در حال بارگذاری ...
هنرمندان کردستان از وزیر تقدیر کردند

بهروز غریب پور : علی جنتی برادرانه در کنار هنرمندان بوده است

یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در حالی به پایان رسید که تقدیر هنرمندان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از برنامه های آیین اختتامیه بود.

به گزارش ایران تئاتر ، بهروز غریب پور به نمایندگی از هنرمندان کردستان با اهدا هدایایی از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر کرد.

این هنرمند شناخته شده کشور با قدردانی از حضور وزیر در مریوان گفت: داشتن چنین امکانات فرهنگی و نیروی انسانی در مریوان بسیار مهم است. در این مدت مدام در فکر کراکو لهستان بودم. این شهر با داشتن یک رودخانه و نه دریاچه زیبایی همچون زریوار، به‌خاطر اجرای نمایش‌های آبی در جهان به‌عنوان یک قطب گردشگری شناخته می‌شود.

وی زریوار را منبع ثروت  دانسته و افزود: خلاقیت هنرمندان این خطه نشان داده است با حمایت مالی دولت می‌توانیم این کار را به انجام برسانیم. دولت روحانی تلاش مجدانه‌ای می‌کند تا شرایط را بهبود ببخشد. موانع را درک می‌کنیم و آرزوی توفیق می‌کنیم. همچنین علی جنتی برادرانه در کنار هنرمندان بوده است. از مسئولان توقع معجزه ندارم اما اندکی تامل می‌تواند ما را به آن‌چه نیاز داریم برساند.

غریب‌پور درباره جشنواره تئاتر مریوان، گفت: مردم مریوان در بدترین شرایط این جشنواره را حفظ کرده‌اند که باید به آن‌ها آفرین گفت. رحیم جعفری یک روحانی با شخصیت دلسوز است. البته آسیب‌هایی نیز وجود دارد که این رنج یازده ساله را به خطر می‌اندازد؛ نداشتن دبیرخانه دائم و مشخص نشدن دبیر دور آینده از ضعف‌های جشنواره تئاتر مریوان است.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت روحانی چهار سال آینده را با آرامش بیشتری بگذراند تا این مشکلات را رفع کند.

این کارگردان تئاتر یکی دیگر از مشکلات شهر مریوان را نداشتن مکان‌های فرهنگی دانسته و افزود: به‌راحتی و با تخصیص دادن حداقل بودجه می‌توان بلک باکس ساخت که در تمام دنیا رواج دارند. از علی جنتی، مهدی شفیعی و استاندار کردستان درخواست می‌کنم نسبت به این کار اقدام کنند.

وی پیشنهاد داد روز چهارم مهرماه روز ملی تئاتر خیابانی نام‌گذاری شود و افزود: اگر این روز در تقویم فرهنگی وجود داشته باشد به افرادی که در خطر هستند، احترام گذاشته‌ایم. این افراد سربازانی هستند که پلیدی‌ها و پلشتی‌ها را از میان برمی‌دارند.




مطالب مرتبط

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد
استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد

نخستین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، میزبان حضور گرم تماشاگران این شهر از جمله «بلبل دریاچه» بود و شاهد اجرای 23 نمایش با موضوع‌هایی متفاوت و متنوع شد.

|

نظرات کاربران