در حال بارگذاری ...
کارگردان داستان مردم مطرح کرد:

استقبال مردم انگیزه ای برای شرکت در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

کارگردان نمایش داستان مردم که جزو آثار بخش مسابقه یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان است، گفت: حال و هوای جشنواره بسیار گرم و حرفه ای است و استقبال بی نظیر تماشاگران باعث انگیزه برای شرکت در این جشنواره است.

 

پیام عزیزی با اشاره به اینکه برای دومین بار در جشنواره شرکت می کند، به ایران تئاتر گفت: شیوه کاری من در تئاتر خیابانی بهره بردن از مشارکت تماشاگر در اجراست البته وقتی صحبت از مشارکت تماشاگر در تئاتر خیابانی می شود، همه به سراغ تئاتر شورایی می روند و این دو موضوع را با هم می سنجند. من مشارکت تماشاگر در کارهایم را از آگوستوبوال اقتباس کرده ام اما کاملا با شیوه این هنرمند بزرگ فرق می کند.

نویسنده و کارگردان نمایش داستان مردم افزود:‌ این را کسانی درک می کنند که به طور جدی و حرفه ای تئاتر شورایی به سبک و سیاق آگوستوبوال کار می کنند. آنها متوجه تمایز اساسی نحوه کار من با تئاتر شورایی آگستوبوال می شوند. در این نمایش نیز از تماشاگر و مشارکت او استفاده می کنم حتی قصه را نیز از تماشاگر میگیرم. عزیزی ادامه داد:‌ در واقع شیوه و کار من در تئاتر خیابانی، تئاتر بی دیوار است. این عنوان کتابی است که در این زمینه نوشته ام و در واقع شیوه کار من را تعریف می کند. شیوه ای که در طول سالهای متمادی اجرا، رفته رفته به آن دست پیدا کردم.

 در خلاصه داستان مردم آمده است: در این نمایش از یک تماشاگر خواسته می شود آرزوی خود را عنوان کند و با کمک دیگر تماشاگران روند رسیدن او به ارزویش با خلق صحنه هایی از حوادث و وقایع پیش رو ساخته می شود.

پیام عزیزی در تئاتر خیابانی بیش از 30 نمایش را کارگردانی و نویسندگی کرده است و درصحنه بیش از 15 نمایش حضورداشته است. در اغلب جشنواره‌های داخلی ازجمله فجر، مبارک و آیینی و سنتی و مقاومت شرکت داشته است و در جشنواره‌های خارجی کوزوو، پراگ، استانبول، آنکارا، ازمیر و آنتالیا نیز حضور پیداکرده است.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی کوزو نیز در کارنامه وی به چشم می‌خورد.

عوامل نمایش داستان مردم نویسنده و کارگردان پیام عزیزی، بازیگر پیام عزیزی، دراماتورژ رضا عزیزی، طراح صحنه و موسیقی پیام عزیزی، دستیار کارگردان امید بیات، طراح لباس اعظم ذال بگی، عکاس طراح پوستر و بروشور هدا علوی طبری گریم میترا عزیزی هستند.




نظرات کاربران