در حال بارگذاری ...
فردا ساعت ده صبح بیست و ششمین روز از پاییز

پیکر سعید کشن فلاح از حوزه هنری تشییع می شود

پیکر استاد سعید کشن فلاح که روز گذشته چشم از جهان فرو‌بست، فردا در بیست و ششمین روز از پاییز از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تشییع می شود.

به گزارش ایران پیکر استاد سعید کشن فلاح فردا دوشنبه 26 مهر ساعت 10 صبح از حوزه هنری تشییع می شود.

سعید کشن فلاح مدیر سابق مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و از هنرمندان و مسئولان فرهنگی پیشکسوت، استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر، دیروز هنگام برگشت از کرمانشاه در مسیر همدان در بیمارستانی در همدان بستری شد و با وجود تلاش پزشکان چشم از جهان فرو‌بست.

سعید کشن‌فلاح، متولد 1335، ﻋﻀﻮ ﻫیئت ﻋﻠمی ﺩﺍﻧﺸﻜﺪﻩ ﺳﻴﻨﻤﺎ ﻭ ﺗﺌﺎﺗﺮ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻫﻨﺮ، کارشناس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و کارشناس ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس بود.

وی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر بود و در سال 1383 به عنوان مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری منصوب شد که دوره چهارم جشنواره تئاتر کوتاه جوان، 7 دوره جشنواره سراسری تئاتر ماه، یک دوره جشنواره سراسری پانتومیم، یک دوره جشنواره تک و یک دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی سیره پیامبر اعظم(ص) در زمان مدیریت او برگزار شد.

همچنین دبیری جشنواره تئاتر فجر، ریاست دانشگاه هنر تهران، مدیریت دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری و ... را نیز در کارنامه کاری خود دارد و اهالی فرهنگ و هنر او را جز مدیران موثر این عرصه می‌دانستند.

سعید کشن‌فلاح علاوه بر تئاتر در حوزه تصویر نیز فعالیت می‌کرد. او در مقام بازیگر، دو فیلم سینمایی، ۱۰ فیلم تلویزیونی، ۱۲ سریال و ۵۰ تئاتر را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین چندین مقاله در خصوص فرهنگ و رسانه، بازیگری جنگ، نمایشنامه‌خوانی و ... نیز تالیف کرده است.

از فعالیت‌های کشن‌فلاح در حوزه پژوهش می‌توان به طراحی و راه اندازی کتابخانه تخصصی هنر اسلامی ،سرپرستی علمی دانشجویان ایرانی در بریتانیا و ایرلند، راه اندازی چاپخانه دانشگاه هنر در تهران، تاسیس پردیس دانشگاهی هنر ۲ و ... اشاره کرد.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران