در حال بارگذاری ...
با نگاهی ویژه به آثار خلاقانه

فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر دانشگاه سوره منتشر شد

فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر دانشگاه سوره که امسال به شکل سراسری برگزار می شود، منتشر شد.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر این جشنواره با نگاه ویژه به آثار خلاقانه و مینیمال باهدف حمایت از تئاتر دانشجویی در بخش‌های صحنه، مونولوگ، نمایشنامه‌نویسی (نمایشنامه خوانی) بخش کارگاه مونولوگ نویسی، نمایش عروسکی و رپرتوآر کلاسی برگزار می‌گردد.

متقاضیان شرکت در هر یک از بخش‌های جشنواره در صورت مراجعۀ حضوری، طرح داستانی یا نمایشنامه و ایده اجرایی خود را در سه نسخه به دبیرخانه‌ی جشنواره تحویل داده و یا یک نسخه از آن را به آدرس سایت جشنواره ارسال نمایید.

ضمنا برای پر کردن فرم شرکت در جشنواره باید به سایت جشنواره مراجعه کرده و یا در روزهای مشخص‌شده به دبیرخانه مراجعه کرده و اقدام نمایند.

بخش صحنه در دو بخش آزاد و موضوعی برگزار می‌شود.

بخش موضوعی با محوریت خاطره‌ی سال‌های دفاع مقدس با تمرکز بر آثار علیرضا نادری، محمد چرمشیرو جمشید خانیان است.

لازم به ذکر است که در این بخش ارسال و یا تحویل ایده‌ی اجرایی الزامی است.

مهلت ارسال آثار به این بخش 20 مهرماه سال جاری پاسخ بازخوانی متون 5 آبان ماه و بازبینی بخش صحنه و مونولوگ 4 الی 9 دی‌ماه است.

در بخش نمایشنامه‌نویسی نیز هدف این بخش ارتباط بین دانشجویان ادبیات نمایشی و کارگردانی برای اجرایی شدن متون نوشته‌شده است.

لازم به ذکر است که 10 کاندیدای برتر این بخش می‌توانند نمایشنامه های خود را در بخش اجراخوانی جشنواره اجرا نمایند.

مهلت ارسال آثار این بخش پایان آبان ماه امسال و پاسخ بازخوانی متون نیمه‌ی اول آذرماه است.

 

هم‌چنین بخش کارگاه مونولوگ نویسی نیز مختص دانشجویان دانشگاه سوره است.

این بخش به‌صورت کارگاهی بین 7 تا 10 جلسه برای 5 تا 7 نفر از دانشجویان دانشگاه سوره با همراهی «مهدی چاکری» مشاوره یکی از استادان این دانشگاه از نیمه‌ی دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می‌توانند به همراه یک متن یا یک ایده‌ی مکتوب که اولویت موضوعی آن «زنان» است در این بخش شرکت نمایند. در این کارگاه سعی خواهد شد هر یک از شرکت‌کنندگان در بهبود آثار یکدیگر تلاش کرده و به هرچه بهتر شدن اجراهای نهایی یکدیگر کمک کنند.

تعدادی از نمایشنامه‌های نویسندگان گروه ادبیات نمایشی، به کارگردانی دانشجویان کارگردانی و بازی بازیگران دانشجو در فرایند این کارگاه باهم اثری را به‌صورت اجرایی نهایی خواهند کرد. هدف نهایی این کارگاه تولید متن مونولوگ و اجرایی شدن این متون در جشنواره است.

دبیرخانه‌ی جشنواره نیز سعی دارد نسبت به چاپ و اجرای عموم آثار برتر پیگیری لازم را داشته باشد.

برای بخش عروسکی نیز طرح داستانی یا نمایشنامه و ایده اجرایی باید به‌صورت حضوری یا غیرحضوری ارسال شود و ارسال ایده اجرایی الزامی است.

مهلت ارسال آثار این بخش 20 مهرماه است و پاسخ بازخوانی متون 5 آبان ماه است و نتیجه بازبینی بخش عروسکی نیمۀ اول دی‌ماه اعلام می‌شود.

دیگر بخش این جشنواره رپرتوآر کلاسی است که آثار توسط استادان هر یک از واحدهای عملی و کانون تئاترهای دانشگاه‌های مختلف به دبیرخانه‌ی جشنواره معرفی می‌شود.

مهلت معرفی آثار این بخش پایان آذرماه است و دانشجویانی که از خردادماه سال 94 تا زمان جشنواره از فارغ‌التحصیلی‌شان می‌گذرد، می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

آدرس دبیرخانه‌ی این جشنواره، تهران، خیابان آزادی، نرسیده به خیابان خوش جنوبی، جنب کوچه کامیاران، ساختمان مرکزی دانشگاه سوره، طبقه اول انتهای راهرو سمت چپ است و شرکت‌کنندگان می‌توانند یکشنبه‌ها ساعت 9 الی 11 به دبیرخانه مراجعه کنند.

آدرس سایت این جشنواره festival.soore.ac.ir است.

هشتمین جشنواره تئاتر سوره به دبیری هدیه حسین نژاد از 26 بهمن تا سوم اسفند

به دبیری هدیه حسین نژاد برگزار می‌شود.

 

 




نظرات کاربران