در حال بارگذاری ...
دانشگاه هنر یادبود سعید کشن فلاح را برگزار کرد

در سوگ آن لبخند

عصر چهارشنبه مراسم یادبود سعید کشن فلاح هنرمند مطرح تئاتر در آمفی تئاتر دانشگاه هنر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر در این مراسم که با اجرای سعید اسدی همراه بود، رئیس دانشگاه هنر گفت: زندگی دارای رموز زیادی است.یکی از این این رمزها مرگ است که شاید از واقعی ترین رخدادهای زندگی بشر باشد.
غلامرضا اکرمی ادامه داد: همه ما زمانی به دنیا می آئیم و‌زمانی هم باید از دنیا برویم. چنین مراسم هایی که در غم عزیز از دست رفته برگزار می کنیم ، به ما یادآوری می کند که‌ روزی باید برویم، پس ببینیم در زندگی چه کرده ایم.
تنها چیزی که در زندگی انسان در دنیا باقی می ماند، خوبی و مهربانی است. 
وی افزود: به تصویر جناب کشن فلاح  و لبخندش نگاه می کردم، در آن لبخند معانی زیادی وجود دارد و نشان می دهد که این عزیز ما زندگی خوبی داشته است .با وجود بیماری هیچگاه ندیدم که او‌گله و ‌شکایت کند.
دنیا گذشتنی است و‌ آنچه می ماند نیکی است . پس نیکی کنیم و قدر یکدیگر را بدانیم. این ضایعه را خانواده مرحوم‌‌ جامعه هنری تسلیت می گویم. 
کشن فلاح دلی آباد داشت
هم چنین حجه الاسلام محمد دوست پرور رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر گفت: در دل آباد، دو آدرس وجود دارد. اهالی هنر کهن دورانی است که با این ویژگی ها آشنا هستند. دل آباد، دل بلاکش است چرا که هر چه  افق و‌چشم انداز نگاهتان بلندتر باشد و شعاع دید بازتر باشد، دردمندی بیشتر است ضمن اینکه دل آباد گرمابخشی و نورافزایی هم دارد و مرحوم کشن فلاح یکی ازسترگ مردانی بود که دلی آباد داشت.
امیدوارم جایگاهش نورانی باشد 
تاجبخش فناییان کارگردان و نویسنده تئاتر نیز در این مراسم گفت: اصلا عجیب نیست که سعید کشن فلاح از دنیا رفته است اما دردناک است‌ برای کسانی که او را می شناختند و خصوصا برای خانواده اش.
وی افزود: بی شک مرگ بدیهی ترین حادثه ای است که برای انسان رخ می دهد اما کیفیت زندگی و چگونه زندگی کردن اهمیت دارد 
سعید را از سال ۵۳ و زمان دانشکده هنرهای دراماتیک می شناسم. او سالها در محیط آموزشی تنفس کرد، کار کرد و زحمت کشید. 
بسیاری از افراد سرشناس رشته های سینما و‌ تئاتر شاگردانش بودند. در دانشگله هنر هم بسیار زحمت کشیده است.
فناییان تصریح کرد: انتظار داشتم این سالن شلوغ تر باشد و دانشجویان بیشتری بیایند اما واقعا مقصر کیست که دانشجویانش نیستند، چرا باید علیه هم جوسازی کنیم. چرا از هم دور شده ایم . هنر که جناح بندی برنمی تابد. امیدوارم خداوند جایگاه بسیار نورانی به تو بدهد و روحش شاد باشد. 
با هم حرف بزنیم 
در ادامه مراسم فرهاد مهندس پور کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه گفت: سعید کشن فلاح را از سال ۱۳۶۳ می شناسم.در این روزها در فضای مجازی حرف هایی درباره اش زده شد. او حالا نه به مدح ما احتیاج دارد و نه به ضم ما. با همه سختی که در دوره بیماری کشید اما همیشه لبخند داشت. می گفت بیمار هستم اما ناله نمی کرد. او در جوانی وارد عرصه های مدیریتی شد و به سرعت هم بیمار شد و از بیماری رنج کشید.
وی افزود: فقدان سعید همه ما را رنج می دهد اما با حرف هایی که درباره اش پیش آمد، فکر کردم ، ای کاش کسانی که الان این حرف ها را می زنند، به خودش می گفتند. او اهل گفتگو بود.امیدوارم این اتفاق بیدارمان کند تا با هم حرف بزنیم. 
در پایان از همسر سعید فلاح که در طول این سالها کنار او بود، بسیار تشکر می کنم.
کشن فلاح دست خیر داشت 
اسماعیل شفیعی رئیس دانشکده سینما تئاتر فرد بعدی بود که درباره کشن فلاح اینگونه سخن گفت: من از شاگردان استاد بودم و بسیار زود با او رفیق و‌ همکار شدم.  در مدح استاد و سجایای اخلاقی و آموزشی او صحبت بسیار شد اما من درباره بخش دیگری از شخصیتش صحبت می کنم.
وی افزود: او اهل خیر بود و دست خیر داشت. من سراغ ندارم ، رئیس دانشگاهی را که شخصا محضر برود و تعهد مالی دانشجویی را بکند که توان پرداخت شهریه ندارد و این الگوی خوبی است‌ .
حق نژاد از بستگان کشن فلاح نیز روی صحنه حاضر شد و گفت: به نیابت از خانواده دکتر وظیفه دارم، از تمام کسانی که در این روزها ابراز همدردی کردند ،تشکر کنم‌. گذشته از شخصیت والای علمی دکتر، او روحی بزرگوار داشت و‌با ایمان و با اراده بود و همین سختی ها را برایش آسان می کرد. 
در این مراسم کلیپی درباره کشن فلاح پخش و سعید اسدی نیز در فواصل مختلف به بیان فعالیت های او پرداخت. هم چنین تعزیه مسلم نیز روی صحنه اجرا شد ومتنی از طرف دانشجویان جوان کشن فلاح خوانده شد. 




نظرات کاربران