در حال بارگذاری ...
یک بازیگر مطرح کرد

جهشه حرف های تلخ را با اجرایی شیرین می زند

بهناز نجفی متولد ۱۳۶۷ و فارغ التحصیل کارشناسی بازیگری تئاتر که فعالیت خود را به طور حرفه ای با عضویت در گروه تئاتر مانی به سرپرستی سیروس همتی آغاز کرده در نمایش جهشه نقش غزاله را بازی می کند.

نجفی درباره این نقش به ایران تئاتر گفت: غزاله دختری جوان است که مدتی است مادر خود را از دست داده و به نوعی بعد از فوت مادر مسئولیت نگهداری از پدر بیمار و برادرهایش را به عهده گرفته است.  با شروع جنگ، زندگی غزاله نیز مانند بسیاری از اطرافیانش دستخوش تغییرات ناخوشایندی می گردد، چون پسری که قرار بود مرد زندگی او باشد همراه با خانواده اش از شهر می گریزد اما احساس مادرانه ای که غزاله نسبت به برادرانش و ایثاری که نسبت به پدرش دارد، با شروع جنگ گسترش می یابد و همین امر باعث می شود که او همراه با مردان برای دفاع از خرمشهر ایستادگی کند

نجفی با اشاره به اینکه جهشه حرفی است تلخ با اجرایی شیرین، درباره متن نمایش معتقد است: جذابیت متن جهشه  در این است که بر خلاف بسیاری از متون مربوط به دفاع مقدس، به حواشی جنگ پرداخته و انتخاب عده ای را بین رفتن، ماندن و دفاع به تصویر می کشد.

این بازیگر در مورد مشکلات کار و مشغله هایی که برای تمرین و اجرا پیش رویشان بود، تصریح کرد:‌ در کارهای گروهی وجود اختلاف نظر و سلیقه امری بدیهی است اما خوشبختانه از انجا که اقای علی برجی کارگردانی مدبر و با تجربه است، این اختلاف نظرها هیچگاه به چشم نیامده و من به نوبه ی خود مشکل خاصی با گروه نداشتم و تنها فشار حاکم در طول تمرین ها بر گروه، مشکلات مالی بود که با انها مواجه بودیم و جا دارد در این مورد هم از اقای برجی قدردانی کنم.

بازیگر نقش غزاله در نمایش جهشهدر مورد تمرین لهجه  خاطر نشان کرد:‌  پدر من اصالت جنوبی دارند، خوشبختانه با این لهجه اشنایی کافی داشتم و توانستم تا حدودی به دیگر بازیگران گروه نیز کمک کنم.

وی در پایان درباره تماشاخانه سرو که نمایش جهشه در آن اجرا می شود، سالن سرو در بین سالن هایی که هم اکنون در تهران در حال فعالیت هستند، سالنی بسیار مناسب و استاندارد همراه با امکانات کافی است و امیدوارم در اینده ای نه چندان دور این سالن بین دیگر گروه ها شناخته تر شود و در نتیجه جذب تماشاگر راحت تر صورت گیرد.

جهشه به کارگردانی علی برجی تا 15 شهریور هر شب ساعت 21 و در تماشاخانه سرو واقع در میدان فردوسی خیابان شهید سپهبد قرنی ابتدای خیابان شهید فلاح پور روی صحنه می رود.




مطالب مرتبط

«رخساره» به خانه نمایش مهرگان می‌رود

«رخساره» به خانه نمایش مهرگان می‌رود

نمایش «رخساره» نوشته میثم عباسی، کارگردانی علی برجی و تهیه کنندگی مژده گیوه‌کی از پنجشنبه 5 بهمن، هرشب ساعت 19 در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

|

نظرات کاربران