در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی؛

اختتامیه بیست وهشتمین جشنواره تئاتراستان مرکزی برگزار شد

سه شنبه ششم مهرماه جشنواره تئاتراستانی مرکزی با حضور مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی ، حقیقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و دکتر بختیاری فرماندار اراک و کمالوند مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

حقیقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این مراسم استان مرکزی را مستعد پیشرفت هنری دانسته و ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) گفت: نبود سالن استاندارد و کمبود امکانات لازم علل مهاجرت هنرمندان ازاستان بوده است.

وی فرهنگ استان را به دلیل نداشتن نیروی انسانی مورد نیازفقیر ومهجور ومظلوم خواند.

خداداد خدام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی دیگر سخنران این مراسم بود که به ارائه گزیرشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت.

وی گفت: بیست و یک اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و هشت اثر به جشنواره راه پیدا کرده روی صحنه رفتند.

خدام برای همه گروه های نمایشی و هنرمندان استان مرکزی آرزوی موفقیت درجهت ادامه فعالیت های هنری کرد.

قرائت بیانیه کمیته نقد جشنواره تئاتراستانی مرکزی از دیگر بخش های مراسم بود که توسط  مهدی محمدی خوانده شد. در این بخش با حضور رضا میرزایی رئیس حوزه هنری اراک و علی گلستانی بر صحنه جایزه منتقدان به نمایش پیله از شهر اراک اهدا شد.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره تئاتر استان مرکزی از بنیه آکادمیک بسیار خوب این استان علیرغم کمبود امکانات مورد نیاز یاد کرده و افزود: استان مرکزی هنرمندان و اساتید قابلی به جامعه هنری کشور تحویل داده است.

وی با توجه به اندک بودن سالن تئاتر و زیر ساخت های استاندارد اجرای تئاتردر این استان قول همکاری جهت کمک به تجهیز نورسالن تتاتراستان را به هنرمندان داد.

مدیر کل هنرهای نمایشی با اشاره به ساختارگذشته انجمن های هنرهای نمایشی که به صورت دولتی اداره می شده اند به تغییراتی که در این زمینه و طی دوران تصدی اش بر مدیریت تئاتر کشور ایجاد شده اشاره کرده و تصریح کرد که همه باید برای استمرار فعالیت های گروههای نمایشی و جلب حداکثری مخاطب به سالنهای تیاتر بکوشیم.

وی در آخر با معرفی پرتال ایران تئاتر، بهره گیری انجمن هنرهای نمایشی از این ظرفیت رسانه ای را برای اطلاع رسانی برنامه های نمایشی این استان مورد تاکید قرار داد.

ناصر کریمی نیک از هنرمندان پیشکسوت استان نیز پس از اجرای نقالی خطاب به فرماندار اراک گفت: ما دراستانی هستیم که ۴۵ فوق لیسانس حدود ۱۰۰لیسانس و۴دکتر در زمینه پژوهش هنر دارد. برای استان امیرکبیر، استان اصلاحات ، نداشتن یک سالن فاخر معضل محسوب میشود‌.

وی استان مرکزی را استان بی بال وهنرمندان آن را بال پروازی مهاجر خواند.

اهدا جوایز و معرفی برگزیدگان

جشنواره تئاتر استانی مرکزی با داوری سیاوش طهمورث ، محمدامیر یار احمدی و فرشید بزرگ نیا برگزیدگان خود را معرفی کرد. این جشنواره در بخش بروشورو موسیقی هیچ نمایشی را شایسته تقدیر ندانسته و در بخش گریم نیز از طراحی گریم "اتحاد جماهیر تنهایی " از شهر دلیجان مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش بازیگری زن رتبه سوم به طور مشترک به مهسا نظری برای بازی در نمایش "تو‌که نیستی اندوه دروغ" و نفیسه مهری برای بازی در نمایش "حسی ها" اهدا شد. رتبه دوم این بخش به طور مشترک به سمیرا هاشمی بازیگر "همه دختران من" و مرضیه مقیمی اهدا شد.

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره نیز به الهه نادری بازیگر نمایش "همه دختران من" که برای اولین بار حضور در جشنواره را تجربه کرد تعلق گرفت.

در بخش بازیگری آقایان نیز رتبه سوم مشترکا به شهرام سلطانی بازیگر نمایش "وداع با اسلحه و گزارش تصادف" ، سعید کمانی بازیگر "گزارش تصادف" و امیر زاوش بازیگر "توکه نیستی" تعلق گرفت. رتبه دوم این بخش به طور مشترک به ناصر شاه مرادی و داود فضل الهی بازیگران "همه دختران من"اهدا شد.

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را نیز جواد روستایی برای بازی درنمایش "همه دختران من" به خانه برد.

در بخش نویسندگی رتبه سوم به شهرام سلطانی نویسنده "وداع با اسلحه" ، رتبه دوم به امیر زواش نویسنده "تو که نیستی" و رتبه اول نیز به محمد قاسمی و جواد روستایی اختصاص یافت.

در بخش کارگردانی رتبه سوم به بهمن پارسا آرا کارگردان نمایش "توکه نیستی" از اراک، رتبه دوم به شاهین سلطانی کارگردان " وداع با اسلحه" و رتبه اول به جواد روستایی کارگردان "همه دختران من" تعلق گرفت.

تقدیر طراح لباس به طراح نمایش همه دختران من جهان محمدی از ساوه تعلق گرفت.

در بخش طراحی صحنه رتبه سوم به صابر خراجی برای نمایش "پیله" ، رتبه دوم به طراح نمایش "همه دختران من" و رتبه اول به اعظم سلیمانی طراح نمایش "وداع با اسلحه" تعلق گرفت.

دو نمایش برگزیده هیات داوران همه دختران من و وداع با اسلحه به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

این مراسم در فرهنگسرای ایینه اراک با حضور هنرمندان و مسئولین  و اجرای هشت نمایش به کار خود خاتمه داد. گروه های شرکت کننده از شهرستان های اراک، دلیجان، ساوه ،محلات و خمین حضور داشتند.




نظرات کاربران