در حال بارگذاری ...
​دبیر شانزدهمین دوره جشنواره خبر داد: 

استقبال بیست هزار نفری از نمایش های جشنواره  پسامهر

دبیر شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر  پسامهر گفت: حدود بیست هزار از نمایش های این جشنواره طی روزهای برگزاری دیدن کردند.

محمد کاظم رحمانی به ایران تئاتر گفت: مردم استقبال خوبی از نمایش ها داشتند و این موضوع به رونق تئاتر کمک می کند. جشنواره امسال به لحاظ کمی رشد خوبی داشت و تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه بیشتر از سال گذشته بود اما به لحاظ کیفی باید بیشتر روی آثار کار شود .

وی افزود: در بخش صحنه ای پنجاه اثر به دبیرخانه  آمد که در بازخوانی متون سی و‌یک اثر انتخاب شدند و از این میان بیست و پنج نمایش به مرحله  بازبینی راه پیدا کردند و نهایتا ۱۰ نمایش برای شرکت در جشنواره انتخاب شدند .

رحمانی که برای ششمین بار دبیری این جشنواره را بر عهده داشت،ادامه داد:  نمایش های جشنواره در دو‌مکان سالن استاد خورشید و سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا به اجرا در آمد.

مراسم افتتاحیه نیز به طور مشترک بین جشنواره پسامهر و‌جشنواذه تئاتر خیابانی در باغ کدیوری با حضور معاون استاندار و فرماندار فسا آقای کرمی، دکتر جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی و‌کوروش باصری شهردار فسا ، آقای نیساری عضور شورای اسلامی شهر فسا و جمعی از هنرمندان و‌مردم هنردوست ۲۱ شهریور برگزار شد.

دبیر شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر  پسامهر تصریح کرد:ده اثر در بخش صحنه ای و دوازده اثر در بخش خیابانی داشتیم و‌مجموعا این‌نمایش حدود ۵۰ اجرا داشتند. برای نمایش های بخش صحنه ای جلسات نقد و بررسی داشتیم که مفید بودند. این‌نمایش درباره موضوعاتی همچون دفاع مفدس، مدافعان حرم، رعایت حقوق شهروندی و.. بودند. 

شهرستان فسا از ۲۲ تا ۲۵ شهریور میزبان  شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر  پسامهر بود‌.




نظرات کاربران