در حال بارگذاری ...
با معرفی دو نمایش از دژاکام و انصافی؛

جدول اجراهای پنجمین جشنواره تئاتر شهر منتشر شد

پنجمین جشنواره تئاتر شهر از ۲۲ تا ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۵ در سالن های تالار محراب، تئاتر مولوی ، خانه نمایش ، فرهنگسرای خاوران ، خانه فرهنگ فدک ، فرهنگسرای سرو ، فرهنگسرای شفق و فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش ایران تئاتر ، بخش تئاتر صحنه ای این جشنواره در سالن اصلی تالار محراب ، سالن های اصلی و کوچک تئاتر مولوی و خانه نمایش اداره تئاتر برگزار خواهد شد.

نمایش های بخش تئاتر کودک و نوجوان این جشنواره نیز با میزبانی سالن مطهری و سالن فرهنگ فرهنگسرای خاوران و خانه فرهنگ فدک به اجرا در می آیند.

نمایش های بخش خیابانی نیز در دو فرهنگسرای سرو و شفق برنامه ریزی شده اند.

دو بخش ویژه و تئاتر شورایی که برای اولین بار در جشنواره تئاتر شهر افزوده شده اند نیز به ترتیب در فرهنگساری سرو و فرهنگسرای ارسباران به اجرا در می آیند.

پیشفروش بلیط های این جشنواره با مبلغ پنج هزار تومان از ساعت 12 روز شنبه 20 شهریور در سایت تیوال آغاز خواهد شد و علاقه مندان می توانند از طریق این سایت نسبت به رزرو و پیشخرید بلیط اقدام کنند.

اجرای نمایشنامه ای از امیر دژاکام در پنجمین جشنواره تئاتر شهر

نمایشنامه «ماه منظر» نوشته امیر دژاکام به کارگردانی محمد امیری آتشگاه همزمان با پنجمین جشنواره تئاترشهر به صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره تئاترشهر٬ این نمایشنامه  که اثری تک بازیگر است با حضور بهار قنبری در نقش ماه منظر برای اجرا در جشنواره تئاتر شهر آماده شده است.

در این اثر ماه منظر یک ماه قبل از جشن عروسی اش متوجه می شود به بیماری سرطان مبتلا شده و روزهای کمی زنده می ماند. او تا مرز خودکشی پیش می رود اما...

این نمایش که امید به زندگی را در مضمون اصلی خود دارد تاکید می کند که مرگ دست خداست حتی اگر شخصی به بیماری سرطان مبتلا باشد.

این اثر روایی نوشته شده ولی اجرای آن به شکل سورئال است و سه نقش به نام سرطان برای اجرا خلق شده است.

طراحی صحنه و لباس این نمایش را محمد امیری آتشگاه کارگردان اثر بر عهده دارد.

نمایشنامه «ماه منظر» پیش از این در قالب مجموعه نمایشنامه "یادداشت های عاشقانه" به چاپ رسیده.

در نمایش "جادوی عروسک" سیاه بازی مختص کودکان اجرا می شود

نمایش "جادوی عروسک" کاری از امیرمحمد انصافی در بخش کودک پنجمین جشنواره تئاترشهر به صحنه می رود.

این اثر روایت یک پدر و سه فرزند اوست. هر کدام از بچه ها به شهرهای مختلف رفته اند و حرفه ای یاد گرفته ؛ خراط٬ زرگر و خیاط شدند. این سه می خواهند به شهرشان مبارک آباد برگردند و به اهالی خدمت کنند. اما بین راه اتفاقاتی برای آن ها میافتد  ...

"جادوی عروسک" به شیوه سنتی سیاه بازی برای کودکان به صحنه می رود.

اجرای نمایش سیاه بازی مختص بچه ها توسط جواد انصافی باب شد و امیرمحمد انصافی فرزند این هنرمند٬ با شیوه ابداعی که از پدر آموخته در جشنواره تئاترشهر حضور دارد. مشاور کارگردان نیز جواد انصافی است.

امیرحسین انصافی٬ فهیمه باروتچی٬ فرشته اعظمی٬ شیرین کاشفی٬ آرین ناصری مهر٬ ابوالفضل عشرب و محسن قصری بازیگران نمایشند.

طراح صحنه و و دکور ساسان فرهادپور٬ طراح لباس فروغ یزدان و دستیار کارگردان نسیم توکلی است.

شاعر و آهنگساز نمایش امیرحسین انصافی٬ رامین عبداللهی کمانچه نواز و پیام رضایی نوازنده تنبک هستند.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  از 22 شهریور در سالن های حرفه ای تئاتر و فرهنگسراهای تهران برگزار می شود.

 

 

 

 




نظرات کاربران