در حال بارگذاری ...
نمایشنامه علیرضا کوشک جلالی برای نخستین بار

نمایش پابرهنه، لُخت، قلبی در مشت در استانبول به روی صحنه می رود

نمایش پابرهنه، لُخت، قلبی در مشت (با کاروان سوخته) اثر علیرضا کوشک جلالی برای نخستین بار به زبان ترکی استانبولی و به کارگردانی معصومه حبابی در ترکیه (استانبول) به روی صحنه میرود.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، ترجمه این اثر برعهده عاطفه ساعی و دراماتورژی آن را معصومه حبابی انجام داده است.

کوشک جلالی این نمایشنامه را در سال 1993 به زبان آلمانی نوشته است و بیش از ششصد و پنجاه بار این نمایش در کشورهای آلمان، سوییس، اتریش، اکراین، روسیه، آمریکا و ایران به اجرا درآمده است.

این نمایشنامه که در سال 1999 جایزه نمایشنامه نویسی مردمی آلمان را از آنِ خود کرده است، روایتگر زندگی مهاجر ترک مسلمان آلمانی تباریست که خانه و خانواده اش قربانی آتش سوزی ای میشود که ریشه در یک اقدام نژاد پرستانه دارد.

حجت مقدم بازیگر ایرانی، با زبان ترکی استانبولی در این نمایش ایفای نقش می کند. سینا افشار طراح و گرافیست نمایش و سیامک جاوید عکاسی پروژه را بر عهده داشته است.

شایان‌ذکر است؛ این نمایش در تاریخ 13 و 14 مهرماه سال جاری (4 و 5 اکتبر 2016) در استانبول به روی صحنه می‌رود.

 

 

 




مطالب مرتبط

جنونِ محضِ مایکل فرین وخنده‌ی ملیح کوشک‌جلالی بر آنچه می‌بینیم و آنچه نمی‌بینیم

روایتی معناگرا از نمایش جنون: کوشک جلالی
جنونِ محضِ مایکل فرین وخنده‌ی ملیح کوشک‌جلالی بر آنچه می‌بینیم و آنچه نمی‌بینیم

روایتی معناگرا از نمایش جنون: کوشک جلالی

عبدالحسین لاله: هنرمندان باهوش تاریخ از همان یونان باستان یاد گرفتند گاهی لازم است جدی‌ترین مفاهیم نزد بشر چون مقولات فلسفی را به سخره بگیرند. آنها در نمایشی که به «کمدی‌ اشتباهات» شهرت داشت نشان دادند چگونه فلاسفه‌ای که به خلقت و آفرینش هستی و انسان می‌اندیشند، حتی چاه ...

|

نظرات کاربران