئاتر و نگارش 23 نمایشنامه در کارنامه احمدی به چشم می خورد.




مطالب مرتبط

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد
گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد

شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت‌، دیالوگ‌نویسی مناسب و جذابیت را از معیارهای یک نمایشنامه‌ خوب دانست.

|

نظرات کاربران