در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره تئاتر استان فارس اعلام کرد:

بیشترین متقاضی شرکت در جشنواره استانی متعلق به ما است

دبیر بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر فارس، ضمن معرفی هادی مرزبان، سیروس کهوری نژاد و میلاد اکبرنژاد به عنوان داوران این دوره از جشنواره گفت: در این دوره حدود صد و شصت نمایشنامه به دبیرخانه ارسال شد که تنها ۱۲ اثر به این دوره راه پیدا کردند.

به گزارش ایران تئاتر، امیر صادقی درباره جشنواره استانی تئاتر فارس که از دوم تا پنج مهرماه میزبان علاقمندان خود در شهر شیراز است، گفت: در این دوره ما شاهد استقبال بی نظیر گروه های نمایشی از جشنواره بودیم به طوری که با جرات می گوییم، بیشترین متقاضی شرکت در جشنواره استانی، متعلق به استان فارس است.
وی افزود : از بین نمایشنامه هایی فراوانی که به دبیرخانه جشنواره فرستاده شد، 90 اثر به  بازبینی راه پیدا کردند که از این میزان 60گروه نمایش خود را برای داوران به نمایش درآوردند. در این مرحله داوران پس از تماشای تمام آثار، تنها به 12 نمایش مجوز حضور در جشنواره را دادند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان فارس، در مورد چگونگی انتخاب نمایش ها توسط داوران گفت: سعی کردیم در مرحله بازبینی ، یک اشل علمی را برای هیئت بازبین تعریف کنیم تا از انتخاب های سلیقگی جلوگیری شود و هر نمایش را بر اثاث کیفیت ارائه شده اش بسنجیم، که فکر می کنیم با انتخاب 12 نمایش از خیل آثار فراوان در این قضیه موفق بوده ایم و در این دوره جشنواره با کیفیتی را سپری خواهیم کرد.
وی با بیان این نکته ، که سطح جشنواره نسبت به دوره های قبل پیشرفت فراوانی کرده است گفت: این پیشرفت ما حصل تلاش شبانه روزی است که از 16 ماه قبل آغاز شده است. در این مدت که رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان فارس شده ام، تمام هدف و آرزویم بالا بردن سطح کیفی تئاتر استان فارس بوده است و به این منظور اقدامات فراوانی را انجام داده ام، که به شرح زیر است:
1- در اولین اقدام سعی کردیم با سخت گیری در بازبینی آثار به نمایش هایی جواز اجرای عموم را دهیم که سلیقه مردم را در نمایش های خود در نظر می گرفتند و حال بعد از این طرح شاهد سه برابر شدن مخاطبان تئاتر نسبت به گذشته هستیم.
2- راه اندازی چهارشنبه های تئاتر که از ساعت 4 بعد از ظهر با اجرای نمایشنامه خوانی شروع میشد و با نمایش خیابانی به پایان می رسید.
3- برگزاری دو دوره ورک شاپ های تابستانه با حضور اساتید برجسته ای همچون دکتر قطب الدین صادقی، محمود رضا رحیمی، ایوب آقاخانی، داریوش مودبیان، علی جعفری و کیومرث مرادی
4- برگزاری جشنواره های متعدد که باعث هرچه فعال تر شدن تئاتر در استان فارس شد.
5- هرچه بهتر کردن شرایط کاری برای بازگشت سرمایه های تئاتر استان فارس به صحنه ، که موفقیت بزرگی محسوب میشد.
امیر صادقی در بخش پایانی صحبت هایش خاطر نشان کرد: در این دوره بیش از هرچیزی سعی کردیم، از حاشیه دوری کنیم و برای اینکه از لحاظ روانی گروه ها تحت فشار گذاشته نشوند ، حتی انتخاب سالن نمایش را نیز در اختیار خود آنها قرار دادیم.
آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر فارس ساعت 18 پنج مهر ماه در شهر شیراز برگزار خواهد شد




نظرات کاربران