در حال بارگذاری ...
عاشورا تا اربعین : کارگردان نمایش شاهزاده مطرح کرد:

سالی یک اثر مذهبی روی صحنه می برم

نمایش شاهزاده به کارگردانی اکبر قهرمانی از اول تا نیمه صفر در شهرستان های استان مازندران روی صحنه می رود.

کارگردان این نمایش به ایران تئاتر گفت: این اثر در فضای کاملا رئالیستی روایت می شود و برای اولین بار است که روی صحنه می رود.

قهرمانی تصریح کرد: تاکنون شش اثر دینی و مذهبی را روی صحنه داشتم و آثاری را در تهران در سالن هایی همچون مولوی، خانه نمایش، چهارسو ، فرهنگسراها و... اجرا کرده ام. علاوه بر این نیز آثار متعددی دینی و مذهبی نیز در بخش خیابانی نوشته و کارگردانی و به اجرا در آورده ام و در نظر دارم اگر توفیقی حاصل شود، سالی یک اثر در این ژانر کارگردانی و به اجرای عمومی  بپردازم.

کارگردان نمایش شاهزاده درباره میزان اثرگذاری آثار مناسبتی در ایامی همچون محرم خاطر نشان کرد: قطعا بی تاثیر نخواهد بود ولی شرط آن است که همه متولیان امر در این مجموعه یک دل و یک صدا و با هدفی مشخص و روشن مسیر را هموار سازند تا در تمام زمینه ها تاثیرات مثبت  آن را شاهد باشیم و به نتیجه مورد نظر برسیم.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: ابن وکیده از سربازان دشمن در واقعه کربلا یک شب برای نگهبانی سر امام حسین(ع) مامور میشود..او در آن شب تصمیم می گیرد، سر امام را دزدیده و به همسرش نشان بدهد و....

شاهزاده با طراحی و کارگردانی اکبر قهرمانی، نویسندگی اسماعیل بایگی، آهنگسازی فریبرز رستم اولاد، بازی مرتضی قربانی و سمیه پوریان، دراماتورژی آیدین حق پناه در سالن های آمفی تاتر شهرستان های استان مازندران روی صحنه می رود.

مشاور کارگردان این پروژه رحمت امینی است.

شاهزاده از ۱۱ آبان تا ۲۵ آبان مصادف با ۱ صفر تا ۱۵ صفر در استان مازندران اجرا می شود.

 

 

 




نظرات کاربران