در حال بارگذاری ...

سایت تخصصی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران راه‌اندازی شد

سایت تخصصی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران توسط بخش فن‌آوری اطلاعات دبیرخانه این جشنواره راه‌اندازی شد. میلاد اکبرنژاد؛ مدیر فن‌آوری اطلاعات دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران که مسئولیت این ...

سایت تخصصی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران توسط بخش فن‌آوری اطلاعات دبیرخانه این جشنواره راه‌اندازی شد.
میلاد اکبرنژاد؛ مدیر فن‌آوری اطلاعات دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران که مسئولیت این سایت تخصصی را نیز بر عهده دارد در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«اکنون مرحله آزمایشی وب سایت را سپری می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم یک مرج قابل اعتماد در زمینه تئاتر به ویژه تئاتر دانشگاهی ایجاد کنیم که علاوه بر جنبه‌ خبری به کارکرد جشنواره یعنی آموزش نیز توجه خواهیم داشت.»
وی درباره بخش‌های مختلف این وب سایت گفت:«این سایت شامل بخش مقاله، نمایشنامه، پخش فیلم تئاتر و سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای صوتی و تصویری است. در بخش مقاله، آثار دانشجویان، استادان و سایر نویسندگان خارجی و ایرانی قرار می‌گیرد و در بخش نمایشنامه نیز آثار موجود دانشجویی قابل دسترس علاقه‌مندان خواهد بود. بخش‌هایی از اجراهای دانشجویی که ضبط شده نیز در این سایت قابل دسترس بوده و گفت‌وگوها و سخنرانی‌ها را نیز به صورت مکتوب و به شکل صدا و تصویر روی سایت قرار خواهیم داد.»
وی ادامه داد:«در بخش خبر این سایت نیز اخبار دانشگاهی، جشنواره و اخبار عمومی تئاتر انعکاس داده می‌شود. اکنون در تلاش هستیم برای بخش‌های متفاوت این سایت، گروه‌های تخصصی کاری تعریف کنیم. در این راستا و براساس خصلت سایت، نیازمند کمک دوستان خبرگزاری‌ها، سایت ایران تئاتر، اساتید و مدرسان دانشگاه‌ها و علاقه‌مندان تئاتر هستیم. علاوه بر آن بخش عمده‌ای از مکاتبات دبیرخانه، فرم درخواست، ارسال نمایشنامه و دیگر امور پستی را از طریق سایت انجام خواهیم داد.»
اکبرنژاد در بیان دیگر فعالیت‌های بخش فن‌آوری اطلاعات دبیرخانه گفت:«در صدد هستیم اولین انجمن اینترنتی تئاتر به زبان فارسی را تشکیل دهیم. در این انجمن تمام مشترکان می‌توانند به صورت سوال و جواب از حضور خود و استادان عضو استفاده کنند. علاوه بر آن یکی دیگر از برنامه‌های آینده ما در فضای مجازی ایجاد ورک‌شاپ‌های آنلاین است که البته با توجه به محدودیت زیرساخت‌ها ابتدا در زمینه نمایشنامه‌نویسی و مباحث تئوریک آغاز به کار خواهد کرد.»
وی ادامه داد:«بخش فن‌آوری اطلاعات در نظر دارد که چند CD مالتی مدیا در زمینه آموزش را در کنار فیلم‌های تئاتر و کتاب الکترونیکی نمایشنامه‌های دانشجویی منتشر کند که به امید پروردگار و با حمایت مالی مسئولان قابل انجام خواهد بود.»
گفتنی است آدرس این سایت IIFUT.irIIFUT.net است.