در حال بارگذاری ...
سه پیام تسلیت به مناسبت درگذشت استاد سعید کشن فلاح

ضایعه عظیمی برای تئاتر کشور رخ داد

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ، مرکز تئاتر مولوی و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در پی درگذشت استاد سعید کشن فلاح پیام های تسلیت منتشر کردند.

به گزارش ایران تئاتر در متن پیام انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس آمده است: ضایعه فقدان هنرمند متعهد و بسیجی، استاد سعید کشن فلاح در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) موجبات تاسف و تالم عمیق خانواده بزرگ تئاتر کشور را فراهم آورد.

 بی شک یاد و خاطره آن هنرمند برجسته انقلابی که عمر گران بهای خویش را صرف تربیت و هدایت خیل عظیمی از دانش آموختگان، مدیران و فعالان فرهنگی حوزه هنرهای نمایشی کشور نموده بود و در عرصه های مدیریتی همچون شورای سیاست گذاری تئاتر مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس)، جشنواره بین المللی تئاتر فجر، حوزه هنر و اندیشه اسلامی، تئاتر دانشگاهی و همچنین خلق آثار ماندگار نمایشی خوش درخشیده بود در اذهان علاقمندان، مخاطبان و اهالی تئاتر جاوید و مانا خواهد بود.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت به نمایندگی خیل کثیری از هنرمندان عرصه تئاتر مقاومت کشور درگذشت این پرچم دار هنر ارزشی و انقلابی را به خانواده محترم آن فقید سعید و جامعه هنری کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عزیز علو درجات و برای بازماندگان آن مرحوم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماید.

هم چنین پیام تسلیت مرکز تئاتر مولوی به مناسبت درگذشت دکتر سعید کشن فلاح نیز بدین شرح است: ضایعه ی عظیمی تئاتر دانشگاهی کشور را مبهوت اندوه کرد. هنرمندی فقید و استادی گرانقدر از میان اهالی تئاتر به دیار باقی شتافت که اثرات متعدد تلاشهای علمی و عملی ایشان بدون شک سهم بسیاری در تعالی جریان تئاتر دانشگاهی کشور داشته است.

استاد فرزانه و عالم، دکتر سعید کشن فلاح از مدیران سابق مرکز تئاتر مولوی در حوزه های متعدد نظری و مدیریتی و هنری، با تربیت و هدایت شاگردانی بسیار، نقش پررنگی در تاریخ معاصر هنرهای نمایشی کشور داشته و خواهد داشت. سالها فعالیت آموزشی در دانشگاههای مختلف و حضور مستمر در کنار دانشجویان در بسیاری از فعالیت های هنری و علمی از ویژگی‌های برجسته این استاد فقید بود.

تئاتر مولوی، مرکز تئاتر دانشگاهی کشور، درگذشت این استاد گرانقدر را به خانواده ی محترم و همه ی اهالی تئاتر، سینما و خصوصا دانشگاهیان تسلیت عرض می نماید و امید آن است تا یاد ایشان همواره در تئاتر دانشگاهی ایران مانا و جاوید باشد.

 در متن پیام عباس سروری رئیس حوزه هنری  استان کرمانشاه نیز آمده است: عجب داستانی است آفرینش، بودن و زیبا سرودن و سپس بازایستادن که آغازی بی پایان را می سراید.

خبر غم انگیزدرگذشت مردی از دیار کرمانشاه سرافراز و از جنس خوبی ها که با تمام مهربانیش هنرمندانه راه سفر ابدی را در پیش گرفت و دوستداران خود را در داغی جانسوز به جا گذاشت باعث تاثر وتاسف گردید.

زادن و کشتن و پنهان کردن           دهر را رسم و ره دیرین است

اینجانب درگذشت هنرمند عالی مقام و استاد دلسوز دکتر سعید کشن فلاح را به خانواده ی فهیم حوزه هنری، جامعه ی فرهنگی کشور، هنرمندان، شاگردان و ارادتمندان این فقید سعید به خصوص خانواده ی معزز ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان علو درجات برای این عزیز سفر کرده و صبر جزیل برای بازماندگان را مسئلت می نمایم.


 

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند
گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند

نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر» که در تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت، می‌گوید این نمایشنامه و اجرا بر اساس ایده کلاژ و نقاشی شکل‌ گرفته و تکنیکی مؤثر در نمایش «سه خواهر» است و در طول نمایش انگار کلاژی را می‌بینیم که در ذهن مخاطب داستانی را روایت می‌کند.

|

نظرات کاربران