در حال بارگذاری ...
در آیین گشایش نمایش مطرح شد:

هادی مرزبان: بی پیرایگی «شراره» مرا شگفت زده کرد

هادی مرزبان و مصطفی مختاباد در آیین گشایش «شراره» در خانه‌موزه استاد انتظامی لب به تحسین این اثر گشودند.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، آیین گشایش نمایش «شراره» اثر محمدمهدی خاتمی سه‌شنبه؛ 27 مهرماه، ساعت 19 با حضور هادی مرزبان، مصطفی مختاباد، محمود بنفشه‌خواه و جمع کثیری از هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر در خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی برگزار شد.

هادی مرزبان؛ نویسنده و کارگردان تئاتر، «شراره» را اثر قابل‌احترامی دانست و گفت: این نمایش مرا شگفت‌زده کرد، اثری شاعرانه، ساده و بی‌پیرایه و درعین‌حال عمیق که به‌خوبی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و او را متاثر می‌سازد.

مرزبان ضمن تقدیر از متن زیبا، کارگردانی منطبق بر متن و بازی‌های روان و یکدست بازیگران گفت: من بروز و ظهور چنین آثاری را تحسین می‌کنم و برای این گروه آرزوی موفقیت دارم.

دکتر مصطفی مختاباد نیز «شراره» را اثر اجتماعی موفقی برشمرد که در ذات خود مضمون دفاع مقدس و آدم‌های این حوزه را با تیزبینی واکاوی می‌کند و در ادامه افزود: در حوزه تئاتر اجتماعی مخاطب و عوامل اجرا نسبت به یکدیگر اشراف دارند و در یک جهان آشنا باهم دیدار می‌کنند و «شراره» با قرار دادن یک فضای زیباشناسانه و بدیع پیش روی مخاطب، به‌نوعی در این حوزه آشنازدایی می‌کند.

وی در ادامه افزود: خاتمی در اجرا از فضای ملودراماتیک فاصله گرفته و به ناتورالیسم و نئورئالیسم نزدیک شده که نمونه‌های آن را می‌توان در استفاده از بوی غذا و عطر در صحنه برشمرد که از منظر نشانه‌شناسی قابل تعمق جذاب است و من درمجموع این نمایش را اثری جسورانه، خلاق و یک تجربه تئاتریکال موفق می‌خوانم.

در نمایش «شراره»؛ کار گروه تئاتر خرداد، الهه پژوهی، سحر شفیعی، علی رجایی، محمود کریمی، مهری شمس، احسان امیری‌پور، فهیمه نوروزی و غلامرضا عارف‌نژاد به‌عنوان بازیگر، راضیه ایرانی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، علیرضا سوزنچی مجری طرح، امیر احسان امیری پور مدیر تولید، مهدی حسنی آهنگساز، رضا حسن‌زاده طراح صحنه، امیرحسین خاتمی مدیر صحنه، هادی شیرازی منشی صحنه، زهره بی‌خوش طراح لباس، محسن جعفری طراح پوستر و بروشور، امیر خدامی عکاس، ژیلا حسین‌زاده امور بین‌الملل و مهدی رفیع زاده به‌عنوان مشاور رسانه حضور دارند.

این نمایش همه‌روزه ساعت 19 درمحل خانه موزه استاد انتظامی روی صحنه می‌رود.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود
گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود

هادی مرزبان، کارگردان پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه خبر تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان فعال نمایش ایرانی بود، گفت امیدوارم در سال جدید هیچ کدام از بچه‌های تئاتر غم نان نداشته باشند تا بتوانند راحت و بدون دغدغه در صحنه‌های تئاتر حاضر باشند.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش تازه‌های تئاتر جشنواره فجر

محمدمهدی خاتمی: کیفیت آثار، مهم‌ترین ملاکِ انتخاب ما بود
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش تازه‌های تئاتر جشنواره فجر

محمدمهدی خاتمی: کیفیت آثار، مهم‌ترین ملاکِ انتخاب ما بود

محمدمهدی خاتمی، عضو هیئت انتخاب بخش تازه‌های تئاترِ چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فجر، مهم‌ترین ملاک انتخاب آثار این بخش را کیفیت بالا به لحاظ فرم و محتوا دانست.

|

نظرات کاربران