در حال بارگذاری ...
جمشید مشایخی در مراسم افتتاح نمایش «علی کوچیکه» گفت:

احساس می‌کنم بعد از سال‌ها به خانه خودم بازگشتم

جمشید مشایخی اعلام کرد که با جان و دل برای سرپا ماندن اداره تئاتر تلاش می‌کند

به گزارش ایران تئاتر؛ آیین افتتاح نمایش «علی کوچیکه» به کارگردانی حسین فرخی با حضور استاد جمشید مشایخی و جمعی از هنرمندان برجسته عرصه تئاتر، عصرگاه چهارشنبه؛ 31 شهریورماه در خانه نمایش اداره تئاتر برگزار شد .

در این دیدار صمیمانه استاد مشایخی با بیان اینکه اداره تئاتر خانه اول زندگی هنری اوست، گفت: با جان و دل حاضرم هرتلاشی برای سرپا ماندنش انجام دهم چون معتقدم هر هنرمندی که در اداره تئاتر با این امکانات محدود فعالیت می‌کند، حتما عاشق تئاتر است، این هنرمندان مثل کسانی که این‌روزها با پررویی و پارتی‌بازی وارد فضای سینما می‌شوند، نیستند. این عشق به تئاتر است که انگیزه هنرمندان عرصه تئاتر را برای خلق آثار زیبا بیشتر می‌کند .

مشایخی در پاسخ به این پرسش علی‌اصغر راسخ‌راد؛ مدیر خانه نمایش که چطور می‌توان در شرایط فعلی و با امکانات محدود، اداره تئاتر را به فضای مناسب و پویاتری برای هنرمندان تبدیل کرد، گفت: این امر بسیار سخت است؛ اما چاره چیست، ما تئاتری‌ها باید خودمان کنار هم باشیم، فقط تئاتری‌ها هستند که نمی‌ترسند و با شهامت حرف‌شان را می‌زنند؛ هنرمند تئاتر عاشق مردم است پس برای نشان دادن حقیقت از کسی ترسی ندارد و من به نوبه خودم مثل یک دوست برای ارائه هر کمکی آماده‌ام.

پس از این گفت‌وگوی صمیمانه، حسین فرخی؛ کارگردان نمایش «علی کوچیکه» با دعوت از بهزاد فراهانی یکی دیگر از هنرمندان پیشکسوت حاضر؛ و با تشکر از حضور هنرمندانی چون جلیل فرجاد، حسین محب‌اهری، مهدی میامی، حسین جعفری و ... در میان تشویق حضار، لوح سپاسی با عنوان دلنوشته گروه نمایش را به جمشید مشایخی تقدیم کرد.

در زمان برگزاری مراسم قدردانی جمشید مشایخی، بهزاد فراهانی گفت: که استاد مشایخی مرد بزرگ اخلاق است و من شاگرد متوسط ایشان هستم و اگر امروزه هنر ما به اخلاق‌مداری خود می‌بالد، بخش عظیمی از آن را مدیون استاد هستیم.

 پس از این مراسم، هنرمندان به تماشای اولین اجرای نمایش «علی کوچیکه» نوشته سارا تقوی و با کارگردانی حسین فرخی نشستند.

این نمایش که بر اساس شعری از فروغ فرخزاد با همین نام نگاشته شده است، توانست در نخستین اجرای خود نظر مثبت تماشاگرانش را جلب کند.

نمایش «علی کوچیکه» تا 18 مهرماه ؛ هر روز ساعت 18 به مدت 50 دقیقه در خانه نمایش میزبان علاقه‌مندان به هنر تئاتر می‌شود.




نظرات کاربران