در حال بارگذاری ...
به یاد سعید کشن فلاح

اجراهای خانه نمایش آغاز شد

شب گذشته اجرای آثار جدید خانه نمایش اداره تئاتر آن سیب سرخ و آخه اینجا نزدیکتره به خدا آغاز و به سعید کشن فلاح تقدیم شد.

به گزارش ایران تئاتر محمود فرهنگ مدیر دفتر کانون نمایش های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاح نمایش آن سیب سرخ به کارگردانی شهاب راحله گفت: خوشحال هستم که اجراهای کانون نمایش های دینی با موضوعات مذهبی دوباره آغاز شد. این روزها در غم از دست دادن هنرمند بزرگ سعید کشن فلاح هستیم و امیدوارم که روحش شاد باشد.
در ادامه کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز گفت: از اینکه فعالیت های کانون نمایش های دینی رونق گرفته است، خوشحال هستم‌ .این نوع از تئاتر مخاطب خاص خودش را دارد و مردم همیشه از ما سراغ چنین آثاری را می گیرند. از آقای فرهمگ‌که دوباره چنین جریانی را به راه  انداختند تشکر می کنم.
وی در ادامه به درگذشت سعید کشن فلاح اشاره کرد و گفت: او معلمی با اخلاق، مهربان و دلسوز بود و قبل از بعد از انقلاب اسلامی خدمات بسیاری به تئاتر کرد. شاگردان بسیاری تربیت کرد که الان هر کدام در عرصه هنر فعالیت می کنند. روحش شاد و با اجازه گروه اجرا را به روح بلند سعید کشن فلاح تقدیم می کنم.
پس از اجرای نمایش آن سیب سرخ نمایش آخه اینجا نزدیکتره به خدا به کارگردانی حامد هوشیاری روی صحنه رفت. 
 پیش از اجرای نمایش محمود فرهنگ گفت: چند دوره جشنواره صاحبدلان برگزار شد و آثاری در تهران و شهرستان ها به شکل غیررقابتی اجرا شدند‌ .امسال نیز کانون نمایش های دینی از بیست اثر حمایت کرده و قرار است، نمایش هایی در شهرهای مختلف اجرای عمومی داشته باسند و دو‌اثر در خانه نمایش اجرا می شوند. امیدوارم که اجراهای خوبی باشند. 
در ادامه کریم اکبری مبارکه بازیگر پیشکسوت گفت: قبل از انقلاب تعداد سالن های تئاتر کم بود مثلا مولوی، تئاتر شهر، سنگلج و کارگاه نمایش را داشتیم اما بعد از انقلاب خوشبختانه تعداد سالن ها بیشتر شد .قبل از ایام محرم هر شب صد نمایش  روی صحنه می رفت .این نشان می دهد تئاتر خانواده بزرگی دارد .امیدوارم مسئولین به این هنر بیشتر رسیدگی کنند و سالن های دولتی بیشتری ساخته شود تا گروه ها مجبور نباشند برای تمرین و اجرا هزینه پرداخت کنند و در این مورد مشکلی نداشته باشند .امیدوارم نمایش خوبی را شاهد باشیم و این اجرا را به سعید کشن فلاح تقدیم می کنم.‌
آن سیب سرخ به کارگردانی شهاب راحله ساعت ۱۸ و آخه اینجا نزدیکتره خدا به کارگردانی حامد هوشیاری ساعت ۱۹:۳۰ تا هفتم آبان ماه در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می شوند




مطالب مرتبط

همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن
همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و حسن دولت‌آبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از کاربری‌های این ساختمان را تبدیل آن به محل پلاتو برای نسل جوان تئاتر ایران به‌منظور تمرین و اجرا و حتی ایجاد موزه تئاتر ...

|

اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران
اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران

اتابک نادری می‌گوید بخش‌های مختلف اداره‌کل هنرهای نمایشی تلاش کرده‌‌اند تا در این سال‌ها، سندها، کتاب‌ها و عکس‌های تئاتر ایران را حفظ و نگهداری کنند تا روزی موزه‌ای راه‌اندازی شود که امید است ساختمان سابق اداره تئاتر، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به چنین مکانی ...

|

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور بهره‌برداری و تجهیز زیرساخت‌های تئاتری کشور از ساختمان سابق اداره برنامه‌های تئاتر واقع در خیابان پارس بازدید کرد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندان از کریم اکبری‌مبارکه گفتند

یادی از هنرمندی که برای تئاتر کودک تلاش وافر داشت
مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندان از کریم اکبری‌مبارکه گفتند

یادی از هنرمندی که برای تئاتر کودک تلاش وافر داشت

مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان با حضور در آیین افتتاحیه نمایش «کتابخورها» و بزرگداشت زنده‌یاد کریم اکبری‌مبارکه از تلاش‌های این هنرمند فقید برای تئاتر کودک گفتند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

نظرات کاربران