در حال بارگذاری ...
جشنواره استانی تئاتر مازندران به پایان رسید

تلاشی برای توسعه تئاتر استان

مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی مازندران شامگاه ۲۹ شهریور در آمفی تئاتر سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر ، مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر استانی مازندران در محل آمفی تئاتر سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و با حضور مقامات ، مهمانان ، گروه های شرکت کننده و مردم شهرساری در شامگاه 29 شهریور برگزار شد.

این مراسم با گرامی داشت هنرمند فقید داوود رشیدی آغاز شد و با دعوت مجری برنامه یاد و خاطره این هنرمند همواره جاوید تئاتر با تشویق های مکرر مدعوین  همراه شد.

میثم زندی دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی مازندران طی سخنانی خاطر نشان کرد: از همه به خاطر کوشش هایشان برای برگزاری جشنواره ای شایسته  تشکر می کنم. یکی از دغدغه هایم ، برگزاری موفق جشنواره بود.

وی ادامه داد: از میان 14 اثر متقاضی حضور در جشنواره 5 اثر برای رقابت انتخاب شدند که طی سه روز روی صحنه رفتند. امسال اولین دوره ای بود که با اعتماد جاودانی ، مدیر کل ارشاد اسلامی استان مازندران، برگزاری جشنواره به هنرمندان و انجمن هنرهای نمایشی استان واگذار شده بود و امیدوارم از این آزمون موفق بیرون آمده باشیم.

در بخش دیگرمراسم جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران ضمن اشاره به قدمت تئاتر دراستان مازندران از دبیر جشنواره ، هنرمندان ، داروان ، صدا و سیما ، همکارانش در اداره کل ارشاد و انجمن هنرهای نمایشی استان تشکر کرد.

هادی مرزبان کارگردان شناخته شده کشور نیز طی سخنانی ضمن تاکید بر پشتوانه غنی تئاتر دراستان مازندران خاطرنشان کرد: صحنه محراب دل من است. جشنواره ها به خصوص جشنواره استانی محل برخورد اندیشه ها است.

در ادامه نوبت به اهدا جوایز رسید.

در بخش طراحی پوستر هیات داوران هیچ اثری را شایسته دریافت جایزه ندانست. در بخش ویژه پیشکسوتان تئاتر استان ، پیشکسوتان جایزه خود را به نمایش گل خون اهدا کردند.

در بخش موسیقی از دو نمایش زنان محتابی ، مردان آفتابی و نمایش روی زمین تقدیر به عمل آمد.

در بخش طراحی صحنه و لباس جوایز به دو نمایش زنان مهتابی مردان آفتابی و روی زمین رسید.

در بخش بازیگر زن رتبه سوم به نگار فلاحتی برای نمایش روی زمین ، رتبه دوم به سارا یزدانی برای نمایش گل خون و رتبه اول به مریم شاهنوری برای نمایش روی زمین تعلق گرفت.

بخش بازیگر مرد نیز جایزه ویژه به علی کشاورزیان بازیگر نمایش گل خون داده شد. رتبه سوم به طور مشترک به اهورا گل محمدپور برای نمایش زنان مهتابی مردان آفتابی و آیدین خدایی برای نمایش روی زمین ، رتبه دوم به طور مشترک به سینا علیپور برای نمایش اگزیستن و امیر گیل برای نمایش روی زمین و رتبه اول این بخش به علی سعیدیان برای نمایش اگزیستن اهدا شد.

در بخش نمایشنامه نویسی جایزه بهترین اثر به مهیار هزارجریبی نویسنده گل خون اهدا شد.

در بخش کارگردانی از فاطمه زندی کارگردان نمایش گم شدنم تقریبا قطعی است تقدیر شده و رتبه سوم به مهیار هزارجریبی برای نمایش گل خون ، رتبه دوم به سینا علیپور برای نمایش اگزیستن و رتبه اول به مرتضی صادقیان کارگردان نمایش روی زمین اهدا شد.

هیات داوران نمایش روی زمین را به عنوان اثر برگزیده جشنواره به جشنواره تئاتر فجر معرفی کردند.

 

گزارش از احمد اسماعیلی




نظرات کاربران