در حال بارگذاری ...
برنامه سالن‌های تئاتر در آغاز آبان‌ماه

تمام سالن‌های دولتی تهران فعال هستند

در هفته پیش‌رو، تالار محراب و سالن ناصرخسرو نیز اجراهای خود را آغاز می‌کنند تا در تمام سالن‌های دولتی شاهد اجرای تئاتر باشیم

به گزارش ایران تئاتر در متن پیش‌رو نمایش‌هایی که در هفته نخست آبان‌ماه مهمان سالن‌های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

هفته شلوغ تئاتر شهر

 مجموعه تئاتر شهر در هفته نخست آبان‌ماه با پنج سالن، میزبان 9 نمایش است.

سالن اصلی: این سالن از روز یک‌شنبه چهارم مهرماه، ساعت 19:30 میزبان نمایش «سردار» اثر نادر برهانی‌مرند شده است. این نمایش که از روز یک‌شنبه؛ 25 مهرماه دومین دور اجراهای خود پس از ایام محرم را آغاز کرده است تا روز دهم آبان‌ماه در سالن اصلی باقی خواهد ماند. هدایت هاشمی، نسیم ادبی، احمد کاوری، ندا کوهی، سیدعلی صالحی، فریدون محرابی، حسین پاک‌دل، ناهید مسلمی و میرطاهر مظلومی، گروه بازیگران این نمایش 110 دقیقه‌ای را تشکیل می‌دهند البته به مدت پنج روز کمند امیرسلیمانی جایگزین نسیم ادبی شده بود که از یک‌شنبه؛ دوم آبان‌ماه دوباره جا خود را به نسیم ادبی می‌شود. فرهاد امینی، دراماتورژ این نمایش است و فرزانه عاقلی، طراح لباس نمایش است و سعید حسن‌لو طراح صحنه آن را بر عهده دارد. ابراهیم اثباتی نیز موسیقی «سردار» را برعهده‌گرفته است.

نمایش «سردار» با بلیت‌های ۲۰، 24 و 30 هزار تومان به فروش می‌رسد که این تفاوت قیمت، به جایگاه مخاطبان ارتباط پیدا می‌کند. البته گروه اجرایی این نمایش برای «سردار» تخفیف وفاداری در نظرگرفته است و مخاطبانی که بلیت نمایش‌های «مرگ فروشنده»، «پائیز» و «افسانه ببر» را تهیه کرده‌اند، می‌توانند بلیت نمایش «سردار» را با ۲۰ الی 25 درصد تخفیف و بهای ۱۸ و ۲۴ هزار تومان تهیه کنند.

سالن چهارسو: این تالار که از یک‌شنبه چهارم مهرماه میزبان نمایش «درباره تصویرت از من تجدیدنظر کن»، محصول ایران و آلمان بود، دوشنبه 26 مهرماه به اجراهای خود پایان داد تا این سالن از 29 مهرماه میزبان نمایش «طپانچه خانم» نوشته محمدامیر یارمحمدی و با کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور شود. «طپانچه خانم» که در ساعت 20 روی صحنه می‌رود تا 12 آذرماه در تالار چهارسو به اجراهایش ادامه می‌دهد. فریبا متخصص، آرش فلاحت‌پیشه، محمد نادری، گیلدا حمیدی، حمید رحیمی، محمد صدیقی‌مهر، غزاله جزایری، علیرضا مویدی، مرضیه سهراب، سیما خزاعی و مهدا رزازی در این نمایش 95 دقیقه‌ای بازی می‌کنند از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به روزبه حسینی؛ دراماتورژ، بهزاد جاودان‌فرد؛ طراح حرکت، سعید یزدانی؛ طراح صحنه، پریدخت عابدین‌نژاد؛ طراح لباس، سید احمد نگهبان؛ طراح گریم، رضا خضرایی؛ طراح نور، آرش عزیزی؛ آهنگساز و آرش عزیزی، امیر صدیقیان، میثم شبیری، متین اسماعیلی و بهنوش ناصرپور؛ گروه موسیقی اشاره کرد. قیمت بلیت نمایش «طپانچه خانم» ۲۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است. البته بلیت‌فروشی این اثر تا روز دوشنبه؛ سوم آبان‌ماه باز شده است و از دو اجرای باز شده، حدود دوسوم از بلیت‌ها به فروش رفته‌اند.

سالن سایه: از روز یک‌شنبه، 25 مهرماه ساعت ۱۹:۳۰، سایه میزبان نمایش «آخرین انار دنیا» اثر ابراهیم پشت‌کوهی که برداشتی آزاد از رمانی مشهور به همین نام اثر بختیار علی است، شد. این اثر تا روز جمعه؛ 25 آبان‌ماه روی صحنه باقی می‌ماند. در این نمایش 65 دقیقه‌ای که اثری از گروه تئاتر «تیتوک» است، محمد سایبانی، حسین اصیلی، الهام اسکندری، بهنام پانیزه، سارا شاهی، میراث پریدار، سعید عیسایی، وحید فراهانی، الناز امینی و فاطمه احسان‌فر بازی می‌کنند و ابراهیم پشت‌کوهی علاوه‌بر نویسندگی و کارگردانی، طراحی صحنه نمایش را نیز بر عهده گرفته است و فاطمه پشت‌کوهی طراح لباس آن است. پیمان بخشی طراح نور «آخرین انار دنیا» است و موسی عامری طراحی نشانه این اثر را بر عهده دارد. بهای بلیت این نمایش 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

پلاتو اجرا: این سالن از روز دو‌شنبه، 26 مهرماه ساعت 18، میزبان نمایش «آری یا نه» نوشته حسین جمالی و با کارگردانی مجید رحمتی می‌شود. نمایشنامه «آری یا نه» را حسین جمالی بر اساس نمایشنامه «آن‌که گفت آری آنکه گفت نه» اثر برتولت برشت نوشته است. این اثر تا روز دوشنبه؛ دهم آبان‌ماه روی صحنه باقی می‌ماند. در این نمایش 50 دقیقه‌ای که اثری از گروه تئاتر «نیست» است، سید عرفان احمدزاده، علیرضا کی‌منش، مسیح کاظمی، امیرحسین رضایی، سهراب حیدری و فیروز غلام حضرتی بازی می‌کنند. صنم پاشا آهنگساز «آری یا نه» است و مجید رحمتی طراحی صحنه و لباس آن را بر عهده دارد. بهای بلیت این نمایش 12 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

تالار قشقایی: مرکز مطالعات قشقایی در دوره جدید به دو گروه تئاتر «بزرگ‌راه» و «رزونانس» اختصاص دارد. این گروه از 25 مهرماه به‌رسم مالوف تالار قشقایی، با سه نمایش و برنامه‌های پژوهشی به سالن قشقایی می‌آید. «بریدگی»، «زمستان» و «گوربه‌گور» سه نمایشی هستند که در قالب این پروژه روی صحنه می‌روند. این سه نمایش، هر یک 15 اجرا خواهند داشت و تا 11 آبان‌ماه روی صحنه باقی خواهند ماند

نخستین نمایشی که گروه تئاتر «بزرگ‌راه» روی صحنه قشقایی آورد، نمایش «بریدگی» اثر رضا شاه‌بداغی  است که از 25 مهرماه ساعت 18 اجراهای خود را آغاز کرده است. رامونا شاه، پریسا صبورنژاد، ژیلا آل‌رشاد و نیوشا رحمانیان در این اثر 50 دقیقه‌ای بازی می‌کنند. آرزو ذوالفقاری؛ طراح لباس این اثر است و ستاره اسکندری از طرف کمپانی تئاتر باران مجری طرح «بریدگی» است. بهای بلیت این نمایش 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «زمستان» اثر باقر سروش از 25 مهرماه ساعت 19:15 به تالار قشقایی آمد. شهروز دل‌افکار، فرزانه سهیلی، سعید زارعی و نسیم اسدپور در این اثر ۵۵ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. سمانه داودی‌پارسا؛ طراح لباس و مصطفی اسفندیاری؛ طراح نور این نمایش هستند. بهای بلیت این نمایش نیز 20 هزار تومان است.

نمایش «گوربه‌گور» از ساعت 20:30 بیست‌وپنجم مهرماه اجراهای خود را در تالار قشقایی آغاز کرد. «گوربه‌گور» نوشته میثم فرهمندیان و با کارگردانی حمید مرادویسی بر عهده گرفته است. البته در این نمایش، فارس باقری بازنویسی متن و دراماتورژی را بر عهده داشته است. محمدصادق ملک، الهه شه‌پرست، نازنین بابایی و رضا سلیمان‌تاش در این اثر ۵۵ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. حمید مرادویسی علاوه بر کارگردانی طراحی صحنه «گوربه‌گور» را نیز بر عهده دارد و منا حداد به‌عنوان طراح لباس و میثم صفری به‌عنوان طراح نور او را همراهی می‌کنند. بهای بلیت این نمایش نیز 20 هزار تومان است.

اما برنامه‌های پژوهشی این سالن که بر عهده گروه «رزونانس» است نیز با دو اجراپژوهش «آموفاجیا» و «هذیان یک خفته» همراه شده است.

این بخش از پروژه قشقایی از 28 مهرماه آغاز شده است و ابتدا اجراپژوهش «آموفاجیا» اثر عرفان خلاقی روی صحنه رفته است. این نمایش که در روزهای 28، 29 و 30 مهرماه ساعت 16 روی صحنه رفته بود، دوم و سوم آبان‌ماه و اجرای پایانی خود را پشت‌سر می‌گذارد البته اجرای دوم آبان‌ماه این نمایش ساعت 14:30 است و «آموفاجیا» در روز سوم آبان‌ماه و در اجرای پایانی، ساعت 16 اجرا می‌شود. «آموفاجیا» که از 23 شهریور لغایت هفتم مهرماه در خانه نمایش دا روی صحنه رفته بود، اثری تک‌پرسوناژ با بازی سمن مهدوی است. موسیقی این نمایش که به‌صورت زنده اجرا می‌شود، بر عهده مجتبی تقوایی و هومن قویدل است.

اما اجراپژوهش دوم؛ «هذیان یک خفته» اثر حامد سلیمان‌زاده است که در سه نوبت، چهارم، پنجم و ششم آبان‌ماه ساعت 10:30 در تالار قشقایی اجرا می‌شود. نمایشنامه «هذیان یک خفته» را حامد سلیمان‌زاده بر اساس «متن‌هایی برای هیچ» اثر ساموئل بکت نوشته است. علی حیدری؛ دراماتورژ نمایش است و خود حامد سلیمان‌زاده نقش‌خوانی این اثر را بر عهده دارد و ساناز حاجیان، حسین خانی، حنا علیپور، محمد مازندرانی، امیر دولت‌خواه، شبنم صداقت‌پناه و آراد عسگری به‌عنوان مدل در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

البته بخش پژوهش به این دو اجراپژوهش محدود نمی‌شود و سخنرانی‌هایی نیز در این بخش در نظر گرفته شده است. این سخنرانی‌ها از روز 29 مهرماه آغاز شده است و در هفته نخست، شکوفه اکبری نشست «راویان خشونت» را برگزار کرد، سپس هاجر سعیدی‌نژاد بحثی را درباره «بدن بدون اندام و تئاتر» مطرح و میثاق نعمت‌گرگانی «زنان و برساخت خشونت، نمایش از منظر نوربرت الیاس» را بررسی کرد؛ اما در ادامه این برنامه، یکشنبه؛ دوم آبان‌ماه ساعت 16 رامتین شهبازی و محمدحسن خدایی نشستی را پیرامون پدیدارشناسی خشونت برگزار می‌کنند. دوشنبه؛ سوم آبان، ساعت 14.30، بهزاد آقا‌جمالی، بحثی تحت عنوان «تئاتر و انزوا» را مطرح می‌کند، سه‌شنبه؛ چهارم آبان‌ماه ساعت 11:30 سخنرانی محمدرضا اصلانی پیرامون «فرم در پرفورمنس» برگزار می‌شود. چهارشنبه؛ پنجم آبان‌ماه ساعت 11:30 سخنرانی «اگزوتیسم در هنر» توسط خسرو سینائی انجام می‌گیرد. پایان‌بخش برنامه پژوهشی گروه رزونانس پنج‌شنبه؛ ششم آبان‌ماه ساعت 11:30 صبح و سخنرانی سودابه فضائلی پیرامون «تبیین اسطوره در تئاتر» است.

 

ایرانشهر شنبه تعطیل نیست

 تماشاخانه ایرانشهر در این هفته با چهار نمایش، دو اثر در سالن استاد سمندریان و دو نمایش در سالن ناظرزاده‌کرمانی میزبان مخاطبان است.

نمایش «حکومت‌نظامی» اثر تینو صالحی از 15 مهرماه ساعت 18:30 اجراهای خود را در سالن استاد سمندریان آغاز کرده است و تا 19 آبان‌ماه روی صحنه باقی می‌ماند. رومینا اشجاری، سحرناز افتاده، احسان بنی‌سعید، پژمان جمشیدی، توماج دانش‌بهزادی، ارغوان راستی، پریسا روزبهانی، مسعود سالاری، هومن سلطانی، علیرضا شریفی، حسین شفیعی، علی صابری، پدرام عزیزی، آرزو عصاری، زیبا فراهانی، لیدا آقاکبیری، سامان کرمی، نازنین کریمی، مینا گلپایگانی، علیرضا مهران، علیرضا میرزامحمدعلی، سینا نصرالهی، نجلا نظریان، علی وکیلی و عماد یوسفی در این نمایش 65 دقیقه‌ای بازی می‌کنند. بر اساس اعلام گروه اجرایی نمایش، مناسب‌ترین جایگاه تماشاگران از نظر کارگردان نمایش؛ ردیف‌های چهارم، پنجم و ششم هستند.

بهای بلیت این اثر، ۳۰ هزار تومان است اما گروه اجرایی «حکومت‌نظامی»، تخفیف وفاداری را برای این اثر در نظر گرفته‌اند. گروه اجرایی «حکومت‌نظامی» به خریداران بلیت نمایش‌های «افسون معبد سوخته»، «wow»، «ایوانف»، «ماتریوشکا»، «دوباره اون آهنگ رو بزن سم»، «خشم اژدها» و «پرتقال‌های کال» نیز 30 درصد تخفیف می‌دهد و بلیت نمایش را با قیمت 21 هزار تومان ارائه می‌دهد.

اما از یازدهم مهرماه ساعت 20:30 نمایش «افسون معبد سوخته» اثر کمپانی تئاتر امید ایران به سالن استاد سمندریان آمده است و این اثر تا 13 آبان‌ماه در این سالن باقی می‌ماند. نمایشنامه «افسون معبد سوخته» را نغمه ثمینی نوشته است و کیومرث مرادی کارگردانی این اثر را بر عهده دارد. پانته‌آ بهرام، حمیدرضا آذرنگ و مهدی پاک‌دل بازیگران این اثر 65 دقیقه‌ای هستند. این نمایش با بلیت 35 هزارتومانی به مخاطبان ارائه می‌شود؛ اما گروه اجرایی «افسون معبد سوخته» نیز برای مخاطبان تخفیف وفاداری در نظر گرفته است و خریداران بلیت نمایش «شکلک» در روز یک‌شنبه؛ 25 مهرماه می‌توانند بلیت این نمایش را با 20 درصد تخفیف و بهای 28 هزار تومان تهیه کنند البته از بلیت‌های نمایش «افسون معبد سوخته» در روز یک‌شنبه، سوم و سه‌شنبه پنجم آبان‌ماه تنها سه بلیت باقی مانده است و در سایر نوبت‌ها که تا جمعه هفتم آبان‌ماه را در برمی‌گیرد بیش از 60 درصد سال پرشده است.

سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی از چهارشنبه، 28 مهرماه ساعت 18 میزبان «عاشقانه‌ای برای عباس» اثر سیدعلی موسویان شده است. این نمایش تا 15 آبان‌ماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد. فرزین صابونی، فقیهه سلطانی، علیرضا استادی، سروش طاهری، نادیا فرجی، محمد زواربی‌ریا، الناز تهامی، سیده مریم موسویان، مرضیه نوبخت، نسیم خسروشاهی، پیمان محمدی‌‌می‌آبادی، محمد مقانی، حسین کریمی و امیررضا بهرامی بازیگران این نمایش 75 دقیقه‌ای هستند. برای «عاشقانه‌ای برای عباس» بلیت ۳۰ هزارتومانی در نظر گرفته شده است اما گروه اجرایی این نمایش که شنبه؛ یکم آبان‌ماه نیز اجرا می‌شود برای مخاطبان تیوال، تخفیف در نظر گرفته‌اند و بلیت این نمایش در پنج روز نخست اجرا که شامل روزهای شنبه؛ یکم و یک‌شنبه؛ دوم آبان‌ماه می‌شود، بلیت 20 هزارتومانی ارائه می‌دهند

اما سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی از یک‌شنبه، 25 مهرماه ساعت 20:30 میزبان «فاوست++» اثر میلاد اکبرنژاد شده است. این نمایش تا 24 آبان‌ماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد. کورش سلیمانی، وحید آقاپور، هانیه راد، شراره منصورآبادی، مریم افشار، مسعود میرطاهری، مریم داننده‌فرد و رویا بختیاری بازیگران این نمایش 95 دقیقه‌ای هستند. برای «فاوست++» نیز بلیت ۳۰ هزارتومانی در نظر گرفته شده است اما گروه اجرایی این نمایش برای مخاطبان تیوال، 30 درصد تخفیف در نظر گرفته‌اند و بلیت این نمایش به این گروه از مخاطبان با قیمت 21 هزار تومان ارائه می‌شود.

 

هر سه نمایش سالن استاد انتظامی به دانشجویان تخفیف می‌دهند

سالن استاد انتظامی در هفته نخست آبان‌ماه با سه نمایش میزبان مخاطبان است.

سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان از ساعت 18 یک‌شنبه 25 مهرماه میزبان نمایش «نان سال‌های جوانی» اثر احسان عرفانی شده است. این نمایش تا 14 آبان‌ماه در این سالن باقی می‌ماند. احسان عرفانی این نمایشنامه را بر اساس رمان «نان سال‌های جوانی» اثر هاینریش بل نوشته است. وحید منتظری و پرستو قربانی بازیگران این نمایش 50 دقیقه‌ای هستند. بهای بلیت این اثر، ۱۵ هزار تومان تعیین شده است اما گروه تئاتر پدال برای مخاطبان سه نوع تخفیف دانشجویی، وفاداری و گروهی را در نظر گرفته است. دانشجویان می‌توانند بلیت این نمایش را با 33 درصد تخفیف و بهای 10 هزار تومان تهیه کنند. همچنین بلیت این نمایش به ازای خرید حداقل پنج بلیت با ۲۰ درصد تخفیف و بهای ۱۲ هزار تومان ارائه می‌شود. البته مخاطبانی که بلیت نمایش‌های «در باب تفریحات سالم و غیرسالم» و «گردش عادی خون و برف» را تهیه کرده بودند می‌توانند بلیت نمایش «نان سال‌های جوانی» را با ۲۰ درصد تخفیف و بهای ۱۲ هزار تومان خریداری کنند.

اما دومین نمایش این سالن که از 25 مهرماه ساعت ۱۹:۳۰، در سالن استاد انتظامی آغاز شده است، نمایش «همه‌چیز می‌گذرد تو نمی‌گذری» نوشته محمد‌ چرمشیر و با کارگردانی وحید نفر است. این نمایش نیز تا 14 آبان‌ماه در این سالن به اجراهای خود ادامه می‌دهد. بیتا معیریان تنها بازیگر این نمایش 45 دقیقه‌ای است بهای بلیت «همه‌چیز می‌گذرد تو نمی‌گذری» نیز ۱۵ هزار تومان است اما گروه اجرایی برای دانشجویان تخفیف در نظر گرفته است و بلیت‌های نمایش را با قیمت ۱۰ هزار تومان ارائه می‌کند.

سومین نمایشی که به سالن استاد انتظامی آمده، «برگشتی در کار نیست» نوشته اریک بردول، با ترجمه هوشنگ حسامی و کارگردانی مهدی میامی است. این نمایش از 25 مهر لغایت 14 آبان‌ماه در ساعت ۲۱ و به‌مدت 65 دقیقه اجرا می‌شود. شهرام پوراسد، حامد نصرآبادیان، آهو کاظمی، طیبه میامی، ماهور رشیدا و امیر مهدی‌کیا بازیگران این نمایش هستند. بهای بلیت «برگشتی در کار نیست» 20 هزار تومان است اما گروه اجرایی این نمایش تخفیف‌هایی را برای مخاطبان در نظر گرفته‌اند. بلیت نمایش «برگشتی در کار نیست» از دوم تا چهارم آبان‌ماه با 20 درصد تخفیف و بهای 16 هزار تومان ارائه می‌شود. همچنین از دوم تا چهارم آبان‌ماه به ازای خریدن حداقل پنج بلیت، بلیت‌های این نمایش با 30 درصد تخفیف و بهای 14 هزار تومان ارائه می‌شود. همچنین دانشجویان می‌توانند بلیت این اثر را با قیمت 15 هزار تومان خریداری کنند.

 

آغاز اجراهای سالن کوچک تالار مولوی از هفتم آبان‌ماه

در هفته پیش‌رو، تالار مولوی با سه نمایش میزبان مخاطبان تئاتر است.

سالن اصلی تالار مولوی در هفته جاری میزبان دو نمایش می‌شود.

«زبان کوهستانی / ایمان به خود» با کارگردانی علی‌اکبر علیزاد و دراماتورژی رضا سروری از یک‌شنبه؛ 25 مهرماه ساعت ۲۰:۳۰ اجراهای خود را در سالن اصلی تالار مولوی آغاز کرده است و تا 14 آبان‌ماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد. این اثر ترکیبی است از متن کوتاه «زبان کوهستانی» نوشته هارولد پینتر، با ترجمه رضا سرور و اپیزود سوم نمایشنامه «سوءقصدهایی به زندگی آن زن» نوشته مارتین کریمپ و با ترجمه علی‌اکبر علیزاد است. تینا یونس‌تبار، کتایون سالکی، مرتضی حسین‌زاده، پژمان یاوری، محمد مجیدیان، آرمان پرتوی، تارا یونس‌تبار، یاسمن زارعی، شیوا بهرام‌پور، آیدا چرخ‌گری، فرزانه به‌نیا، یاسمن باروتی، بهاره علیار، شهرزاد صدری، لیلا جلالیان، غزاله بداقی، کیمیا حسینی، نیلوفر صمدی، پریسا جوادی، شیرین طیبی، شفق نصر، نوشین موسوی و آریو افشار بازیگران این نمایش ۶۰ دقیقه‌ای هستند. بلیت این نمایش ۲۰ هزار تومان است اما گروه اجرایی سه نوع تخفیف گروهی، وفاداری و دانشجویی را برای مخاطبان این نمایش در نظر گرفته‌اند؛ تخفیف گروهی به مخاطبانی تعلق دارد که چهار بلیت را تهیه کنند. این مخاطبان می‌توانند با ۵۰ درصد تخفیف و بهای ۱۰ هزار تومان بلیت این نمایش را تهیه کنند اما تخفیف وفاداری به آن دسته از مخاطبانی تعلق دارد که بلیت نمایش‌های «خانه برنارد آلبا»، «اولئانا»، «سال‌ثانیه» و «هویت پروانه‌های مرده» را تهیه کرده باشند. این دسته از مخاطبان نیز می‌توانند بلیت این اثر را با قیمت 10 هزار تومان تهیه کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند بلیت نمایش را با 50 درصد تخفیف و بهای 10 هزار تومان تهیه کنند.

اما از ساعت 18:15 سه‌شنبه 27 مهرماه اجراهای نمایش «آخرین سفر» اثر مریم منصوری آغاز شده است. این نمایش 45 دقیقه‌ای تا 18 آبان‌ماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد. مهرنوش بلمه، محمد روشنی، مریم قلشخانی، فرهاد تفرشی، فرزانه سهیلی، جلال عیوضی و مریم امین‌زاده‌گوهری بازیگران این نمایش هستند. بلیت این نمایش با قیمت ۲۰ هزار تومان ارائه می‌شود اما این گروه نیز برای دانشجویان تخفیف در نظر گرفته است و آن‌ها می‌توانند بلیت نمایش را با بهای 10 هزار تومان تهیه کنند

اما از هفتم آبان‌ماه ساعت 19:30 سالن کوچک تالار مولوی میزبان نمایش «دامپزشکی» اثر شیرین جروقی می‌شود. این اثر تا 20 آبان‌ماه روی صحنه باقی می‌ماند. امین اسفندیار، صادق برقعی، هادی شیخ‌الاسلامی، کیوان محمدی، ستاره ملکی، زهرا مهرابی و علی نورانی در این نمایش بازی می‌کنند. سجاد افشاریان تهیه‌کننده این نمایش است.

 

«پوف» به ناصرخسرو آمده است

سالن ناصرخسرو از سه‌شنبه 27 مهرماه ساعت 19:30 میزبان نمایش «پوف» اثر فریناز صراف شده است. فریناز صراف نمایشنامه «پوف» را بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام اثر لین ناتیج نوشته است. این نمایش 55 دقیقه‌ای تا 14 آبان‌ماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد. گروه اجرایی نمایش در روز یک‌شنبه؛ دوم آبان‌ماه؛ اجرایی خیریه را برنامه‌ریزی کرده‌اند و در این روز «پوف» به نفع «جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها» روی صحنه می‌رود. سپیده دستینه و فریناز صراف بازیگران این نمایش هستند. بلیت این نمایش با قیمت 15 هزار تومان ارائه می‌شود اما این گروه نیز برای دانشجویان تخفیف در نظر گرفته است و آن‌ها می‌توانند بلیت نمایش را با بهای 10 هزار تومان تهیه کنند.

 

 

وحدت، غنی‌زاده و بلیت 70 هزارتومانی

تالار وحدت از یک‌شنبه 25 مهرماه ساعت 19:30، میزبان نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» اثر همایون غنی‌زاده شده است. این اثر تا 20 آبان‌ماه روی صحنه باقی می‌ماند. ویشکا آسایش، سجاد افشاریان، بابک حمیدیان، سیامک صفری، همایون غنی‌زاده، داریوش موفق، امیر احمدزاده، ایمان فتاحی و هومان محمدحسینی در این نمایش 130 دقیقه‌ای بازی می‌کنند. برای «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» بلیت‌هایی با قیمت‌های ۲۵، ۳۰، ۳۵، ۴۵، 50، 55 و 70 هزار تومان در نظر گرفته شده است. اغلب بلیت‌های این نمایش تا روز هفتم آبان‌ماه به فروش رفته‌اند

 

«پنج ثانیه برف» و چهره‌هایش

از دوشنبه 26 مهرماه ساعت 20:30 نمایش «پنج ثانیه برف» اثر گروه تئاتر مشق مهمان تالار حافظ شده است. نمایشنامه «پنج ثانیه برف» را عباس جمالی نوشته است و مرتضی میرمنتظمی کارگردانی این نمایش را برعهده‌گرفته دارد. این اثر تا 12 آبان‌ماه روی صحنه باقی می‌ماند. در این نمایش 75 دقیقه‌ای رویا تیموریان، فرشته صدرعرفایی، آزاده صمدی، سپیده صباغ، سارا لاهوت و عباس جمالی بازی می‌کنند. بهای بلیت «پنج ثانیه برف» 35 هزار تومان تعیین شده است.

 

«خسوف» و تخفیفی دائمی‌اش به دانشجویان، اعضای خانه تئاتر و اعضای تیوال

از روز یک‌شنبه؛ 25 مهرماه، ساعت 19 تماشاخانه سنگلج میزبان نمایش «خسوف» نوشته ابوالفضل حاجی‌علی‌خانی و با کارگردانی مشترک شقایق فتحی و ابوالفضل حاجی‌علی‌خانی شده است. این اثر تا 14 آبان‌ماه در این سالن باقی می‌ماند. شقایق فتحی، ابوالفضل حاجی‌علی‌خانی، بهروز سروعلیشاهی، افشین غیاثی و سعید دولتی در «خسوف» بازی می‌کنند. بهای بلیت این نمایش 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است اما گروه اجرایی، در روزهای یک‌شنبه بلیت این اثر را با 50 درصد و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با 30 درصد تخفیف به اعضای تیوال ارائه می‌کنند همچنین دانشجویان کلیه رشته‌ها و اعضای خانه تئاتر می‌توانند به‌صورت رایگان به تماشای «خسوف» بنشینند.

 

لورکا به محراب می‌آید

تالار محراب با دو سالن و دو نمایش در هفته پیش‌رو میزبان مخاطبان می‌شود.

نمایش «عروسی خون» نوشته فدریکو گارسیا لورکا و با کارگردانی احسان مالمیر از روز دو‌شنبه؛ سوم آبان‌ماه، ساعت 18:30 اجراهای خود را در سالن بزرگ تالار محراب آغاز می‌کند. این اثر تا 23 آبان‌ماه در این سالن باقی می‌ماند. ساتیا نوروزی، لاله مرزبان، علیرضا زنده‌دل، پرستو رستمی، فربد غفاری، الهام غریبی، صفا کوشا، مینو صباغیان، بهروز ساریخانی، مریم حاجی‌زاده، سپیده علی‌محمدی، زینب ایزدپناه، بهاره خدابنده و رسول حسین‌پور در این نمایش 90 دقیقه‌ای بازی می‌کنند. بهای بلیت این نمایش 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است اما گروه اجرایی، تخفیفی را در نظر گرفته‌اند و بلیت این نمایش در پنج روز نخست اجرا با 50 درصد تخفیف و بهای 10 هزار تومان ارائه می‌شود.

اما از روز یک‌شنبه؛ دوم آبان‌ماه، ساعت 18 سالن کوچک تالار محراب میزبان نمایش «نبش قبر خاطرات یک مرد زنده که سال‌ها پیش مرده بود» نوشته کهبد تاراج و با کارگردانی مهران خوش‌بین می‌شود. این اثر تا 23 آبان‌ماه در این سالن باقی می‌ماند. آدل عزیزنژاد، حسن همتی و فاطمه مرادی در این نمایش 45 دقیقه‌ای بازی می‌کنند. بهای بلیت این نمایش که کاری از گروه تئاتر «تداعی» است، 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است

 

هفته پایانی اجراهای خانه نمایش اداره تئاتر

خانه نمایش اداره تئاتر در هفته نخست آبان میزبان سه اتفاق تئاتری است.

از روز یک‌شنبه؛ 25 مهرماه، ساعت 18 خانه نمایش اداره تئاتر میزبان نمایش «آن سیب سرخ» نوشته محمود فرهنگ و با کارگردانی شهاب راحله شده است. این اثر تا هفتم آبان‌ماه در این سالن باقی می‌ماند. عباس بابایی، پیروز میرزایی، سید مهدی حسینی، سمیرا شیپورچیان، شاهین شامی‌اقدم و علی قربان‌خوانی بازیگران این نمایش هستند.

اما از روز یک‌شنبه؛ 25 مهرماه، نمایش دیگری نیز به خانه نمایش اداره تئاتر آمده است. نمایش «آخه اینجا نزدیک‌تره به خدا» اثر حامد هوشیاری ساعت 19:30 در خانه‌نمایش اداره تئاتر اجراهای خود را آغاز کرده است. این اثر تا هفتم آبان‌ماه در این سالن باقی می‌ماند. این نمایش بر اساس طرحی از محمود فرهنگ تولید شده است و مجید علم‌بیگی تک‌بازیگر آن است. البته رضا بنفشه‌خواه، جلیل فرجاد و صفا آقاجانی صداپیشگان این نمایش هستند.

اما از روز سه‌شنبه؛ سوم آبان‌ماه، ساعت 17 اجراهای محیطی خانه نمایش اداره تئاتر با نمایش «این عروسک» اثر عزت‌الله مهرآوران کلید می‌خورد. این اثر تا هفتم آبان‌ماه در سالن انتظار خانه نمایش اداره تئاتر به اجراهای خود ادامه می‌دهد. عزت‌الله مهرآوران و الهام پریشانی بازیگران این نمایش ۵۰ دقیقه‌ای هستند.

 

نمایش رایگان حوزه هنری هنوز رایگان است

تماشاخانه مهر، از روز سه‌شنبه؛ 26 مهرماه ساعت 18:30 میزبان نمایش «دل‌آخته» نوشته محسن جسور و با کارگردانی جلال خباز شده است. این نمایش تا 14 آبان‌ماه روی صحنه باقی می‌ماند. سعید بحرالعلومی، رسول نقوی، حسین میرزائیان و مسعود بهارلو در این نمایش بازی می‌کنند و صدای وحید جلیلوند نیز در این اثر حضور دارد. این نمایش که گروه تئاتر ترنم صبح تهیه‌کننده آن است، در هفته گذشته رایگان در نظر گرفته شده و ورود برای عموم آزاد بود. در این هفته هم شرایط بر همین منوال است اما گروه اجرایی در برگه تیوال خود نوشته است که ناچار شده مبلغ 15 هزار تومان را به‌عنوان بهای بلیت اعلام کند اما نمایش همچنان رایگان است و از سوی گروه اعلام شده است برای دریافت بلیت با شماره‌های 09354605224 و 09197551956 تماس بگیرند.

 

حسین محب‌اهری در گلستان «اولین بازی» را افتتاح کرد

از روز جمعه؛ 30 مهرماه و با حضور حسین محب‌اهری ساعت 17:30، نمایش «اولین بازی» نوشته امیر مشهدی‌عباس و کارگردانی میثم یوسفی به سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده است. این نمایش که قرار بود اجراهای خود را از 25 مهرماه آغاز کند، با پنج روز تاخیر به سالن گلستان آمده است و تا پایان آبان‌ماه در این سالن به اجراهای خود ادامه می‌دهد. مریم خاکسارتهرانی، مهدی داوودی، ناصر احمدی‌فر، فهیمه باروت‌چی، رضا تقی‌پور، مسعود پورجمشید و بهروز مهرعلیان گروه بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند. بهای بلیت این اجرا، هشت‌هزار تومان است.

 

تالار هنری و تک اجرای «شب اسرارآمیز»

تالار هنر از 25 مهرماه ساعت 17:46 به مدت یک ماه میزبان نمایش «شب اسرارآمیز» اثر عبدالله آتشانی شده است. عبدالله آتشانی این نمایشنامه را بر اساس طرحی از زیبا برجی‌فلاح نوشته است. در این نمایش 45 دقیقه‌ای مریم آشوری، مینووش رحیمیان، عبدالله آتشانی، آرین ناصری‌مهر، شیدا لطفی، پدیده تیموری و پریسا شاعری بازی می‌کنند. بلیت این نمایش ۱۴ هزار تومان است اما گروه اجرایی تخفیفی را در نظر گرفته‌اند و بلیت این اثر در روزهای یک‌شنبه با 50 درصد تخفیف و قیمت هفت‌هزار تومان ارائه می‌شود.

 

نیاوران نیز میزبان کودکان می‌شود

سالن خلیج‌فارس فرهنگ‌سرای نیاوران از ششم آبان‌ماه ساعت 17:30 میزبان نمایش «تابستان یخی» اثر امین دلپذیر می‌شود. این نمایش که مختص مخاطب کودک و نوجوان تولید شده است تا هفتم آذرماه در این سالن باقی می‌‌ماند. در این نمایش مارال فرجاد، بهراد خرازی، پریسا نقدی‌زاده، مهرداد بهزاد اول و ناصر آویژه بازی می‌کنند و بهرام شاه‌محمدلو و راضیه برومند به‌عنوان صداپیشه حضور دارند. بلیت این نمایش با دو قیمت 15 و 20 هزار تومان ارائه می‌شود.

 

ارسباران و نمایشی تک پرسوناژ

از یک‌شنبه، 25 مهرماه ساعت 20 نمایش «روی خط تکرار» اثر مهران نعمت‌الهی اجراهای خود را در سالن ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران آغاز کرده است و تا 11 آبان‌ماه در این سالن باقی می‌ماند. اشکان نجاتی تنها بازیگر این اثر 40 دقیقه‌ای است. بلیت این نمایش 12 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

شنبه‌های چارسو و چرمشیر و رشیدی

برنامه این هفته شنبه‌های چارسوخوانی به نمایشنامه‌خوانی «بلندی‌های ملال» نوشته محمد چرمشیر و با کارگردانی لیلی رشیدی اختصاص دارد. این نمایشنامه‌خوانی شنبه؛ یکم آبان‌ماه ساعت 18:30 و به مدت 55 دقیقه، در سالن شماره 2 پردیس چهارسو برگزار می‌شود. پانته‌آ پناهی‌ها و ستاره پسیانی نقش‌خوانان این برنامه هستند. برای نمایشنامه‌خوانی «بلندی‌های ملال» بلیت 10 هزارتومانی در نظر گرفته شده است.

 




نظرات کاربران