در حال بارگذاری ...
سردار، «سردار» را افتتاح کرد

سردار فضلی: شما هنرمندان دقت زیادی در دفاع فرهنگی از انقلاب اسلامی کردید

نمایش «سردار» به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی مرند با حضور تعدادی از سرداران دفاع مقدس در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «سردار» به نویسندگی و کارگردانی نادربرهانی مرند یکشنبه شب چهارم مهر ماه با حضور تعدادی از سرداران دفاع مقدس ، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و هنرمندان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز کرد.

سردار فضلی بعد از پایان اجرای نمایش ضمن حضور در پشت صحنه نمایش خطاب به اعضای گروه اجرایی بیان کرد: امشب شاهد اجرای بسیار ارزشمندی از سوی گروه اجرایی نمایش «سردار» بودیم که برای من یادآور رشادت ها و دلاوری های شهیدان والا مقامی چون شهید همت و شهید باقری بود. بنده این افتخار را داشتم که به دلیل جانشینی شهید همت تا لحظه شهادت کنار این عزیز بزرگوار حضور داشتم و خدا را شاهد می گیرم به اندازه انگشتان دو دستم شبی را ندیدم که او تا پاسی از شب به راحتی خوابی داشته باشد. او همواره به این موضوع تاکید می کرد این مملکت نیاز به دفاع و خادم دارد و حال من مفتخرم که نوکری مردی را کردم که برای حفظ انقلاب و نوامیس مردم از هیچ تلاش و فداکاری دریغ نکرد.

وی ادامه داد: اگر امروز امنیت داریم به واسطه همان مجاهدت هایی است که رزمندگان اسلام در جریان هشت سال دفاع مقدس انجام دادند و حال شما هنرمندان هرچه قدر این حس زیبا را به مخاطب و جوانان عزیز ما که صحنه های جنگ را ندیدند به درستی و نیکی نمایش دهید تا این مجاهدت ها به نسل های بعدی انتقال داده شود بهترین کار ممکن را کردید.

فرمانده قرارگاه راهیان نورسپاه و بسیج با اشاره به نقش تاثیرگذار کاروان های راهیان نور توضیح داد: امروز فضای ایجاد شده در کاروان های راهیان نور کار بسیار ارزشمندی است و امروز کار شما عزیزان نیز در عرصه تئاتر کار بسیار ارزشمندی بود که می تواند در کنار «راهیان نور» ارزش ها را ماندگار کند. به هر صورت آنچه شما روی صحنه اجرا می کنید گاه به قدری ارزشمند است که می تواند یک فرد را با دیدن یک نمایش متحول کند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: اگر امروز من و شما بر خلاف دیگر کشورهای منطقه در امنیت کامل حضور داریم و امشب بنده نیز مفتخر به دیدن نمایش شما شدم به واسطه خون های مقدس ریخته شده ای است که برای ما از دوران دفاع مقدس تاکنون امنیت و آرامش به ارمغان آورده است. به هر حال شاید شما فکر کنید نمایشی اجرا کردید که فقط یک تئاتر ساده است و بس ، اما بدانید کاری که شما و امثال شما هنرمندان در عرصه تئاتر با مضامین دفاع مقدس روی صحنه می برید از نظر من کارهایی سازنده است که باید بیشتر از اینها روی صحنه باشد.

وی با ذکر خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: امیدوارم دوستان من در عرصه تئاتر مفاهیم و خاطرات ماندگار دفاع مقدس را خوب دریافت کرده و خوب روی صحنه تئاتر اجرا کنند. البته این را هم بدانید که در دوران جنگ رزمندگان همیشه و در هر لحظه خشک و جدی نبودند، کما اینکه در بسیاری از مقاطع با هم مزاح می کردند که این فضا یکی از شیرینی های دوران دفاع مقدس بود. بنابراین وقتی طنز با دیگر اتفاقات جدی جنگ تلفیق شود فضایی را به وجود می آورد که می تواند برای مخاطبان نیز مورد توجه قرار گیرد. شما عزیزان برای دفاع فرهنگی از انقلاب اسلامی دقت زیادی کردید و من امیدوارم این روند در آینده نیز استمرار داشته باشد.

سردار فضلی در بخش پایانی صحبت های خود تاکید کرد: قرارگاه راهیان نور این آمادگی را دارد که چنین آثار نمایشی از این پس غیر از اجرا در تالارهای نمایشی ، در اردوهای راهیان نور نیز اجرا شود اقدامی که می تواند تاثیر بسیار زیادی در شناساندن مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس باشد.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ادامه صحبتهای فضلی تصریح کرد: امیدوارم این دیدار مقدمه ای برای تعاملات بیشتر هنرمندان تئاتر با نهادهای چون قرارگاه راهیان نور برای تولید و اجرای آثار نمایشی باشد. ضمن اینکه بنده این امید را دارم که این دیدار مقدمه ای برای حضور بیشتر سرداران سرافراز جنگ در تالارهای نمایشی برای دیدن تئاتر باشد.

بر اساس این گزارش قبل از آغاز اجرای این اثر نمایشی مهمانان مدعو ضمن رونمایی نمادین از پوستر نمایش همزمان با هفته دفاع مقدس صورت گرفت، فانوس نمایش «سردار» را روشن کردند.

نمایش «سردار» به نویسندگی و کارگردانی نادربرهانی مرند هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19:30 با بازی هدایت هاشمی، نسیم ادبی، احمد کاوری، نداکوهی، سیدعلی صالحی، فریدون محرابی، حسین پاکدل، ناهید مسلمی، میرطاهر مظلومی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه راهیان نورسپاه و بسیج، سردارحسن حمیدزاده معاون پارلمانی سازمان پدافند غیرعامل، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید الفتی مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی،سید حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی، برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، مرتضی کاظمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اقتصاد فرهنگ و هنر، قادر آشنا معاون آموزشی و دانشجویی موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی فرهنگ و هنر، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، پیمان شریعتی مدیر مجوعه تئاتر شهر، اسماعیل خلج بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، آرش دادگر کارگردان و بازیگر، علی عابدی نویسنده، کارگردان و مدیر تماشاخانه سنگلج، کیوان نخعی نویسنده ، کارگردان و مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، سارا خوئینی ها بازیگر سینما و تلویزیون، آزاده انصاری کارگردان، مجتبی پیرزاده بازیگر از جمله افرادی بودند که در اولین اجرای نمایش «سردار» در تالار اصلی حضور پیدا کردند.




نظرات کاربران