در حال بارگذاری ...
کوروش زارعی خبر داد:

اجرای سه نمایش تا پایان ماه صفر در تماشاخانه مهر

مدیرمرکزهنرهای نمایشی حوزه هنری از اجرای سه نمایش تا پایان ماه صفر خبر داد.

کوروش زارعی به ایران تئاتر گفت: سه نمایش واگویه های علی گندابی، دل آخته و کربلای بی شمر در ایام محرم و صفر در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می شود.
وی افزود: ابتدا واگویه‌های گندابی به نویسندگی و کارگردانی محمد جواد کبودرآهنگی از استان همدان همزمان با دهه اول محرم ،ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه می رود‌ 
سهراب نیک‌فرجاد، سید مهرد‌ادکاوسی‌حسینی، احمد‌رضا جلیلوند، سعید باغبانی‌نیر،یاسر محمد‌ی، ند‌ا هاد‌یان، سعید محمود‌یان، محمد طالبی، سپهر مسافریان، میلاد سلوکی، سعید متعبد، اکبر اسلامی، منصور رضانیا، علی پاشاپور، نگارفیروزی و محسن صلواتی بازیگران نمایش «واگویه‌های گندابی» هستند.
دل آخته به کارگردانی جلال خباز دیگر نمایشی است که تا پایان ماه محرم ،در تماشاخانه مهرحوزه هنری روی صحنه می رود. 
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: روز ششم محرم است آهنگر پیری درحال ساخت شمشیر های بسیار می باشد ؛جوانی ناشناس وارد میشود روی پوشانده او نامه ای به مهر پیرمرد همراه دارد نامه دعوت حسین به کوفه در طول قصه متوجه می شویم جوان فرزند پیرمرد است که ده سال قبل برای علم آموزی به مدینه رفته وحال بازگشته و میخواهد پدر وقبیله را به یاری کاروان ببرد که....
زارعی تصریح کرد: در نمایش دل آخته به کارگردانی جلال خباز و نویسندگی محسن جسور، سعیده بحرالعلومی، رسول نقوی، حسین میرزائیان و‌مسعود بهارلو  بازی می کنند. هم چنین احمد‌نگهبان طراح گریم و سهیلا جوادی لباس این‌نمایش هستند .
مدیرمرکزهنرهای هنری نمایشی حوزه هنری هم چنین خاطر نشان کرد:  نمایش کربلای بی شمر در ماه صفر در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می شود. 




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران