در حال بارگذاری ...
منصور خلج اعلام کرد

جشنواره تئاتر بسیج مانند سایر جشنواره‌ها نیست

منصور خلج اعتقاد دارد که روش اجرایی دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور تجربه تازه و خوبی در بدنه تئاتر است و ثمرات خوبی از آن در آینده نمایانگر می‌شود.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، منصور خلج؛ از اساتید راهنمای دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج گفت: روشی که در جشنواره تئاتر بسیج امسال انتخاب شده، تجربه تازه و خوبی است. انتخاب داستان از میان چند داستان دیگر و قرار دادن اساتیدی برای پرورش این نمایشنامه‌نویسان جوان نشان از برنامه‌ریزی بلندمدتی دارد و این نوید را می‌دهد که صرفا با یک جشنواره تئاتری که به‌صورت معمول شاهد برگزار آن هستیم روبه‌رو نیستیم. این شیوه کاری باعث می‌شود هنرمندانی از سراسر کشور در جشنواره حاضر شوند و تبادل‌نظر بین آن‌ها صورت می‌گیرد و با نظرات هم آشنا می‌شوند که این نظرات قابل‌احترام است.

خلج با اشاره به ارتباط اساتید پس از برگزاری کلاس‌های آموزش اظهار داشت: هنرجویان کارهای خود را از طریق ایمیل ارسال می‌کنند و اثر هنری در یک تبادل پیوسته قرار می‌گیرد. در حقیقت انگیزه‌ای می‌شود تا بهتر و با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهند. من نیز به‌عنوان استاد راهنمای منطقه دو جشنواره یعنی استان‌های کرمانشاه، کردستان و لرستان بودم و همچنان با هنرمندان حاضر در این کلاس‌ها در ارتباط هستم.

این هنرمند پیشکسوت تاکید کرد: نظر من بر این است که یک جلسه حضور مستقیم مربی اگر بیشتر شود پس از دو ماه که نشست اول صورت می‌گیرد، یک نشست دیگر صورت بگیرد و دوباره همان مربی کارهایی که کامل شده را یک بار دیگر ببیند و در حضور دیگران خوانده شود و دوباره پس از مدتی این نوشته در حضور اساتید دیگر خوانده شده و با نظارت و پیشنهادات آن‌ها پخته‌تر و کامل‌تر شود.

خلج در پایان گفت: حرکت بسیج هنرمند در دوره تازه ستودنی است و امیدوارم این رویه همچنان ادامه یابد تا شاهد شکوفایی هنرمندان جوان و خلاق تازه‌ای در عرصه تئاتر باشیم، به‌ویژه هنرمندان شهرستانی که همواره از نگاه آموزشی محروم بوده‌اند.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور بهمن‌ماه امسال به دبیری کوروش زارعی برگزار می‌شود.




نظرات کاربران