در حال بارگذاری ...
در نشست خبری و رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعلام شد

لهستان ، ایتالیا و ارمنستان در بخش بین الملل جشنواره یازدهم

مدیر کل هنرهای نمایشی در نشست رسانه ای یازدهمین جشنوراه بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از اجرای دو نمایش و یک کارگاه آموزشی در بخش بین الملل جشنواره خبر داده و هیات داوران جشنواره را معرفی کرد.

به گزارش ایران تئاتر ، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی که به همراه حجت الاسلام جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز چهارشنبه در نشست خبری این جشنواره حضور داشت هیات داوران جشنواره را متشکل از دکتر عطاالله کوپال ، بهروز غریب پور و دکتر سعید اسدی معرفی کرد.

شفیعی در این مراسم اظهار داشت: یکی از ویژگی های تئاتر خیابانی در مریوان برگزاری آن در نقطه صفر مرزی است که این بدلیل رشادت بزرگ مردان این کشور است، وی تماشاچیان خوب و پرانرژی مریوانی را یکی دیگر از جذابیت های این جشنواره و عامل پایداری آن دانست. مریوان را مهد تئاتر کوردی خواند.

مدیر کل هنرهای نمایشی خروجی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را انتخاب 10 نمایش برای جشنواره تئاتر خیابانی فجر عنوان کرد.

وی از اجرای دو نمایش "قصر سیاه" از کشور ارمنستان  در 5 و 6 مهر و نمایش "موج پرچم" از ایتالیا هر روز در جشنواره مریوان برگزار می شود و کشور لهستان ورک شاب جشنواره خبر داد.

شفیعی از مشارکت وزارت ارشاد و حمایت از جشنواره سخن گفت و خواستار پیگیری مسئولین استانی و اختصاص ردیف اعتبارات ویژه استانی برای جشنواره مریوان شد.

وی دکتر عطا الله کوپال، بهروز قریبپور و دکتر سعید اسدی دبیر جشنواره فجر به عنوان داوران یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نام برد.

در بخش دیگر این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره امسال در 8 مهرماه در مریوان خبر داد.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان طی ارائه گزارشی از روند مقدماتی در خصوص یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان٬ اظهار کرد: تئاتر خیابانی مریوان رویداد مهم جهانی و از مهمترین جشنواره های کشور محسوب می شود. این جشنواره به یک مطالبه بسیار جدی و ارزشمند و با کیفیت برای مردم مریوان و مسئولین تبدیل شده است و با جدیت می توان گفت که امروز یکی از مصادیق مهم از مطالبات مردمی در جشنواره تئاتر خیابانی است.

وی افزود: برگزاری تئاتر خیابانی مریوان یک برد و امتیاز و شاخص مهم و منشا تحولات فرهنگی، اجتماعی و منتقل کننده مطالبات مردمی به مسئولین و حاکمان به شمار می رود. وی جشنواره تئاتر خیابانی را انتقال دهنده مطالبات و اعتراضات مردمی دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان، گفت: جشنواره امسال 4 الی 8 مهرماه در مریوان با حضور 25 گروه  و سه گروه خارجی از کشورهای لهستان، ایتالیا و ارمنستان در بخش های رقابتی، آزاد، آیینی و پژوهشی برگزار می شود.

حجت الاسلام رحیم جعفری از اجرای خوب این جشنواره در مریوان از مسئولین این شهرستان، فرماندار ، شهردار و شورای این شهر جهت حمایت از جشنواره تئاترخیابانی تقدیر و تشکر کرد

 در پایان این نشست خبری از پوستر یازدهمین جشنواره  بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به طور رسمی رونمایی شد.

 




مطالب مرتبط

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد
استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد

نخستین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، میزبان حضور گرم تماشاگران این شهر از جمله «بلبل دریاچه» بود و شاهد اجرای 23 نمایش با موضوع‌هایی متفاوت و متنوع شد.

|

نظرات کاربران