در حال بارگذاری ...
در تالار قشقایی اتفاق افتاد

استقبال بی‌سابقه از کارگاه‌های پروژه «بدن و اشیاء» در تالار قشقایی

کارگاه‌های پروژه «بدن و اشیاء» به سرپرستی بابک دقیقی و کاری از گروه تئاتر «زا»،که از روز یکم مهرماه در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی کار خود را آغاز کرده، با استقبال بی‌سابقه هنرجویان و علاقه‌مندان تئاتر روبه‌رو شده است.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، کارگاه‌های آموزشی پروژه «بدن و اشیاء» به سرپرستی بابک دقیقی از نخستین روز برگزاری در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی با استقبال خوب دانشجویان و هنرجویان رشته بازیگری تئاتر مواجه شده است. روز گذشته ـ یکشنبه 4 مهرماه ـ نیز کارگاه «زیست‌شناسی بازیگری» به تدریس امیر دژاکام با استقبال پرشور هنرجویان بازیگری برگزار شد.

این کارگاه‌ها در دو نوبت صبح ـ ساعت10 ـ و عصر ساعت16 در تالار قشقایی و توسط اساتید معتبر و شناخته‌شده تئاتر کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است کارگاه‌های آموزشی «بدن و اشیاء» تا 14مهرماه در همین سالن ادامه خواهند داشت و هزینه شرکت در آنها توسط گروه تئاتر «زا» پرداخته شده است. در نتیجه شرکت در کارگاه‌ها برای عموم رایگان است. فهرست برنامه‌ها و اساتید کارگاه‌های آموزشی پروژه «بدن و اشیاء» به شرح زیر است:

کارگاه ترکیب‌بندی، بدن‌مندی و اجرا (بابک دقیقی ـ یکم تا نهم مهر)،کارگاه زیست‌شناسی بازیگری (امیر دژاکام ـ 4 مهر)،کارگاه روش‌هالی مواجهه با نمایشنامه (فارس باقری ـ 5 و 6 مهر)،کارگاه آشکارسازی بدن و اشیاء، پنهان‌سازی با کلمات (7 مهر)،کارگاه مفهوم بدن فراروزمره در اندیشه‌های یوجینیو باربا (یدالله آقاعباسی ـ 8 مهر)، بدن به مثابه شیء در مواجهه با مدرنیته؛ رویکردی باستان‌شناختی (لیلا پاپلی ـ 11 مهر)، بازیگر، بدن و شبکه‌ای از اشیاء (لیلا پاپلی و بابک دقیقی ـ 11 مهر)، شیء‌شدگی بدن و ویرانگی (لیلا پاپلی و بابک دقیقی ـ 12 مهر)، زمان و مکان در هم‌نشینی اشیاء (فرهاد مهندس‌پور ـ 12 و 13 مهر)، شیء و اجرا (عبدالرضا قراری ـ 14 مهر).

همچنین نمایش «روایت عاشقانه» با کارگردانی بابک دقیقی و به عنوان نمونه‌ای اجرایی از آموزش‌های این کارگاه‌ها، تا 14 مهرماه، هر روز جز شنبه‌ها ساعت 19 در تالار قشقایی اجرا می‌شود. این نمایش با نگاهی آزاد به نمایشنامه «روایت عاشقانه‌ای از مرگ در ماه اردیبهشت» نوشته محمد چرم‌شیر و تمرکز بر پژوهش «بدن و اشیاء» تولید شده است.

در «روایت عاشقانه»، حسین محمدآبادی، علی نفیسی، مهدی خسروی، رسول نیازی و سجاد امیرمجاهدی بازی می‌کنند.

علاقه‌مندان به حضور در کارگاه‌ها و تماشای نمایش می‌توانند به سایت تیوال www.tiwall.com/theater/revayateasheghane مراجعه کرده یا برای ثبت‌نام با شماره 09339929942 تماس بگیرند.




مطالب مرتبط

امیرموسی کاظمی:

«هم‌آغاز»، فرصت ورود جوانان به بزرگ‌ترین مجموعه نمایشی کشور را فراهم کرد
امیرموسی کاظمی:

«هم‌آغاز»، فرصت ورود جوانان به بزرگ‌ترین مجموعه نمایشی کشور را فراهم کرد

امیرموسی کاظمی، دبیر نخستین جشنواره «هم‌آغاز» تئاترشهر، براین باور است که این رویداد هنری فرصت ورود هنرمندان جوان را به بزرگ‌ترین و معتبرترین مجموعه نمایشی کشور فراهم کرد.

|

در گفت‌وگو با الهه پورجمشید مطرح شد

«تله و زیون»؛ نمایشی از بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده
در گفت‌وگو با الهه پورجمشید مطرح شد

«تله و زیون»؛ نمایشی از بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده

الهه پورجمشید، طراح و کارگردان نمایش «تله و زیون» می‌گوید بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده به‌عنوان هدف و نگاه اولیه متن، موضوعی نیست که تکراری شود و یا تنها مختص به یک محدوده جغرافیایی باشد.

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد

هوشمند هنرکار، بازیگر و کارگردان «مناظره وایادولید» با بیان این‌که در این اثر تلاش شده تا دغدغه‌های انسانی و اجتماعی به نمایش درآید، گفت به شعبده‌بازی‌های نور، صدا و افکت علاقه زیادی ندارم، درام و تئاتر باید روی صحنه جاری شود و فرم‌ نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با ...

|

نظرات کاربران