در حال بارگذاری ...
معرفی نمایش های پنجمین جشنواره تئاتر شهر- 4

نقد سیستم اقتصادی شهرهای بزرگ در نمایش «خواب زمستانی»

رویای ماه و خواب زمستانی دو نمایشی که در پنجمین جشنواره تئاتر شهر به اجرا در خواهند آمد

نمایش «رویای ماه» نوشته مریم کاظمی به کارگردانی احسان مجیدی در پنجمین جشنواره تئاترشهر به صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش قصه ماهی است که به خانه‌ای میافتد و صاحب خانه می‌خواهد صاحب ماه شود. ولی همسایه او خبردار می‌شود و او نیز می‌خواهد ماه را از آن خود کند که بر سر تصاحب آن مشکلاتی پیش می‌آید.

به گفته کارگردان، نمایش با داشتن دکور ساده پرتابلی کارایی زیادی دارد. استفاده از آکسسوار مانند توپ، تانک، هواپیما و ادوات جنگی نیز در روند اجرا کمک می‌کند.

مجیدی یادآور شد:‌ «رویای ماه» مختص نوجوانان است ولی کودکان به دلیل جلوه‌های بصری می‌توانند از نمایش بهره ببرند. نمایش قالب عروسکی نیز دارد.

در «رویای ماه» بازیگر کودک ایلیا مجیدی که در عرصه سینما و تلویزیون حضور داشته است بازی می‌کند. «وروجک‌ها» و «عملیات مهدکودک» از جمله کارهای سینمایی اوست.

 حامد مدرسی و محمد نوحیان نیز از دیگر بازیگران نمایشند. حانیه زحمتکش و الهه میرزایی طراح صحنه کار هستند. نمایشنامه «رویای ماه» در قالب کتاب منتشر شده است.

این نمایش طی دو روز یکشنبه و دوشنبه 28 و 29 شهریور ساعت 18:15 به مدت 45 دقیقه در سالن فرهنگ فرهنسرای خاوران اجرا می‌شود.

 

دیگر نمایش این جشنواره با عنوان خواب زمستانی نگاهی انتقادی و اجتماعی به وضعیت اقتصادی شهرهای بزرگ دارد.این نمایش کاری از لیلی عاج است که همزمان با پنجمین جشنواره تئاترشهر به صحنه می‌رود.

نمایش «خواب زمستانی» از سه اپیزود تشکیل شده و نگاه انتقادی و اجتماعی دارد. همه شخصیت‌های نمایش خانم هستند و به دلیل دغدغه شغلی و مالی در تهران زندگی می‌کنند.

در اپیزود نخست سه خواهر را می‌بینیم که به کار در خانه مشغولند. اپیزود دوم داستان نویسنده‌ای است که قصه سه خواهر اپیزود اول را می‌نویسد. در اپیزود سوم بخشی از زندگی مرده‌شوری که خانم است روایت می‌شود.

«خواب زمستانی» به نوعی نقد سیستم اقتصادی در شهرهای بزرگ است. الهام شعبانی، سارا رسول‌زاده، نسرین درخشان‌زاده، یلدا عباسی، کیمیا موسوی و روشنک شهبازی بازیگران نمایشند.

لیلی عاج طراحی صحنه و طناز منظری طراحی لباس نمایش را به عهده دارند.

نمایش «خواب زمستانی» کاری از لیلی عاج شنبه 27 شهریور در دو نوبت 18 و 19:30 در سالن کوچک تالار مولوی به صحنه می‌رود

 

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان «استخوان ماهی جادویی»

احسان مجیدی: زنگ خطر آثار کودک به صدا درآمده است
گفت‌وگو با کارگردان «استخوان ماهی جادویی»

احسان مجیدی: زنگ خطر آثار کودک به صدا درآمده است

احسان مجیدی، کارگردان «استخوان ماهی جادویی» با بیان اینکه نبود زیرساخت مناسب از نظر متن و سالن اجرا برای تولید تئاتر نوجوان یکی از مشکلات اساسی این عرصه است، از به صدا درآمدن زنگ خطر برای آثار کودک گفت.  

|

نظرات کاربران