در حال بارگذاری ...
شهرام گیل‌آبادی درباره آینده فرخنده به ایران تئاتر گفت:

نخستین کتاب «گزارش اجرا» منتشر می‌شود

شهرام گیل‌آبادی ضمن اعلام این خبر که پلاتو اجرا ایستگاه پایانی «سپنج رنج و شکنج فرخنده» نیست، درباره انتشار کتابی متشکل از نظرات اساتید و مخاطبان گفت

شهرام گیل‌آبادی که این روزها با نمایش «سپنج رنج و شکنج فرخنده» در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر حضور دارد درباره برنامه‌های آینده این نمایش، گفت: همان‌طور که می‌دانید، این نمایش، نخستین تئاتر تلگرامی ایرانی است. این نمایش گروهی تلگرامی تشکیل داده است و مخاطبانی که قصد دارند شب نمایش را ببینند، صبح در این گروه عضو می‌شوند و نظرات خود را می‌نویسند و بعد از دیدن اثر نیز تا ساعت 12 شب، نظرات خود را می‌نویسند.

وی در ادامه افزود: این گروه تلگرامی، انسان را به وجد می‌آورد. برنامه داریم این نظرها را جمع‌آوری کنیم و آن‌ها را در کتابی تحت عنوان «گزارش یک اجرا» منتشر کنیم. در این کتاب از نظرات مخاطبان، نظرات اساتیدی که نمایش را دیده‌اند، ری‌اکشن‌های مخاطبان و مبانی علمی‌ای که بر مبنای آن‌ها این نمایش شکل گرفته است، استفاده شده است. تمام این نظرات، مکتوب می‌شوند و پس از به اتمام رسیدن اجراهای این نمایش، کتاب آماده می‌شود.

گیل‌آبادی درباره تاریخ انتشار کتاب «گزارش یک اجرا» گفت: کار گروه ما با این اجرا به پایان نمی‌رسد و زمانی‌که اجرای بعدی این نمایش روی صحنه رفت، از کتاب «گزارش یک اجرا» در میان مخاطبان رونمایی می‌کنیم.

گیل‌آبادی ضمن اعلام این خبر که برنامه اجراهای نمایش «سپنج رنج و شکنج فرخنده» در سالن پلاتو اجرا به پایان نمی‌رسد، گفت: قرار است پاییز و زمستان این نمایش را به کانادا، فرانسه، آلمان و سوئد اجرا کنیم. همچنین به احتمال بسیار زیاد اجرای این نمایش در سالن دیگری ادامه پیدا کند چون تماشاگر استقبال بسیار خوبی کرده است و به نظر من اجرا، بعد از روز 31 شهریور تازه به قوام می‌رسد و تماشاگر متوجه می‌شود که با چه اجرایی مواجه است. تماشاگران متعددی از ما درخواست کرده‌اند که این نمایش را در پلاتو اجرا به پایان نرسانیم. یک یا دو سالن نیز از ما درخواست کرده‌اند که نمایش را در آنجا ادامه دهیم. امیدوارم خودمان را به قوام برسانیم و «سپنج رنج و شکنج» فرخنده را ر سالنی دیگر ادامه دهیم. مطمئن باشید اگر نمایش را به سالن دیگری ببریم، باز هم مخاطب با اجرایی دیگر مواجه می‌شود چون از سویی عادت نداریم خودمان را کنیم و از سویی دیگر مخاطب نیز انتظار بیشتری از ما خواهد داشت. قول می‌دهیم کار جدیدی را به تماشاگران نشان دهیم.




نظرات کاربران