در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان :

همه چیز با هنر ماندگار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور در هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان گفت:همه چیز با هنر ماندگار می شود و در ذهن ها می ماند.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر ، فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان طی گفت و گویی در لاهیجان اظهار کرد: شهری را درنظر بگیرید که همه امکانات را دارد ولی معماری خوبی ندارد ،تئاتر یا سینما ندارد این شهر بدون روح است و در شهر بدون روح زندگی جریان ندارد.کسی که یک کار فرهنگی می کند و در زمینه فرهنگی از خود مایه می گذارد مثلا سینما یا خانه تئاتر درست می کند، کارش مانا می شود .

وی افزود: بسیاری از کشورهایی که در زمینه هنر پیشرو بوده اند در ذهنها می مانند از جمله شهر «کن»که وقتی نامش را می شنویم به یاد جشنواره فیلمش می افتیم همه چیز با هنر می ماند حال چه هنر قلمی باشد چه تصویری و چه نمایشی هر چیزی را بخواهید که بماند باید با هنر عجین شودهمانطور که خداوند در قرآن کریم نیز به این نکته اشاره کرده است .

فاضلی در ادامه گفت:‌در کشور ایران شهر مریوان و لاهیجان در بخش جشنواره تئاتر خیابانی سالهاست که مطرح هستند این اتفاق بزرگ هنری به فرد خاصی وابسته نیست مثلا اگر من باشم یا نباشم فلان مسئول یا شهردار باشد یا نباشد این جشنواره برگزار خواهد شد چون تبدیل به یک برند شده است. مردم در چنین فصلی و در چنین ماهی منتظر هستند که چنین جشنواره ای برگزار شود بنابراین مسئولین دست اندکار و هنرمندان باید در جهت ارتقایش تلاش کنند.

وی تصریح کرد: هنر،بیان مسائل به صورت غیر مستقیم است. کسی که پرتره ای را می کشد قلمهایی که برای طراحی چهره می زند با قلم زدنش حرف دل خود را بیان می کندیا کسی که عکاسی می کند لحظه ای که آن عکس را می گیرد نگاه هنریش را در آن لحاظ می کند.

مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: هر چیزی که به تکرار می‌رسد تأثیرش را از دست می‌دهد جز هنر که مدام تنوع ایجاد می‌کند تا ماندگاری اش را حذف کند تئاتر،خلق آثار تکرار نشدنی است بااینکه ممکن است بن‌مایه‌اش یکی باشد اما هر اجرایی جذابیت خاص خودش را دارد.

هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند به دبیری سعید آگشته شهردار لاهیجان  از 13 تا 15 ام شهریور ماه جاری در سطح شهر لاهیجان در حال برگزاری است.




نظرات کاربران