در حال بارگذاری ...
سراوان و چابهار به آغوش تئاتر استانی بازگشتند

جشنواره تئاتر جایگاه تبادل اندیشه ها و افکار است

بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر سیستان و بلوچستان تا ۸ مهر ادامه دارد.

به گزارش ایران تئاتر بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر سیستان و بلوچستان که از 6 مهر ماه جاری آغاز شده است تا 8 مهر ادامه خواهد داشت.

ملازهی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت و گو با خبرنگار "ایران تئاتر" ضمن اظهار تأسف از این که برآیند همه برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های نمایشی استان‌ها تنها در جشنواره‌های استانی تئاتر نمودار می‌گردد، اظهار امیدواری کرد که هنر تئاتر در استان‌ها، در همه شهرستان‌ها و شهرهای استان مراتب رشد خود را طی کند و تنها به برگزاری سالانه جشنواره تئاتر استانی منحصر نگردد.

دبیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره استانی تأتر سیستان و بلوچستان ورود، تقویت و رقابت افراد و گروه‌های تئاتری استان به عرصه تئاتر حرفه‌ای را از اهداف و رویکردهای مهم این جشنواره دانست و مهمترین دستاورد برگزاری این جشنواره‌ها را ایجاد بستری به‌منظور تبادل اندیشه‌ها و افکار بین اعضا و گروه‌های تئاتری استان دانست. ملازهی، همچنین برگزاری نشست ها و کارگاه های تخصصی تئاتر را همزمان و در کنار برگزاری جشنواره تئاتر استانی مهم و کاربردی دانست و ابراز امیدواری کرد که در جشنواره‌های آینده این امکان ایجاد گردد.

معاون هنری اداره کل ارشاد سیستان و بلوچستان، جشنواره امسال را در مقایسه با جشنواره‌های سال‌های پیشین،‌ دارای رشد کمی و کیفی دانست تا حدی که شهرستان‌های سراوان و چابهار پس از غیبتی 9 ساله به ترتیب با 1 نمایش و 2 نمایش در جشنواره امسال به جمع هنرمندان تئاتر استان بازگشتند. وی، استقبال هنرمندان و مردم از جشنواره امسال را بسیار خوب عنوان کرد تا حدی که در برخی از نمایش‌ها، تماشاگران به دلیل محدودیت گنجایش تالار، ایستاده به تماشای نمایش پرداختند.

رییس انجمن نمایش استان سیستان و بلوچستان، ضمن اعلام برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر برای تقویت و رشد تئاتر شهرستان‌های استان برای جشنواره‌های آینده، ایجاد و گسترش هر چه بیشتر بستر آموزش تئاتر در شهرستان‌های استان را بسیار مهم و کاربردی دانست و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی تئاتر در شهرستان‌های استان را از دیگر برنامه‌های انجمن نمایش این اداره کل دانست که برای جشنواره‌های آینده این استان انجام خواهد شد. ملازهی ابراز امیدواری کرد که سیستان و بلوچستان برای جشنواره سال آینده، جشنواره‌ای 3 روزه با 15 اثر نمایشی را برگزار کند.

بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر سیستان و بلوچستان که از 6 مهر ماه جاری آغاز شده است تا 8 مهر با اجرای نمایش‌های خود ادامه خواهد داشت و در ساعت 19 روز 8 مهرماه جاری در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری شهر زاهدان با معرفی آثار برگزیده هیأت داوران به کار خود پایان خواهد داد.




مطالب مرتبط

گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود
گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود

صادق سهرابی، کارگردان نمایش صحنه‌ای «مچ مدگ ابدمان» توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای را باعث ضایع شدن حق بسیاری از هنرمندان دانست و گفت این رویداد هنری برای شهرها و مناطق کم‌برخودار جای امید و محلی برای یک اتفاق خوب است.

|

کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است
کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است

ارسلان محبی، کارگردان نمایش خیابانی «چرمت شاه» براین باور است که جشنواره‌ها حداقل کاری که می‌کنند فراهم کردن بستر شناخت مردم از این گونه نمایشی است.

|

نظرات کاربران