در حال بارگذاری ...
برنامه‌‌های استان خوزستان در ماه محرم اعلام شد

اجرای دو برنامه عاشورایی در دستور کار قرار گرفت

«اینجا کربلاست» در میناب اجرا می‌شود و انجمن تعزیه پارسیان نیز در ایام محرم و صفر تعزیه برگزار می‌کند

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، در میناب و پارسیان نمایش‌های عاشورایی برگزار می‌شود.

نمایش عاشورایی « اینجا کربلاست» در میناب اجرا می شود

رضا اوژند؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب گفت: با شروع ماه محرم؛ ماه خون و قیام برنامه‌های عزاداری گسترده‌ای در این شهرستان مذهبی در حال انجام است . هنرمندان این شهرستان نیز همراه و همگام با سایر عزاداران حسینی با به تصویر کشیدن واقعه عاشورا با استفاده از ابزار هنر در جهت انتقال پیام و مفاهیم عاشورا تلاش می کنند.

وی در ادامه افزود: گروه نمایش عمار یاسر به کارگردانی داوود رمضان‌زاده وابسته با این اداره نمایش «اینجا کربلاست» را در تاریخ 26 مهرماه با حضور هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر میناب در محل بستر رودخانه اجرای خواهد کرد .

آغاز مراسم تعزیه عاشورایی در پارسیان

محمد اسدی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان از آغاز به کار مراسم تعزیه عاشورایی در پارسیان خبر داد و گفت: مراسم تعزیه از امروز تا پایان ماه محرم در مجاورت گلزار شهدای گمنام شهرستان برگزار می شود. انجمن تعزیه از سال 1390 فعالیت خود را در شهرستان آغاز کرد و همه ساله مراسم دهه محرم و ایام فاطمه را با حضور پر شور مردم برگزار می کند.

رئیس اداره ارشاد پارسیان هنر را بهترین ابزار انتقال مفاهیم عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: اگر هنر در خدمت ارزش ها قرار بگیرد آنوقت می بینیم که ارتباط مردم با مفاهیم ارزشی دچار تغییر جدی خواهد شد.

اسدی وجود ده‌ها شبکه خارجی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی مردم را تهدیدی جدی خواند و گفت: وقتی دشمن از ابزار فرهنگی و هنری در تغییر ذائقه مردم استفاده کرده بهترین راه مقابله با آن نیز استفاده از همین ابزار است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان همچنین یادآور شد: انجمن تعزیه شهرستان امروز در جایگاه خوبی قرار دارد و با پرورش نیروها در آینده می‌توانند در سوگواره‌های ملی نیز حضور پیدا کنند.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران