در حال بارگذاری ...
اختتامیه به یاد ماندنی برای هنرجویان تئاتر حوزه هنری قم

حوزه هنری هزینه تولید و اجرای «هفت بچه یهودی» را بر عهده گرفت

در مراسم اختتامیه جشنواره هنرجویان تئاتر حوزه هنری استان قم، مقرر شد حوزه هنری قم و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری هزینه تولید و اجرای «هفت بچه یهودی» به کارگردانی حسین اعلایی را متقبل شود

به گزارش دریافتی ایران تئاتر؛ مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر هنرجویان استان قم عصر شنبه؛ دهم مهر ماه 1395 با حضور مهدی حبیبی؛ معاون فرهنگی امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری، کورش زارعی؛ رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، مجدالدین معلمی؛ رئیس حوزه هنری قم، وحید فرجی؛ معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی قم، سیروس همتی؛ بازیگر نام آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون و جمعی از مسئولین سازمان‌های فرهنگی و هنرمندان تئاتر قم برگزار شد.

این مراسم با خوش‌آمد گویی مجدالدین معلمی آغاز شد و با دریافت گواهی پایان دوره توسط هنرجویان کارگاه تئاتر حوزه هنری قم ادامه یافت.

در دوره‌های بازیگری تئاتر، به دنبال تربیت بازیگر نبودیم، به دنبال تربیت هنرمند هستیم.

مجدالدین معلمی؛ رئیس حوزه هنری استان قم در این مراسم درباره آسیبی که تئاتر کشور به آن دچار است سخن گفت: ما در حوزه نمایش دچار یک خلأ نسلی شدیم و باید برای تربیت یک نسل جدید، برای نمایش پرافتخار تئاتر قم همت کنیم. لذا از ابتدای آغاز دوره‌های بازیگری تئاتر، ما به دنبال تربیت بازیگر یا تربیت افرادی که بتوانند در نقش‌هایی بازی کنند نبودیم. ما دنبال تربیت هنرمند بودیم و برای تربیت هنرمند طبیعتاً باید خیلی شاخص‌ها را لحاظ کرد تا یک فرد از یک به اصطلاح هنرجو و علاقمند به هنر؛ نهایتاً به هنرمندی که بتوانیم از او آثار فاخری را ببینیم، تبدیل شود.

وی که در جمع مدیران سازمان‌های فرهنگی و هنرمندان تئاتر سخن می‌گفت، در ادامه به فلسفه برگزار جشنواره «اولین تجربه» پرداخت و گفت: این جلسه خودش یک تمرین برای ماست که یاد بگیریم چطور اجرا کنیم، چطور جایزه بگیریم، چطور روی سن بیاییم، چطور ناراحت بشویم، چطور ناراحت نشویم، از گرفتن جایزه، از نگرفتن جایزه. و به این نکته برسیم که هنرمند شدن چه سختی‌ها و چه مراحلی دارد.

وی در ادامه به روند پیشرفت هنرجویان حوزه هنری در دوره برگزاری کارگاه آموزشی حوزه هنری قم اشاره کرد و گفت: از ابتدا شاهد این بودیم که احمد سلیمانی مدرس این دوره بر نظم افراد، حضور هنرجویان در کارگاه، جدی کار کردن افراد و اینکه اینجا یک جشنواره‌‌ در حال برگزاری است، جدی و سختگیر بود. جدیتی که در برگزاری سه دوره جشنواره پیشین نیز وجود داشت. در طول این چهار دوره به این پختگی رسیدیم که اکثریت کارها، حتی کارگردانی آثار را خود بچه‌هایی که آمدند اینجا و کار را از صفر شروع کردند، دست گرفتند. این اتفاقات این نوید را به ما می‌دهد که می‌توانیم به آن هدف اولیه که تربیت نسل جدیدی از هنرمندان نام آور نمایش برای قم است، برسیم.

معلمی در پایان سخنانش از احمد سلیمانی مسئول واحد نمایش حوزه هنری قم و مدرس دوره بازیگری تئاتر حوزه هنری، همکارانش در حوزه هنری قم، هیئت داوران، مسئولان سازمان‌های فرهنگی و هنرمندان حاضر در جلسه تشکر و قدردانی کرد

در این بخش هنرجویان قسم‌نامه خود را راقرائت کردند. همچنین مهدی حبیبی نیز پیرامون آموزش تئاتر در مراکز استانی حوزه هنری سخنرانی ایراد کرد. سخنرانی محمدحسین آقابابایی؛ معاون فرهنگی حوزه هنری استان قم و قرائت بیانیه توسط محمدرضا شاهمردی؛ از اعضای هیئت داوران بخش دیگری از این مراسم را به خود اختصاص داد و در پایان برگزیدگان این جشنواره به ترتیب زیر معرفی معرفی و از آن‌ها تقدیر شد.

در بخش بازیگری زن دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به دو برگزیده این بخش فاطمه خلج و نجمه دهقان اهداء شد. همچنین از از مریم دانشور و زهرا آقایی تقدیر شد.

در بخش بازیگری مرد دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به علی صدیق رسید و از عرفان کریمی، علیرضا وفسی و میلاد قره‌داغی تقدیر شد.

محمدرضا حبیبی نیز برای طراحی بروشور نمایش «اَدا» لوح تقدیر و تندیس جشنواره دریافت کرد.

همچنین از میان نمایش‌های اجرا شده «نمایش هفت بچه یهودی» به کارگردانی حسین اعلایی جایزه‌ی ویژه را دریافت کرد تا حوزه هنری قم و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری هزینه تولید و اجرای این نمایش را متقبل شود.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران