در حال بارگذاری ...
به قلم رامتین خداپناهی و عرفان پهلوانی

دفتر نخست کاوشنامه منتشر شد

کاوشنامه (دفتر نخست) نوشته رامتین خدا پناهی و عرفان پهلوانی وارد بازار کتاب شد.

به گزارش ایران تئاتر، در پیش گفتار این کتاب آمده است: هنر را واژه‌ای پارسی برگرفته از واژه پهلوی هونر به معنای توانای برتر دانسته‌اند. ما، چونان بسیاری دیگر روزگارمان در پی این کوشیده‌ایم تا به توانایی برتر دست‌یابیم، هنرمندانی کاربلد شویم و با آفرینش هایمان نخست پاسخی درخور و شایسته به محرک‌های درونی و بیرونی خود دهیم و پس‌ازآن بتوانیم دیگران را در گامی جلوتر نهادن و پله‌ای فراتر رفتن همراهی کنیم. بی‌گمان دست یافتن به هنر نیازمند آگاهی و دانایی است. ازاین‌روی افزودن بر دیدن آموزش، راه کاوش و پژوهش را در پی گرفته‌ایم...

در ادامه می‌خوانید: ناگفته پیداست که دفتر یکم کاوشنامه دربرگیرنده‌ی پژوهش‌هایی پیرامون هنرهای نمایشی است، اما بر آنیم تا درباره‌ی دیگر هنرها و دانش‌های در پیوند با هنر نیز بکاویم.

بنابراین گزارش بررسی کارکرد نمایش و داستان‌گویی خلاق در پرورش کودکان 4 تا 6 سال، بررسی توانش های داستان‌های آئینی و بومی (فولکلوریک)، بررسی تحلیلی زندگی و آثار خسرو حکیم رابط، بررسی اهمیت و کاربرد نورپردازی در هنر نمایش، بررسی پویایی هنر تعزیه از دیدگاه جامعه‌شناسی از بخش‌های این کتاب هستند.

این کتاب تألیف رامتین خدا پناهی بازیگر، کارگردان و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و عرفان پهلوانی بازیگر نویسنده منتقد پژوهشگر و کارگردان است.

کاوشنامه در 166 صفحه باقیمت یازده هزارتویمان توسط انتشارات اندیشگان به چاپ رسیده است و در دسترس علاقه‌مندان است.

 




نظرات کاربران