در حال بارگذاری ...
محمود فرهنگ از طرح عاشورا تا اربعین گفت:

شهرهای مختلف تا پایان صفر رنگ نمایش دینی می گیرند

مدیر کانون نمایش‌های دینی گفت: نمایش هایی که در طرح عاشورا تا اربعین شرکت دارند، به لحاظ مالی مورد حمایت اداره کل هنرهای نمایشی و کانون نمایش های دینی هستند و خوشبختانه همکاری خوبی برای اجراها از جانب شهرستان ها رخ داد.

محمود فرهنگ به ایران تئاتر گفت: در قالب طرح عاشورا تا اربعین حسینی تعدادی نمایش صحنه ای و خیابانی در شهرهای مختلف اجرا می شود. بحث بودجه همیشه یکی از دغدغه های مهم گروه های تئاتری است. با توجه به اینکه به لحاظ مالی اداره کل هنرهای نمایشی و کانون نمایش های دینی از این اجراها حمایت کردند و همکاری ها فقط در حد مهیا کردن سالن و امکانات اجرا بود، خوشبختانه همکاری خوبی شکل گرفت و استان ها خوب همکاری کردند.

فرهنگ تصریح کرد: کانون نمایش های دینی چند دوره جشنواره صاحبدلان را در بخش های صحنه ای، خیابانی ، نقالی، پرده خوانی  برگزار کرد . در فصل جدید کاری کانون، برای آثاری که دوره قبل در جشنواره صاحبدلان پذیرفته شده بودند اما فرصت و مجالی برای اجرا پیدا نکردند، فراخوان دادیم و با توجه به اینکه قبلا پذیرفته شده بودند و شاید در این فاصله زمانی دچار تغییر شده باشند، از دست اندرکاران خواستیم تا دوباره آثار را بفرستند. پانزده اثر در بخش صحنه ای و پنج اثر خیابانی انتخاب شدند تا در قالب طرح عاشورا تا اربعین حسینی اجرای عمومی داشته باشند.

وی درباره اجرای نمایش های در شهرهای مختف تصریح کرد: نمایش ها از 25 محرم تا 30 صفر اجرا می شوند و فقط آثار شهر تهران از 14 محرم اجرای خود را آغاز کرده اند. گروه های شهرستان در شهرهای خودشان اجرا دارند و فقط دو اثر از استان های مازندران و مرکزی در تمام شهرهای این استان ها اجرا خواهند داشت.

فرهنگ درباره میزان استقبال از نمایش ها گفت: پیش بینی می کنیم، استقبال خوبی از اجراها شود خصوصا که اکثر این گروه ها گروه های شناخته شده هستند و سالها تجربه کاری دارند.

فرهنگ در پایان درباره برنامه های آتی کانون تئاتر دینی خاطر نشان کرد: یکی از فعالیت های جدی ما در کانون نمایش های دینی که تقریبا دوسال است در حال پیگیری آن هستیم، چاپ دایره المعارف نمایش های ایمان گرای دینی است. 




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با پیشکسوت تئاتر و نمایش خیابانی

محمود فرهنگ: از ظرفیت جشنواره‌های منطقه‌ای، برای آموزش بهره ببریم
گفت‌و‌گو با پیشکسوت تئاتر و نمایش خیابانی

محمود فرهنگ: از ظرفیت جشنواره‌های منطقه‌ای، برای آموزش بهره ببریم

محمود فرهنگ، هنرمند پیشکسوت نمایش خیابانی و داور جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس (شیراز)، براین باور است که باید از ظرفیت چنین رویدادهایی برای آموزش و ارتقای کیفی آثار هنرمندان شهرستان‌های سراسر کشور بهره برد.

|

نظرات کاربران