در حال بارگذاری ...
با موضوع تاثیر جنگ و مهاجرت بر خانواده

مهاجران به روایت حسن علیکرمی نمایشنامه‌خوانی می‌شود

تازه‌ترین نمایشنامه حسن علیکرمی با عنوان «مهاجران» که به موضوع تاثیرات جنگ و مهاجرت بر خانواده می‌پردازد، به مدت یک هفته در سالن خسرو شکیبایی نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، نمایشنامه «مهاجران» به نویسندگی و کارگردانی حسن علیکرمی با تمرکز بر محوریت کودکان و نگاهی به تاثیرات جنگ و مهاجرت بر خانواده، از 10 تا 15 مهرماه توسط گروه تئاتر «نقش خیال» با قالبی متفاوت در سالن استاد خسرو شکیبایی نمایشنامه‌خوانی خواهد شد.

به گفته کارگردان، نمایشنامه‌خوانی «مهاجران» مقدمه‌ای برای به صحنه‌بردن این اثر است. بنابراین بخش‌هایی از موسیقی، صداهای ساخته‌شده و طراحی لباس و صحنه نیز اجرا را همراهی می‌کنند.

همچنین هدف بعدی علیکرمی به عنوان نویسنده و کارگردان پس از معرفی این اثر در قالب نمایشنامه‌خوانی، به روی صحنه‌بردن آن با ترکیبی جدید است.

نقش‌خوانان این نمایشنامه حسن علیکرمی (راوی صحنه)، فریبا بکلو (ماتیلدا)، میثم حقی‌ویند (لوئیس)، پریسا مرادیان (ژولیت)، آرش راسخ (انریکو) و مسعود منقچی (معلم)، مهربان علیکرمی (آواز پایانی)، تارا ناظری (بازیگر ذخیره)  هستند.

دیگر عوامل نمایشنامه‌خوانی نیز حسن علیکرمی (نویسنده، طراح و کارگردان)، هانیه تجریشی (دستیارکارگردان، برنامه ریز، طراح لباس و دوخت)، امید اسکندر (آهنگساز و طراح صدا)، البرز آیینی، بهزاد دانش، امید اسکندر (نوازندگان)، حمید بهزادی (جلوه‌های صوتی)، زهره خادمی (منشی صحنه)، حسن علیکرمی (طراح و عکاس پوستر و بروشور) و فرناز محمد (عکاس تمرینات و اجرا)، علی ناظری (مدیرصحنه)، محسن هروی (تصویربردار) هستند.

آخرین آثاری که از حسن علیکرمی در مقام نویسنده و کارگردان روی صحنه رفته، نمایش «حکایت ناشنیده از سرزمین آریان» و کارگردانی چهار نمایش کوتاه از فالنتین بوده است.

گفتنی است نمایشنامه‌خوانی «مهاجران» از 10 تا 15 مهرماه در سالن تئاتر دانشگاهی خسرو شکیبایی برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»
روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»

نمایشنامه‌خوانی‌های «ترور»، «سمفونی درون بطری»، «ادموند»، «کیک پنیر و آلبالو»، «درخت خرمالو»، «کورالین» و «طغیان» از جمله آثاری هستند که در روزهای پایانی بهمن 1402 روی صحنه می‌روند.

|

نظرات کاربران