در حال بارگذاری ...
بزرگداشت دو هنرمند در پنجمین جشنواره تئاتر شهر

اکبر زنجانپور و مریم معترف تجلیل می شوند

پنجمین جشنواره تئاتر شهر در آیین بزرگداشت هر ساله خود از سال ها فعالیت مریم معترف و اکبر زنجانپور تجلیل می کند.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، این جشنواره که هر ساله از هنرمندان پیشکسوت و شناخته‌شده تئاتر تهران تجلیل می کند در پنجمین دوره خود آیین بزرگداشت دو هنرمند نامی تئاتر را برگزار خواهد کرد.

مریم معترف متولد 1324 ، مدرس تئاتر، کارگردان ، بازیگر ، طراح لباس و مدیر سابق اداره تولیدات تئاتر ، دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه پاریس است.

این هنرمند از دهه 40 وارد عرصه بازیگری شده و تا کنون آثار بسیاری با بازی ، طراحی و کارگردانی او روی صحنه رفته اند که از آن میان می توان به بازی در نمایش های درس ، آهسته با گل سرخ ، انگل ها ، پیروزی در شیکاگو و کارگردانی آثاری همچون فرود سیاوشان، مادر همه آن اسفندیاران  ، عمو هاشم‌ ، دیوار چین ، بانو گشسب، قصه های من و تو شاهنامه ، مال کنون، آهوان و آدم ها ، گوشه نشینان آلتونا ، شب و بسیاری دیگر اشاره کرد.

اکبر زنجان‌پور متولد 1325 مدرس تئاتر ، بازیگر و کارگردان شناخته‌شده تئاتر نیز که دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دارای مدرک درجه‌یک هنری معادل دکترا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است ، بازی در بیش از 30 تئاتر را در پرونده کاری دارد.

این کارگردان تئاتر آثاری همچون ریل ، نگار ، همه پسران من ، مروارید، مرگ دست‌فروش ، باغ آلبالو، سه خواهر، ارزش، ساحره سوزان، مرغ دریایی ، دشمن مردم، گوریل پشمالو ، ایوانف، سیر طولانی روز در دل شب ، ایوانف و بسیاری دیگر را روی صحنه برده است.

آیین بزرگداشت مریم معترف و اکبر زنجان‌پور در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

جشنواره تئاتر شهر از اولین دوره خود بزرگداشت هنرمندان شهیر تئاتر را در برنامه داشته که در اولین دوره بزرگداشت حسین محب اهری و محمود استاد محمد  برگزار شد. دومین دوره جشنواره به احترام علی نصیریان ایستاد و در سومین دوره مراسم بزرگداشت  اسماعیل خلج را برگزار کرد. سال گذشته و در اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر شهر نیز دو هنرمند ماندگار تئاتر داوود رشیدی و داوود دانشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از 22 شهریور آغاز می‌شود.




نظرات کاربران