در حال بارگذاری ...
قائم‌مقام جشنواره تئاتر مهر کاشان اعلام کرد:

جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در تقویم وزارت ارشاد ثبت می‌شود

مجتبی رضازاده اعلام کرد که دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در تقویم وزارت ارشاد ثبت می‌شود

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، مجتبی رضازاده؛ قائم‌مقام ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در نشست خبری این رویداد، اعلام کرد: رویکرد سازمان فرهنگی‌ورزشی برای جشنواره دوازدهم آن است که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های پیشین مورد موشکافی قرار گرفته و آنچه در شرایط کنونی در حوزه فرهنگی و اجتماعی صرف و صلاح است مورد اهتمام قرار گیرد.

مجتبی رضازاده با اشاره به تشکیل شش کارگروه برای جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان گفت: جلسات مستمر ستاد برگزاری جشنواره به‌صورت دو هفته یک‌بار با بررسی جزییات روندها در سازمان برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری کاشان، برگزاری نخستین دوره رقابت‌های نمایشنامه‌نویسی سراسری مهر را اتفاقی نو دانست و گفت: با این اقدام می‌توان بانک اطلاعاتی جامعی از نمایشنامه‌ها و متون نمایشی موردنظر سازمان را فراهم آورد و بستر تغذیه محتوایی گروه‌های تئاتر شهرستان را در بلندمدت مهیا ساخت.

رضازاده همچنین از ثبت جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: پیگیری‌های نهایی برای این امر در حال انجام است که می‌تواند بر اعتبار این رویدار هنری بیفزاید.

مشاور شهردار کاشان همچنین با یادآوری اولویت‌های 10 گانه در عرصه فرهنگ شهروندی گفت: با گردآوری بانک اطلاعاتی نمایشنامه‌نویسی می‌توان آثار نمایشی را پیرامون این اولویت‌ها که در زمره چهار حوزه کالبدی و شش زمینه اخلاق شهروندی قرار می‌گیرد، برای شهروندان در طول سال طراحی و اجرا کرد.

وی همچنین از رویکرد حمایتی سازمان فرهنگی‌ورزشی از گروه‌های نمایشی بومی خبر داد و افزود: با ارائه محتوای مناسب به این گروه‌ها می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای برنامه‌های هنری مبتنی بر اهداف سازمان در حوزه فرهنگ شهروندی استفاده کرد.

قائم‌مقام ستاد برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در ادامه در مورد بخش‌های جنبی جشنواره یادآور شد: در این جشنواره به‌منظور افزایش بعد آموزشی و غنای محتوایی، علاوه بر دو بخش نمایش صحنه‌ای و خیابانی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران و اساتید برجسته عرصه تئاتر پیش‌بینی‌شده است.

رضازاده سپس به اولویت‌های جشنواره دوازدهم پرداخت و تصریح کرد: آشنایی با سیره و سبک زندگی نبوی و مکتب جعفری، اهتمام به فرهنگ مهدویت و انتظار، انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت با نگاه ویژه به شهدای مدافع حرم، سبک زندگی اسلامی ایرانی با موضوعات عفاف و حجاب، ساده‌زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی، اعتیاد و طلاق و فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی ازجمله اولویت‌های مدنظر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان محسوب می‌شود.

محسن خسروی؛ مسئول کمیته فنی و داوران دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان نیز در این نشست با اشاره به استقبال هنرمندان عرصه تئاتر از این جشنواره و مسابقه نمایشنامه‌نویسی تاکید کرد: ارتباط قریب به اتفاق آثار ارسالی به جشنواره با موضوعات و مضامین طرح شده ازجمله اتفاقات مثبت این رقابت فرهنگی به شمار می‌رود.

محسن خسروی همچنین به ارائه آمار میزان شرکت‌کنندگان در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر و نخستین مسابقه نمایشنامه‌نویسی پرداخت و از اعلام نتایج نهایی داوری‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

عبدالرضا تولیت؛ عضو کمیته فنی و داوران جشنواره دوازدهم نیز با تقدیر از رویکرد ارزش‌مدارانه شهرداری و سازمان فرهنگی‌ورزشی در حوزه هنر نمایش، آن را گامی بلند در جهت مقابله با ولنگاری فرهنگی دانست.
 




نظرات کاربران