در حال بارگذاری ...

نشریه‌ی "نقد هنر" متولد شد

نشریه‌ی جدید "نقد هنر" با رویکرد فرهنگی- هنری به جرگه‌ی مطبوعات کشور پیوست.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر ، دوماهنامه‌ی فرهنگی- هنری "نقد هنر" با سردبیری حمیدرضا قنبری در نخستین شماره‌ی خود، ویژه‌ی مرداد و شهریورماه 95 با نگاهی به پرونده‌ی آثار "دیوید ممت" منتشر شد.

دیوید آلن ممت؛ نویسنده و کارگردان شهیر تئاتر و سینما است که به‌عنوان هنرمند، قلم کوبنده‌ای در نقد دارد. توجه جهانی به آثار ممت باعث شده او در بحث نقد و توصیه، اندیشه‌هایش را رها و آزاد منتشر کند؛ گرچه وی در نقدهایش گاه خودش را نیز نقض می‌کند! از سوی دیگر، منتقدان نیز بدون ملاحظه، به‌نقد آثار دیوید ممت پرداخته‌اند؛ که غور در بستر اندیشه‌ورزی هر دو سو، باعث لذت مخاطب شده و می‌شود.

ممت در کشور ما نیز شناخته‌شده و پرطرفدار است. کتاب‌هایش ترجمه می‌شوند و نمایش‌نامه‌هایش به روی صحنه می‌روند؛ ولی به نظر می‌رسد همچنان باید او را شناخت.

ترجمه‌ی نقد سه نمایش‌نامه‌ی «بوفالوی آمریکایی»، «اولئانا» و «گلنگری گلن راس» و توصیه‌ی ممت در انجمن منتقدان تئاتر امریکا خطاب به بازیگران، در شماره‌ی نخست «نقد هنر» منتشرشده است.

همچنین نمایش‌نامه‌ی رادیویی «4 صبح» از آثار ممت که برای اولین بار توسط "نقد هنر" ترجمه و ارائه‌شده می‌تواند فرصت خوبی برای دانشجویان رشته‌ی تئاتر باشد تا با سبک نگارش این نمایشنامه‌نویس بیشتر آشنا شوند.

از دیگر مطالب این شماره از «نقد هنر»، می‌توان به گفت‌و‌گوی بلند «جان لار» با دیوید ممت و نیز مقاله‌ای به قلم ممت پیرامون نمایش رادیویی اشاره کرد. ضمن این‌که نقد کتاب "تئاتر" ممت توسط "متیو سی‌استون" نیز در این مجله به چاپ رسیده است.

دوماهنامه فرهنگی- هنری "نقد هنر" به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی سارا منصوری و سردبیری حمیدرضا قنبری ویژه‌ی تابستان 95 باقیمت 5000 تومان منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.




نظرات کاربران