در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای اجرای عمومی آثار جشنواره تئاتر رضوی

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: چنانچه شرایط گروه مناسب و هماهنگ باشد به طور حتم پیشنهاد اجرا در مشهد را به گروه می‌دهیم و این اثر را در آنجا نیز اجرا خواهیم کرد.

به گزارش ایران تئاتر و به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی ، مهدی شفیعی در خصوص نمایش پرمخاطب سردار، گفت: نمایش سردار از تولیدات جشنواره تئاتر رضوی است و در بخش ویژه این جشنواره نیز اجرا شد که پس از استقبال خوبی که از آن صورت گرفت، تصمیم گرفته شد تا این اثر بلافاصله بعد از جشنواره، به اجرای عمومی برسند. در همین راستا 35 اجرا در تئاتر شهر برای این کار در نظر گرفته شد.

 مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هدف اصلی این بود که نمایش سردار در تهران اجرا شود و در نظر داریم بعد از اجرا در تهران، اجرهایی را نیز در شهرستان‌ها داشته باشد و چنانچه شرایط گروه هماهنگ باشد، پیشنهاد اجرای عمومی را به گروه نمایشی خواهیم داد و این کار را در مشهد هم اجرا می‌کنیم؛  چراکه این اثر وقتی در بجنورد اجرا شد بسیار مورد استقبال مردم بجنورد و مشهدی‌ها قرار گرفت.

شفیعی درباره تولید آثاری با موضوع «فرهنگ رضوی»، افزود: باید رویکرد در تولید آثار دینی و ارزشی، حرفه‌ای باشد؛ در واقع اثری تولید شود که مورد رضایت مخاطب باشد و تماشاگر رغبت کند که برای دیدن این اثر بلیط بخرد. تولید آثار حرفه‌ای در باب موضوعات ارزشی و دینی آن چیزی است که هنر نمایش باید به آن دست پیدا کند؛ که البته تا حدودی به این موضوع رسیده‌ایم. به عنوان مثال همین نمایش سردار از جمله آثار مذهبی و ارزشی است که حرفه‌ای بوده و مورد رضایت تماشاگر نیز قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: جشنواره‌های مناسبتی همچون جشنواره تئاتر رضوی یکی از عنصرهای تشویق هنرمندان برای تولید آثاری با مضامین فرهنگ رضوی است و در چند سال اخیر، این جشنواره موفق عمل کرده و آثار تاثیرگذار و حرفه‌ای در آن تولید شده است.

شفیعی درباره گستره هنرمندان حرفه‌ای که برای جشنواره تئاتر رضوی به تولید اثر می‌پردازند، بیان کرد: باید برای هنرمندان جهت حضور در جشنواره‌هایی مانند جشنواره تئاتر رضوی ایجاد انگیزه کنیم؛ در واقع  همین اجرای عمومی آثار، انگیزه‌ای برای هنرمندان حرفه‌ای ایجاد خواهد کرد.

 وی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم در طول سال در شرایط مناسب، آثار دینی و ارزشی همچون اثر پرمخاطب «سردار» تولید شود و همچنین آثار جشنوارهای تئاتری از جمله جشنواره تئاتر رضوی را به اجرای عمومی برسانیم.




نظرات کاربران